Wednesday, August 8, 2012

သိၾကားသာသနာ


ေကာင္းသူကို ကယ္တင္မည္၊ မေကာင္းသူကို ဖယ္ရွားပါေတာ့မည္။
မၾကာမီ "သိၾကားသာသနာ" ေရာက္လုနီးပါျပီ။
ေခတ္ေဟာင္းသီခ်င္းတစ္ပုဒ္ထဲက သီခ်င္းအပိုဒ္တစ္ပိုဒ္ ျဖစ္ပါသည္။
ဤသည္ကို ေခတ္ေပာာင္းအဆိုေတာ္က ဆိုခဲ့သည္။
ယခုေခတ္တြင္လည္း ေခတ္သစ္အဆိုေတာ္တို႕ ျပန္ဆိုထားသည္။

စင္စစ္မူ သုတ္ ၀ိနည္း အဘိဓမၼာဟူေသာ ပိဋကတ္သံုးပံုစလံုးတြင္ ဘုရားရွင္က
သိၾကားမင္းအား သာသနာေတာ္ကို ေစာင့္ေရွာက္ရန္
မွာခဲ့သည္ ဟူေသာ အခ်က္မွာ လံုး၀မပါပါ။ ျမတ္စြာဘုရား သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္က
ေဒ၀ဒတ္က ဘုရားရွင္အား "အရွင္ဘုရား သက္ေတာ္ၾကီရင့္ပါျပီ၊
ေအးေအးေဆးေဆး ေနေတာ္မူပါ။
သံဃာကို တပည့္ေတာ္ အုပ္ခ်ဳပ္၍ ဆံုးမပါမည္" ဟု ေလွ်ာက္တင္ထားပါသည္။
ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားက-
"သာသနာကို သင့္အားမအပ္ႏွံ၊ သင့္ကိုသာလွ်င္ မဟုတ္၊
လက္်ာေတာ္ရံ၊ လက္၀ဲေတာ္ရံေတြ ျဖစ္ၾကေသာ
ရွင္သာရိပုတၱရာ ႏွင့္ ရွင္ေမာဂၢလန္တို႕ကိုပင္ မအပ္" ဟုမိန္႕ေတာ္မူပါသည္။

ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္ျပဳေတာ္မူခါနီးတြင္လည္း
သာသနာေတာ္ကို မည္သူ႕အား လႊဲအပ္ခဲ့သည္ဟု မိန္႕ေတာ္မမူခဲ့ပါ။
'ငါဘုရားရွင္၏ ကိုယ္စား ဓမၼနဲ႕ ၀ိနယကို ထားခ်န္ရစ္သည္' ဟုသာမိန္႕ေတာ္မူခဲ့ပါ၏။

ယခုအခါ သာသနာေတာ္မွာ ႏွစ္ေပါင္း (၂၅၀၀)ေက်ာ္ခဲ့ျပီ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္
ဘုရားသာသနာကုန္ခဲ့ျပီ။ သိၾကားသာသနာေရာက္ျပီဟု
အခ်ိဳ႔သူတို႕ လြဲမွားစြာ ေျပာဆိုေနၾကပါသည္။
ဤအယူအဆမွ ျမစ္ဖ်ားခံလာျခင္း ျဖစ္ပါ၏။
အမွန္အားျဖင့္မူ ဘုရားရွင္သည္ သာသနာေတာ္အား
ႏွစ္ေပါင္းငါးေထာင္သာ တည္မည္ဟု ဗ်ာဒိတ္ေတာ္ ခ်မွတ္ခဲ့ျခင္းမရွိပါ။
"သာသနာငါးေထာင္"ကုိ ရဟႏၲာေခတ္မ်ားျဖင့္ ပိုင္းျခားသတ္မွတ္ရာမွ
"သာသနာငါးေထာင္ အယူ၀ါဒ" ျဖစ္ေပၚလာခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ယင္း၀ါဒေပၚ အေျချပဳျပီး သာသနာသက္တမ္း တစ္၀က္ေက်ာ္လွ်င္
"သိၾကားသာသနာေရာက္ျပီ" ဟူေသာ ၀ါဒ ထပ္ဆင့္ေပၚေပါက္လာခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါ၏။

သာသနာဟူသည္ ျမတ္ဘုရား၏ အဆံုးအမ ၾသ၀ါဒသာျဖစ္ရာ
သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာဟူေသာ သာသနာသည္
မည္သည့္နည္းျဖင့္ သိၾကားမင္းလက္ထဲ ေရာက္ရွိျပီး သိၾကားသာသနာ ျဖစ္ပါမည္နည္း။
ေထရ၀ါဒက်မ္းဂန္တို႕တြင္ "သိၾကား" သာသနာဟူေသာ အသံုးအႏႈန္း လံုး၀မရွိပါ။
      သာသနာေတာ္ျမတ္ၾကီးကို စတင္တည္ေထာင္ခဲ့သူမွာ ဘုရားရွင္သာျဖစ္၍
သာသနာေတာ္သည္ "ဘုရားသာသနာ" သာလွ်င္ ျဖစ္ပါ၏။
ႏွစ္ေပါင္းမည္မွ် ေညာင္းေညာင္း ကမာၻပင္ ေျပာင္းေသာ္လည္း
သာသနာကား "ဘုရားသာသနာ"သာျဖစ္ပါ၏။
ဘုရားရွင္သည္ သူ၏  သာသနာေတာ္ျမတ္အား
မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကိုမွ် ကိုယ္ေတာ္စားလြဲအပ္ထားခဲ့ျခင္းမရွိပါ။

သိၾကားမင္းသည္ သာသနာကို ကူညီေစာင့္ေရွာက္ခဲ့သည့္ အစဥ္အလာရွိခဲ့ေစကာမူ
သာသနာႏွစ္ေထာင္ငါးရာႏွစ္ေက်ာ္လွ်င္ "ငါဘုရားသာသနာ မဟုတ္ေတာ့၊
သင္သိၾကားမင္း၏ သာသနာျဖစ္သည္။
သိၾကားမင္းသာ သာသနာကိုေစာင့္ေရွာက္ေပေတာ့" ဟု
ဘုရားရွင္ကမိန္႕ဆိုခဲ့ျခင္း အလ်ဥ္းမရွိခဲ့ေပ။
နတ္သိၾကားအေပၚ အားထားမႈလြန္ကဲျပီး သိၾကားသာသနာေရာက္ျပီဟု
ဆႏၵစြဲျဖင့္ ထင္ရာျမင္ရာယူဆေျပာဆိုေနျခင္းမွာ
 "ဘုရားရွင္၏ ေရႊမ်က္ႏွာေတာ္"ကို မေထာက္ထားရာ ေရာက္ပါသည္။
    
သာသနာႏွစ္ ႏွစ္ေထာင့္ငါးရာေက်ာ္လွ်င္ "သိၾကားသာသနာ" ေရာက္ျပီ၊
သာသနာကို သိၾကားမင္းေစာင့္ေရွာက္လိမ့္မည္ ဟူေသာ ၀ါဒမွာ
ေထရ၀ါဒ သာသနာေရေျမမွာ မပြင့္လန္းအပ္ေသာ "၀ါဒမွား"သာ ျဖစ္ပါ၏။

မင္းနန္ (ေမာ္ကၽြန္း) အယူအျမင္မွန္ကန္ေရးမွ
Credit: mmcybermedia