Wednesday, August 20, 2014

ဘိကၡဴနီအေရးေတာ္ပုံ (၁)

 ၀ိနည္းေတာ္ႏွင့္ေလွ်ာ္ညီေသာ ဘိကၡဴနီအျဖစ္ ခံယူျပဌာန္းျခင္း။
ဘိကၡဳ အနာလေယာ (ဂ်ာမနီ)
အက်ဥ္းခ်ဳပ္။
(၁၉၉၈)ခုႏွစ္အိႏိၵယျပည္ ဗုဒၶဂါယာတြင္
က်င္းပၿပီးခဲ့ေသာ ဘိကၡဴနီခံယူျပဌာန္းပြဲကုိ အေျခခံထား၍
ေထရ၀ါဒဘိကၡဳနီသံဃာ ျပန္လည္ထူေထာင္ျခင္းသည္
တရား၀င္- မ၀င္၊ ခုိင္လံုမႈရွိ- မရွိ၊ စစ္ေၾကာေ၀ဖန္ျခင္း။

ေရွးဦးတင္ျပခ်က္။
ဦးပဥၹင္းေရးခဲ့ေသာ  “ ဘိကၡဴနီသံဃာ ျပန္လည္ ထူေထာင္ျခင္းႏွင့္
သာသာနာဆုတ္ယုတ္ျခင္း’’ ဟူေသာေခါင္းစဥ္ျဖင့္
အေျခခံေကာက္ႏႈတ္ကုိးကားခ်က္မ်ား၊ အေသးစိတ္စစ္ေဆးေလ့လာမႈမ်ား ပါရွိေသာ
ေဆာင္းပါအက်ယ္ (ဗုဒၶဘာသာက်င့္ထံုး မွတ္တမ္းဂ်ာနယ္ (အတြဲ၂၀ စာမ်က္ႏွာ ၁၁၀၁၉၃) ကုိ
အက်ဥ္းအာျဖင့္ ျပန္လည္တင္ျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ဆက္ရပါေသာ္
ဥ္ီ္းပဥၹင္းသည္ အေျခခံအုပ္ျမစ္ျဖစ္ေသာ ၀ိနည္းက်မ္းဂန္ကုိသာလ်ွင္ ဗဟုိလ္ျပဳ၍
ဘိကၡဴနီျပဌာန္းခံယူပြဲ (၁၉၉၈-ဗုဒၶဂါယာ) သည္
ခုိင္လံုမႈရွိ-မရွိ၊ တရား၀င္ မ၀င္ဟူေသာေမးခြန္းကုိ
ရဟန္းရွင္လူအမ်ားတုိ႕ လြယ္လင့္တကူ ဆံုးျဖတ္ႏိုင္ၾကပါရန္
တင္ျပျခင္းျဖစ္္ပါသည္။      

ဤတင္ျပခ်က္မ်ားကုိ ေခါင္းစဥ္  (၆) ခုခြဲထားပါသည္။
(၁) ဘိကၡဴနီအျဖစ္ျပဌာန္းျခင္းႏွင့္ ဗုဒၶဂါယာ ဘိကၡဴနီျပဌာန္းခံယူပြဲ။
(၂)  ေထရဝါဒတရားဥပေဒ     (ဘုရားဥပေဒ)   ႏွင့္တူမွွ်ဆီေလ်ွာ္ေသာအခ်က္မ်ား။
(၃)  ဂရုဓမၼနံပါတ္ (၆)။
(၄) ဗုဒၶဂါယာဘိကၡဴနီသံဃာ ခံယူျပဌာန္းပြဲ၌ပါဝင္ခဲ့ေသာ ဘိကၡဴနီအရာခံမ်ား(ဘိကၡဴနီေလာင္းလ်ွာမ်ား)။
(၅) တရုတ္ဥပဇၩာယ္ဆရာဘိကၡဴနီမမ်ား။
(၆) ဘိကၡဴ  (ရဟန္းေတာ္မ်ား ) ျဖင့္သာ ဘိကၡဴနီအျဖစ္ခံယူျခင္း။