Thursday, August 28, 2014

ဘိကၡဴနီအေရးေတာ္ပုံ (၄)

 
(၃)  ဂရုဓမၼနံပါတ္  (၆)
ဂရုဓမၼ၏ အဓိပၸါယ္မွာ
ၾကီးေလးစြာရုိေသလုိက္နာထုိက္ေသာအခ်က္မ်ားဟု ဆုိလုိပါသည္၊
“ဂရု”  ဆုိသည့္စကားသည္ အမ်ားအားျဖင့္ အဓိပၸါယ္(၂)မ်ိဳးရပါသည္၊
(၁) ဂရု=ၾကီးေလးေသာ  (၂)  ဂရု=ရုိေသလုိက္နာေသာ ဟုျပန္ဆုိထားပါသည္။
ဥပမာျပရပါလွ်င္ စူလဝဂၢ  (၁၀) တြင္
ဘိကၡဴနီတစ္ပါးသည္ ၾကီးေလးေသာက်ဴးလြန္မႈတစ္ခုျပဳလုပ္ခဲ့ပါလွ်င္
လတဝက္ (၂ ပါတ္) မွ် ႏွစ္ဖက္ေသာသံဃာအုပ္စု (ဘိကၡဴ-ဘိကၡဴနီ) တုိ႔ေရွ႕တြင္ ဆံုးမဒါဏ္ခံယူရပါသည္  (ဝိနည္း-၂-၂၅၅)။  
ဤေနရာ၌ ဂရုဓမၼ၏ အဓိပၸါယ္မွာ
“သံဃာဒိေသသ” ကုိရည္ညႊန္းထားျခင္းျဖစ္ပါသည္၊ 
“သံဃာဒိေသသ” အရ က်ဴးလြန္သူသည္
“မာနတၱ” ေခၚ အျပစ္ဒဏ္ကုိ ခံယူထမ္းေဆာင္ရပါသည္၊
ထုိဘိကၡဴနီသည္-  ဘိကၡဴနီအဆင့္မွ ေလွ်ာက်သြားသည္
(ေခတၱယာယီ) ျဖစ္၍ ဘိကၡဴနီအျဖစ္သုိ႔
ျပန္လည္ေရာက္ရွိႏုိင္ရန္ ၾကိဳးစားရပါသည္  (ပါဠိ-  “အဗၻာန”)၊
သံဃာဒိေသသျပစ္မႈတစ္ခုခု က်ဴးလြန္ခဲ့ပါေသာ္
ထုိျပစ္မႈၾကီးသည္ ၾကီးေလးသည္ျဖစ္၍
ဘိကၡဴနီအျဖစ္မွ  အခုိက္အတံ့အားျဖင့္ အဆင့္အတန္းေလွ်ာက်သြားပါသည္။

စူဠဝဂၢ(၁၀-၁) တြင္ ဂရုဓမၼဟူေသာအဓိပၸါယ္ကုိ
“မလႊဲသာေအာင္ မျပဳမေနရ”  ဟူ၍ သက္မွတ္မထားပါ၊
သုိ႕ပါေသာ္လည္း မဟာပဇာပတိေဂါတမီသည္
ဘိကၡဴနီအျဖစ္သုိ႔ အသိအမွတ္ခံယူႏုိင္ေရးအတြက္
ဦးထိပ္တင္၍ လက္ခံလုိက္ပါသည္၊
အနီးကပ္ေသခ်ာစြာ စစ္ေၾကာလုိက္ပါက ဂရုဓမၼ သည္
သံဃာဒိေသသႏွင့္ က်ဴးလြန္မႈအမ်ိဳးအစားျခင္း လံုးဝမတူပါ။

ဝိနယတြင္
ဂရုဓမၼအရ  (ဂရုဓမၼသက္ဝင္ေသာ) က်ဴးလြန္မႈမ်ား ေဖာ္ျပထားခဲ့ပါေသာ္လည္း
ထုိဂရုဓမၼ-(၈)မ်ိဳးစလံုးသည္ သံဃာဒိေသသ အဆင့္ႏွင့္မတူဘဲ
ပါစိတ္အဆင့္ႏွင္သာ တူညီေနသည္ကုိ ေတြ႕ရပါသည္၊
ပါစိတ္က်ဴးလြန္မႈမွာ သံဃာဒိေသသႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ပါေသာ္
ေပါ့ေသာက်ဴးလြန္မႈမ်ိဳးျဖစ္၍
က်ဴးလြန္မိသူသည္ မိမိႏွင့္အတူေနျပစ္မႈမက်ဴးလြန္ေသာ အျခားဘိကၡဴနီတစ္ပါးထံ
မိမိ၏ျပစ္မႈတုိ႕ကုိ ဖြင့္လွစ္ဝန္ခံလုိက္ပါလွ်င္ မျပစ္မွ လြတ္ပါသည္၊
ပစၥည္းမ်ားပုိင္ဆုိင္မႈကုိ ပါစိတ္ အရက်ဴးလြန္ခဲ့သည္ဟု အစြတ္စြဲခံရေသာ္
ထုိပ်က္ကြက္မႈေၾကာင့္ ပစၥည္းမ်ားကုိျပန္လည္စြန္လႊတ္ၿပီး
ဘိကၡဴနီသံဃာက သိမ္းဆည္းေစ၍ မိမိက ဒါဏ္ခံပါသည္။

