Tuesday, September 9, 2014

ဘိကၡဴနီအေရးေတာ္ပုံ (၅)

 
(၄) ဗုဒၶဂါယာဘိကၡဴနီခံယူျပဌာန္းပြဲ၌ပါဝင္ခဲ့ေသာ ဘိကၡဴနီအရာခံ (ဘိကၡဴနီေလာင္းလွ်ာ) မ်ား။
 
ဗုဒၶဂါယာ ဘိကၡဴနီျပဌာန္းပြဲႏွင့္ပါတ္သက္၍
ဂရုဓမၼနံပါတ္  (၆)အရ ေမးသင့္ေသာ ေမးခြန္း (၂)မ်ိဳးေပၚေပါက္လာပါသည္။
(က) ဤဘိကၡဴနီေလာင္းလွ်ာတုိ႔သည္  (၂) ႏွစ္သီလက်င့္ထိန္းခဲ့ၿပီးေသာ
သိကၡမာန္ အဆင့္ႏွင့္တူညီေသာအရည္အခ်င္းရွိပါသေလာ?   
(ခ)  ေထရဝါဒရႈေထာင့္မွေန၍ ဤပြဲၾကည္းၾကပ္ေဆာင္ရြက္သည့္
တရုတ္ဥပဇၩာယ္ဆရာ ဘိကၡဴနီတုိ႔အား အသိအမွတ္ျပဳႏုိင္ပါသေလာ?
ပ႒မေမးခြန္းအရ ဘိကၡဴနီေလာင္းလွ်ာတုိ႔သည္
သီဟုိဠ္ႏုိင္ငံ၌ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ (၁၀) ပါးသီလေစာင့္ထိန္းခဲ့ၿပီး
သံဃာကိစၥမ်ားတြင္ ျပည့္စံုကၽြမ္းက်င္ေသာ သိကၡာရွင္မ်ားျဖစ္ျပီး
ယၡဳဘိကၡဴနီခံယူပြဲအတြက္ စံနစ္တက် ေရြးခ်ယ္ခံခဲ့ရေသာ ဘိကၡဴနီေလာင္းလွ်ာမ်ားျဖစ္ၾကပါသည္၊  
ထုိ႕အျပင္အဆင့္ျမင့္ဘိကၡဴနီအျဖစ္သုိ႔ေရာက္ႏုိင္ရန္ ၾကိဳတင္ ျပင္ဆင္သည့္အေနျဖင့္
ထပ္ဆင့္သင္တန္းကုိလည္း တက္ခဲ့ၾကသူမ်ားျဖစ္ၾကပါသည္၊
သာမေဏမ်ားကဲ့သုိ႔ (၁၀) ပါးသီလကုိ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ထိန္းသမ္းခဲ့ေသာ
ထုိသိကၡာရွင္မ်ား (ဒႆသီလမာတာ) မွာ
အစမ္းခံ  (၆) ပါးသီလ သိကၡမာန္ထက္ သိကၡာပုဒ္မ်ားပုိပါသည္၊  
သုိ႔ျဖစ္ျငားေသာ္လည္း သိကၡမာန္ ဟူေသာအမည္မရွိပါ။
ဒႆသီလမာတာ သိကၡာရွင္မ်ားဟူ၍သာ အသိအမွတ္ျပဳခံရပါသည္။

ဤသုိ႔ ဦးပဥၨင္းေဖၚျပခဲ့သည့္အတုိင္း ဝိနယပါစိတ္  (၆၃)တြင္
သိကၡမာန္ အေနျဖင့္  (၂) ႏွစ္သီလေစာင့္ထိန္းရန္လုိအပ္သည္ဟု ဆုိထားျပန္ပါသည္၊ ဘိကၡဴနီဝိဘင္းတြင္ သိကၡမာန္ဟု အမည္ပညတ္မရွိေသာ ဘိကၡဴနီေလာင္းလွ်ာကုိ ဥပဇၩာယ္ဆရာသည္ ဘိကၡဴနီအျဖစ္သုိ႔ ပုိ႔ေဆာင္ျပဳလုပ္ေပးခဲ့ပါလွ်င္
ထုိဥပဇၩာယ္ဆရာမ်ား၌ ပါစိတ္ျပစ္မႈ ျဖစ္ႏုိင္သည္ဟု ေရးသားထားပါသည္၊
သုိ႔ေသာ္ ဘိကၡဴနီေလာင္းလွ်ာ၌ အျပစ္မက်ပါ။

ဤသုိ႔ေသာအမႈမ်ိဳးျဖစ္ေပၚလာပါက
ဝိနယပါဠိ၏ ထံုးတမ္းအစဥ္အလာအတုိင္း သကၤာရွင္းၾကပါသည္၊
ဘိကၡဴနီဝိဘင္း၌ သကၤာရွင္းပံု ရွင္းနည္းမ်ားကုိ
ဥပမာမ်ားေဖၚျပ၍ နားလည္ႏုိင္ေအာင္ရွင္းျပထားသည္မွာ-------
ဤတြင္ဥပေဒႏွင့္ပါတ္သက္၍ အမႈ (၃) မ်ဳိး (အမ်ိဳးအစား  ၃  မ်ိဳး) ခဲြထားပါသည္၊ 
ပ႒မ  (၃) မ်ိဳးတြင္ ထုိဘိကၡဴနီခံယူပြဲ၌
သိကၡမာန္ဟူေသာ အမည္ပညတ္မရွိသည့္ ဘိကၡဴနီေလာင္းလွ်ာကုိ
ဘိကၡဴနီအျဖစ္သုိ႔ ပုိ႔ေဆာင္ေပးျခင္း၊ 
သုိ႔ေသာ္ခံယူပြဲျပဳလုပ္ပံုသည္ တရားဥပေဒႏွင့္ အလံုးစံုေလွ်ာ္ညီသည္
(ဝါ  -   ဥပေဒႏွင့္ေလွ်ာ္ညီေသာ ဘိကၡဴနီျဖစ္ႏုိင္သည္)
(ပါဠိ  =  ဓမၼကမၼ) - ဝိ-၄-၃၂၀)၊ 
ဒုတိယအမႈ  (၃) မ်ိဳးတြင္ ဥပေဒႏွင့္မညီပါက  (အဓမၼကမၼ  -  ပါဠိ)  ျဖစ္ေနပါသည္။ 

