Tuesday, July 24, 2012

ဖတ္သင့္ေသာစာတုိတစ္ပုဒ္


သင့္မွာ၊ ရဟန္းပညာရွိလည္း မရွိ လူပညာရွိလည္း မရွိ
(ပင္းယ စႀကိဳသူျမတ္)

ခ်စ္ဦးညိဳ
 
ျမန္မာ့သမိုင္း (ရာဇ၀င္)နဲ႔ ျမန္မာစာေပသမိုင္းကို ျပန္ၾကည့္ရင္
မင္းလုပ္သူ ဘုရင္မ်ားကို ဆံုးမၾသ၀ါဒ ေပးေတာ္မူၾကတဲ့ ရဟန္း ပုဂၢိဳလ္ႀကီးမ်ားရဲ႕ ဆံုးမစာေတြဟာ တသီးတျခားကို ထင္ရွားေနတာေတြ႔ ရပါတယ္။
ကန္ေတာ္မင္းေက်ာင္းဆရာေတာ္ရဲ႕ ေလာကသာရ ဆံုးမစာဟာ လူသိမ်ားလွပါတယ္။
မင္းကို ဆံုးမခန္းမွာ ပ်ဳိ႕လကၤာသြားနဲ႔ ေရးထားတဲ့ အပိုဒ္ ၂၅ ပုိဒ္ပါ၀င္ပါတယ္။ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားလွတဲ့ ပါေတာ္မူတမ္းခ်င္း ကဗ်ာကို ေရးဖြဲ႕သူ
ဆီးပန္းနီဆရာေတာ္ရဲ႕ ‘ခေတ်ာ၀ါဒ ဆံုးမစာ’ ဆိုရင္လည္း
သီေပါမင္းထံပို႔သြင္းတဲ့ ပ်ဳိ႕လကၤာသြား ၃၂ ပိုဒ္ ပါရွိၿပီး နိဂံုး သံေပါက္မွာ
‘မင္းပဓာန၊ မ်ဳိးေလး၀၊ ဆံုးမေပးသည့္စာ၊
မညီမမွ်၊ က်င့္ေလက၊ ေရာက္စြပါယ္ေလး႐ြာ၊
အညီအမွ်၊ က်င့္ေလက၊ ေပါက္ထ ၀တႎသာ’ရယ္လို႔ သတိေပးေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
ဒီဆံုးမစာေတြကို ဖတ္ရတဲ့အခါ
ကဗ်ာလကၤာသြားအေနနဲ႔ စာတစ္ေစာင္ေပတစ္ဖြဲ႕ မရွိခဲ့ေသာ္လည္း
ဘုရင္ႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ၿပီး မ႐ြံ႕မရွား စကားအေရးဆို ဆံုးမခဲ့တဲ့
ရဟန္းပုဂၢိဳလ္တစ္ပါးကို သတိရမိပါတယ္။
ပင္းယစႀကိဳသူျမတ္၊ အရွင္ေဇာတယႏၲပါ။

သကၠရာဇ္ ၇၆၆မွာ ရာဇာဓိရာဇ္ဟာ ေရတပ္အင္အားႀကီးစြာနဲ႔ ဆန္တက္လာၿပီး စစ္ကိုင္ၿမိဳ႕ေရ၀န္းမွာ တပ္ခ်၊ အင္း၀အထက္ကို ေက်ာ္တက္၊ တေကာင္းအထိခ်ီ၊ တေကာင္းကိုသိမ္းၿပီးမွ ျပန္စုန္ဆင္း၊ အင္း၀ကို အင္အားျပ၀ိုင္းထားလိုက္တယ္။ ဘုရင္မင္းေခါင္ဟာ ညီလာခံေခၚၿပီး ဟံသာ၀တီမင္းနဲ႔သူ႔တပ္ ျပန္သြားေအာင္
ႏႈတ္ေရးလက္ေရးနဲ႔ ဘယ္သူမ်ား ႀကံႏိုင္ပါ့မလဲ တုိင္ပင္တဲ့အခါ
မွဴးမတ္ဗိုလ္ပါ၊ ရဟန္း၊ လူပညာရွိမ်ား အားလံုးထဲက ပင္းယစႀကိဳသူျမတ္သာ
ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ထြက္ၿပီး အာမခံ တာ၀န္ယူလိုက္ပါတယ္။