ဂရုဓမၼနံပါတ္ (၂) အရ ဘိကၡဴနီတစ္ပါးသည္
“ဝါတြင္းသံုးလအတြင္း ဘိကၡဴႏွင့္ကင္းေဝးစြာ မေနရ”  ဟုသတ္မွတ္ထားပါသည္၊ ဤသက္မွတ္ခ်က္သည္ ပါစိ္တ္နံပါတ္(၅၆) ဘိကၡဴနီဝိဘင္း (ဝိ-၄-၃၁၃) ႏွင့္ အညီ (ထပ္တူထပ္မွ်ျဖစ္)  သည္ကုိ ေတြ႔ႏုိင္ပါသည္။

ဂရုဓမၼနံပါတ္ (၃) အရ
ဘိကၡဴနီတစ္ပါးသည္ ႏွစ္ပါတ္တစ္ၾကိမ္ ဥေပါသထေန႔တြင္
ဘိကၡဴသံဃာထံ အေၾကာင္ၾကား၍  ၾသဝါဒခံယူရပါသည္၊
ဤဂရုဓမၼႏွင့္ ကုိက္ညီေသာ ပါစိတ္နံပါတ္ (၅၉)ကုိ
ဝိဘင္း (ဝိ-၄-၃၁၅)တြင္ေတြ႕ႏုိင္ပါသည္။

ဂရုဓမၼနံပါတ္  (၄)  အရ
ဘိကၡဴနီတစ္ပါးသည္ ဝါတြင္း (၃)လကုန္ဆံုးၿပီးပါလွ်င္
ထုိၿပီးခဲ့ေသာကာလအတြင္း၌ မိမိ၏ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္းမ်ားရွိ-မရွိကုိ
ႏွစ္ဖက္သံဃာေတာ္ (ဘိကၡဴ-ဘိကၡဴနီ)တုိ႔၏ မ်က္ေမွာက္တြင္
မိမိအား ညႊန္ျပဆံုးမပါရန္ ဖိတ္ေခၚရပါသည္ (ပါဠိ-ပဝရဏာ)၊
ထုိဂရုဓမၼသည္ ပါစိတ္နံပါတ္  (၅၇) ဘိကၡဴနီဝိဘင္း (ဝိ-၄-၃၁၄-) ႏွင့္ တူညီပါသည္။

ဂရုဓမၼနံပါတ္ (၇)  အရ
ဘိကၡဴနီတစ္ပါးသည္ ဘိကၡဴတစ္ပါးကုိ ကဲရဲ႕ျပစ္တင္ျခင္း၊
ႏွိပ္စက္ညွင္းပန္းျခင္းမျပဳရ၊
ထုိဂရုဓမၼသည္ နံပါတ္ (၅၂) ဘိကၡဴနီဝိဘင္း  (ဝိ-၄-၃၀၉) ႏွင့္ တူညီပါသည္။

အထက္ပါတင္ျပခဲ့ေသာအခ်က္မ်ားအရ
ထုိဂရုဓမၼတုိ႔သည္ ပါစိတ္အမ်ိဳအစား (ေပါ့ေသာအတန္းအစား)၌သာ ပါဝင္၍
သံဃာဒိေသေသ (ၾကီးေလးေသာအတန္းအစား)  ၌ မပါဝင္ျခင္းကုိ
ေသခ်ာစြာ စစ္ေၾကာသိရွိႏုိင္ပါသည္။

မွတ္သားေလာက္ေသာအခ်က္တစ္ခုမွာ
ဂရုဓမၼ(၈)မ်ိဳးလံုး၏ လကၡဏာတြင္
တစ္စံုတစ္ေယာက္က်ဴးလြန္မိခဲ့ေသာ္
သံဃာဒိေသသကဲ့သုိ႔ေသာ အျပစ္ဒဏ္ေပးႏုိင္ေသာ စည္းမ်ဥ္းသတ္မွတ္ခ်က္ ခ်မထားပါ။