ပ႒မအမ်ိဳးအစားကုိ ေအာက္ပါအတုိင္း ခြဲျခားေဖာ္ျပထာပါသည္။
(၁) ပါဠိ-    ဓမၼကေမၼ ဓမၼကမၼသညာ ဝု႒ာေပတိ။
ျမန္မာျပန္  -  ဤျပဳလုပ္ခ်က္သည္ ဥပေဒႏွင့္ေလွ်ာ္ညီသည္ (မဆန္က်င္)
ဥပဇၩာယ္ဆရာတုိ႔ကလည္း သူတုိ႔၏ေဆာင္ရြက္မႈသည္
ဥပေဒႏွင့္ မဆန္႔က်င္ဟု ယံုၾကည္မႈရွိသည္။
(၂) ပါဠိ-  ဓမၼကေမၼ ေဝမတိကာ ဝု႒ာေပတိ။
ျမန္မာျပန္-   ဤျပဳလုပ္ခ်က္သည္ ဥပေဒႏွင့္ေလွ်ာ္ညီသည္၊
သုိ႔ေသာ္ ဥပဇၩာယ္ဆရာတုိ႔စိတ္တြင္
ဥပေဒႏွင့္ဆန္႔က်င္ေလသေလာဟူသည့္ ထင္ျမင္ခ်က္သံသယရွိေနသည္။
(၃) ပါဠိ- ဓမၼကေမၼ အဓမၼကမၼသညာ ဝု႒ာေပတိ။
ျမန္မာျပန္  -  ဤျပဳလုပ္ခ်က္သည္ ဥပေဒႏွင့္ေလွ်ာ္ညီသည္၊
သုိ႔ေသာ္ ဥပဇၩာယ္ဆရာတုိ႔စိတ္တြင္
ဥပေဒႏွင့္ဆန္႔က်င္ေနသည္ဟု ယံုၾကည္ေနသည္။
ထုိ (၃) မ်ိဳးျခားနားျခင္းမွာ
ဥပဇၩာယ္ဆရာတုိ႔၏ သိမွတ္ထင္ျမင္ယူဆခ်က္မ်ား ျခားနားျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္၊
ထုိဆရာတုိ႔သည္
(၁) ဥပေဒႏွင့္ညီညြတ္သည္ဟုယူဆယံုၾကည္သည္၊
(၂) ဥပေဒႏွင့္ညီညြတ္ပါ၏ေလာဟုသံသယျဖစ္ေနသည္၊
(၃) ဥပေဒႏွင့္မညီညြတ္ဟုထင္ျမင္ယူဆၾကသည္၊
ဤအမ်ိဳးအစား  (၃) ခုတြင္ ဥပဇၩာယ္ဆရာတုိ႔၌
ပါစိတ္ (ပါဠိ  -  အာပတၱိ  -   ပါစိတၱိယႆ) သက္ေရာက္ႏုိင္သည္၊
သုိ႔ပါေသာ္ၿငားလည္း သိကၡမာန္ဟူေသာ နာမည္ပညတ္္မရွိေသာ
ဘိကၡဴနီေလာင္းလွ်ာတုိ႔၏ ဘိကၡဴနီ ခံယူပြဲသည္ျဖစ္ေျမာက္ေအာင္ျမင္သည္ 
(ပါဠိ  -  ဓမၼကမၼ )ဟုဆုိထားပါသည္၊  
ဤကဲ့သုိ႕သကၤာရွင္းလင္းထားသည္ျဖစ္ပါ၍
သူမတုိ႔၏ ဘိကၡဴနီခံယူခ်က္သည္ ဥပေဒအရ မခုိင္လံုသည္ မဟုတ္ပါ။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ဝိနယ က်မ္းဂန္၏ရႈေထာင့္အရ
သိကၡမာန္ဟူေသာ အမည္ပညတ္ကုိသံုး၍ 
(၂) ႏွစ္မက်င့္ခဲ့ဘူးေသာ ဘိကၡဴနီေလာင္းလွ်ာတုိ႔ကုိ
ဘိကၡဴနီျဖစ္ႏုိင္ရန္ခုိင္လံုမႈမရွိဟု မစြတ္စြဲႏုိင္ပါ၊
သုိ႔ျဖစ္ပါ၍  (၁၉၉၈  ခု) ဗုဒၶဂါယာတြင္က်င္းပခဲ့ေသာ ဘိကၡဴနီျပဌာန္းခံယူပြဲသည္  
“ သိကၡမာန္ ဟူေသာနာမည္ပညတ္မရွိခဲ့၍  ခုိင္လံုမႈမရွိ” ဟု
ဥပေဒႏွင့္ ျငိစြန္းမႈမရွိႏုိင္ပါ၊ 
မုခ်ဆုိရပါလွ်င္ ထုိဘိကၡဴနီေလာင္းလွ်ာတုိ႔၏ သီလက်င့္ထိန္းမႈသည္
သိကၡမာန္ႏွင့္တူယွဥ္ႏုိင္ယံုမွ်မက သာလြန္၍ပင္ေနပါသည္။