မုခ်ဆုိရပါလွ်င္   ဂရုဓမၼ  (၈)ခုတုိ႔သည္
ဝိနယတြင္ ျပဌာန္းထားေသာ စည္းမ်ဥ္းသတ္မွတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္မတူ၊
ကြဲျပား ျခားနားခ်က္မ်ားရွိေနပါသည္၊
ဝိနယတြင္ ျပဌာန္းထားသည့္ စည္းမ်ဥ္းတုိ႔မွာ
တစ္စံုတစ္ေယာက္ ျပစ္မႈက်ဴလြန္ခဲ့သည္အေပၚ မူတည္၍
ေနာက္ထပ္မျဖစ္ေလရေအာင္ စည္မ်ဥ္းသတ္မွတ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္၊

ဂရုဓမၼတုိ႔သည္ကား
ၾကိဳတင္သတိေပးထားခ်က္မ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္၊
ထုိ႔အျပင္ ဂရုဓမၼတုိ႔သည္
ဘိကၡဴနီအျဖစ္မခံယူမွီက ဤကဲ့သုိ႔ေသာ အခ်က္မ်ားကုိ
အေလးျပဳရမည္ဟု ၾကိဳတင္ညႊန္ၾကားခ်က္သာျဖစ္ပါသည္၊  

စူဠဝဂၢအရ မဟာပဇာပတိသည္
ဤဂရုဓမၼ (၈)ခုကုိ ဦးထိပ္တင္လုိက္နာၿပီးမွ ဘိကၡဴနီအျဖစ္သုိ႔ေရာက္ၿပီဟု
ဘုရားရွင္က မိန္႔ဆုိခဲ့ပါသည္၊
ထုိ႔ေၾကာင့္ ဂရုဓမၼ  (၈) ခုတုိ႔သည္
ဝိနယစည္းမ်ဥ္းႏွင့္ မတူညီကြဲျပားမႈရွိေနသည္ကုိ
ရွင္းလင္းစြာ သိျမင္ႏုိင္ပါသည္။

ပါစိတ္စည္းမ်ဥ္းတုိ႔ကုိ စီစစ္ၾကည့္သည္အခါ
အခ်ိဳ႕ဂရုဓမၼတုိ႔ႏွင့္ ဆီေလွ်ာ္တူညီေနသည္ကုိ ထင္ရွားစြာသိျမင္ႏုိင္ပါသည္၊
ဘိကၡဴနီဝိဘင္းတြင္ တင္ျပထားသည္မွာ
ဘုရားရွင္သည္ ဘိကၡဴနီတုိ႔ႏွင့္ ပါတ္သက္ေသာျဖစ္ပြားမႈမ်ားကုိ
ပါစိတ္စည္းမ်ဥ္းတြင္ ညႊန္ၾကားျပဌာန္းထားပါသည္၊
ဝိနယရႈေထာင့္မွၾကည့္ပါလွ်င္ ဤအျခင္းအရာတုိ႔သည္
ဘိကၡဴနီသံဃာေပၚၿပီးေနာက္ပုိင္းမွ
ဘိကၡဴနီတုိ႔ႏွင့္ဆုိင္ေသာ ပါစိတ္တုိ႔ေပၚေရာက္လာျခင္းျဖစ္ပါသည္။

အထက္တြင္ေဖၚျပခဲ့ေသာ
ပါစိတ္စည္းမ်ဥ္း  (၅၂), (၅၆), (၅၇), (၅၉), တုိ႔၏ သေဘာလကၡဏာတုိ႔မွာ ဝိနယစည္းမ်ဥ္းပံုေသမ်ားျဖစ္ပါသည္၊ 
ထုိပံုေသစည္းမ်ဥ္းအရ
ပထမဆံုးက်ဴးလြန္သူ (ပါဠိ-အာဒိကမၼိက) သည္ အျပစ္မရွိ (ပါဠိ- အနာပတၱိ)၊
အဓိပၸါယ္မွာ ထုိပါစိတ္မ်ားကုိ
ပထမဆံုးက်ဴးလြန္သူ  (ဂရုဓမၼ-၂-၃-၄-၇ ႏွင့္ တူညီ) ကုိ ျပစ္မႈမသင့္ေရာက္ပါ၊
ပါစိတ္စည္းမ်ဥ္းခ်ၿပီး ေနာက္ပုိင္း၌ က်ဴးလြန္သူသည္သာလွ်င္ ျပစ္မႈသင့္ေရာက္ပါသည္။

ဤအေၾကာင္းအရာတုိ႔ကုိစုျခံဳ၍ ဝိနယရႈေထာင့္မွ ၾကည့္ပါလွ်င္
ဂရုဓမၼတုိ႔သည္ စည္းမ်ဥ္းသက္မွတ္ခ်က္မ်ားဟု မယူဆႏုိင္ပါ၊
စည္းမ်ဥ္ဟူ၍သာယူဆခဲ့ပါလွ်င္
က်ဴလြန္သည္ႏွင္အမွ် အျပစ္ဒဏ္မွ လြတ္ခြင့္မရွိပါ၊
ပါစိတ္တစ္ခုျဖစ္သည္ဟူေသာ စည္းမ်ဥ္းသက္မွတ္ခ်က္ခ်ၿပီးမွသာ
က်ဴးလြန္မႈ အာပါတ္သင့္ျခင္း  (ပါဠိ-အာပတၱိ) ျဖစ္ႏုိင္ပါသည္။

အက်ဥ္းခ်ဳပ္ရပါလွ်င္
ဂရုဓမၼ (၈) ခုတုိ႕၌ က်ဴးလြန္မႈသည္
အျပစ္ဒဏ္ေပးႏုိင္သည္ဟု သက္မွတ္မထားဘဲ
ၾကီးေလးေသာ လုိက္နာသင့္သည့္အခ်က္မ်ားဟူ၍သာ ညႊန္းထားပါသည္၊
စူဠဝဂၢ   (စူဠ-၁၀-၁)တြင္ ထုိဂရုဓမၼတုိ႔ကုိ
ရုိေသေလးစား- ဂရုဂါရဝ ျပဳရမည့္အခ်က္မ်ား- ဟူ၍ တင္ျပထားပါသည္၊ 
(ပါဠိ- သကၠတြာ ဂရုကတြာ မာေနတြာ ပူေဇတြာ)
အတုိခ်ဳပ္မွာ ဂရုဓမၼ  သည္ ၾကီးေလးစြာရုိေသရမည့္အခ်က္မ်ား - ဟူလုိ။

ဤဂရုဓမၼမ်ား၏ အေျခခံ (အရင္းမူလ) သေဘာတရားမ်ားကုိ
စာရႈသူတုိ႔ အေသးစိတ္ႏွလံုးသြင္းၿပီ သကာလ-
ဂရုဓမၼ နံပါတ္ (၆) သုိ႔ ျပန္လည္လွည့္ၾကည့္ၾကပါစုိ႔၊

ဂရုဓမၼ  (၆)တြင္ဘိကၡဴနီျဖစ္လုိေသာအမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးသည္
သိကၡာမာန္အျဖစ္ (၂) ႏွစ္တိတိသီလေစာင့္ထိန္းၿပီးေသာအခါ
ႏွစ္ဖက္ေသာသံဃာ (ဘိကၡဴ-ဘိကၡဴနီ)တုိ႔မ်က္ေမွာက္၌
အဆင့္ျမင့္ေသာ ဘိကၡဴနီအျဖစ္သုိ႔
သူမအားခ်ီးေျမွာက္ေပးပါရန္ ေလွ်ာက္ထားေတာင္ပန္ရမည္ (ဝိ-၂-၂၅၅)၊
ေအာက္ပါေလးစားရမည့္ အခ်က္ကုိ ျပတ္သားစြာ သတ္မွတ္ခဲ့ပါသည္။

“အဆင့္ျမင့္ဘိကၡဴနီမျဖစ္မီွ အစမ္းသေဘာျဖင့္ (၆) ပါးေသာသိကၡာပုဒ္ကုိ
(၂) ႏွစ္တိတိမပ်က္မကြက္ေစာင့္ထိန္းခဲ့ေသာ သိကၡမာန္သည္
ဘိကၡဴ-ဘိကၡဴနီ) တုိ႔မ်က္ေမွာက္တြင္
ဘိကၡဴနီျဖစ္ခြင့္ ေလွ်ာက္ထားေတာင္းပန္ရမည္
(ပါဠိ- ေဒြ ဝႆာနိ ဆသု ဓေမၼသု သိကၡိတသိကၡာယ သိကၡာယမာနာယ
ဥဘေတာသံေဃ ဥပသမၸဒါ ပရိေယသိတဗၺာ)”

ဤသိကၡမာန္အျဖစ္ ေစာင့္ထိန္းရန္လုိအပ္သည္ ဟူေသာ အခ်က္ကုိ
ပါစိတ္နံပါတ္  (၆၃) ဘိကၡဴနီဝိဘင္း  (ဝိ-၄-၃၁၉) တြင္ ပါဝင္ထည့္သြင္းထားပါသည္၊
သုိ႔ေသာ္ ဘိကၡဴနီဝိဘင္းမွလြဲ၍ ဝိနယရွိအျခားဆီေလွ်ာ္ေသာ ေနရာမ်ားတြင္
ႏွစ္ဖက္ေသာ သံဃာ (ဘိကၡဴ-ဘိကၡဴနီ) တုိ႔ရွိရန္လုိအပ္သည္ဟု ေရးထားမႈကုိမေတြ႕ရပါ။