စႀကိဳသူျမတ္ဟာ ဦးစြာ ရာဇာဓိရာဇ္ထံ ေမတၱာစာေစပါတယ္။
ေတြ႔လိုေၾကာင္းလည္း အေၾကာင္းၾကားလိုက္တယ္။
ရာဇာဓိရာဇ္ကလည္း ငါျငင္းရင္ ရတနာသံုးပါးအ၀င္ တစ္ပါးရတနာ(သံဃာ)ကို
မ်က္ႏွာလႊဲရာ ေရာက္လိမ့္မယ္ဆိုၿပီး ဆြမ္းဖိတ္ (ပင့္) ပါတယ္။
စႀကိဳသူျမတ္က ရာဇာဓိရာဇ္အတြက္ လက္ေဆာင္ပ႑ာမ်ား စီစဥ္ ယူေဆာင္ေစခဲ့တယ္။ (မွန္နန္းမွာ လူသံုးရာကိုင္ခန္႔၊ အေရးေတာ္ပံုက်မ္းမွာ လူေျခာက္ဆယ္ ထမ္းပိုးရ) ဒီလက္ေဆာင္ေတြနဲ႔ အတူ ဂိုဏ္းေထာက္ ဆရာေတာ္တစ္ပါးကို အေဖာ္ျပဳၿပိး
စႀကိဳသူျမတ္ဟာ ေလွနဲ႔ ဟံသာ၀တီ တပ္စခန္းရွိရာ ကူးခဲ့ပါတယ္။
“အရွင္ဘုရားလက္ေဆာင္ေတြ မ်ားလွခ်ည္လား”လို႔
ရာဇာဓိရာဇ္က “ျပည္သြယ္စကားဆို”ေသးတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
ၿပီးေတာ့လည္း စိတ္၀င္စားစရာေလးတစ္ကြက္ စႀကိဳသူျမတ္ ၀င္လာတာကို ျမင္လ်က္နဲ႔ ရာဇာဓိရာဇ္က မွဴးမတ္မ်ားနဲ႔ ေဆြးေႏြးေနဟန္ျပဳၿပီး မျမင္ဟန္၊ မသိဟန္ ျပဳသတဲ့၊
ခဏေနမွ အရွင္ျမတ္ဘက္ လွည့္ၿပီး
“အရွင္ဘုရားတို႔ ဘယ္အခ်ိန္က ေရာက္ေတာ္မူၾကပါသလဲ”လို႔ ေမးပါသတဲ့။
ဒီအခါ စႀကိဳသူျမတ္ ေျဖလိုက္ပံုက
“မင္းျမတ္ ျမင္ေတာ္မူကတည္းကပင္ ငါတို႔ေရာက္ေနၾကတယ္”တဲ့။
ရာဇာဓိရာဇ္လည္း ၿပံဳးၿပီး ျမင့္ေသာေနရာမွာ ထုိင္ေတာ္မူဖို႔ ပင့္ပါတယ္။
စေတြ႔ၾကတဲ့ ဒီ ‘ထိေတြ႔မႈ’ကေလးကပဲ လႈပ္လႈပ္ရွားရွား စိတ္၀င္စားစရာျဖစ္ေနပါၿပီ။

ဆက္ၿပီးေမးၾက၊ ေလွ်ာက္ၾက၊ ေျဖၾကတဲ့စကားေတြကလည္း
စိတ္၀င္စားစရာ အတိပါပဲ။ ႏိုင္ပန္းလွရဲ႕ အေရးေတာ္ပံုက်မ္းမွာေတာ့
‘ပင္းယ စႀကိဳသူျမတ္ ႏွင့္ ရာဇာဓိရာဇ္တို႔ အျပန္အလွန္ စကားစစ္ထိုးၾကပံု’လို႔
မာတိကာမွာ ေဖာ္ျပပါတယ္။ ရဟန္းတစ္ပါးနဲ႔ ဘုရင္တစ္ပါးတို႔
စကားစစ္ထိုးၾကတယ္ဆိုတဲ့ အသံုးအႏႈန္းဟာ အနည္းငယ္ ‘ျပင္း’ သေယာင္ရွိေပမယ့္
သူတို႔ ေျပာၾကဆိုၾကတဲ့ စကားအသြားအလာ၊ အေပးအယူေတြ ၾကည့္လိုက္ေတာ့
‘စကားစစ္ထိုး’လို႔ သံုးတာ သင့္ျမတ္တယ္ ဆိုရမွာပါပဲ။

ဒီစကားပြဲကို အေရးေတာ္ပံုက်မ္းမွာ ၁၅ မ်က္ႏွာခန္႔အထိ ေဖာ္ျပပါတယ္။
မွန္နန္းနဲ႔ မဟာရာဇ၀င္ႀကီးမွာလည္း အေတာ္မ်ားမ်ားေလး အေသးစိတ္ ျပပါတယ္။
ေနရာခ်ဳံ႕ရမွာမို႔ ဒီေဆာင္းပါးမွာေတာ့ အမ်ားသံုး စကားလံုးအေနနဲ႔
လွယ္ယူၿပီး ေဖာက္သည္ခ်ပါရေစ။

ရာဇာဓိရာဇ္။   ။ တပည့္ေတာ္ထံ ႂကြေရာက္တဲ့ ကိစၥကို မိန္႔ဆိုပါဘုရား။

စႀကိဳသူျမတ္။  ။ မင္းႀကီး ႀကိဳးစားအားထုတ္ၿပီး အင္း၀ကို ဆန္တက္လာတဲ့ အေၾကာင္း ငါတို႔သိခ်င္လို႔ပါ။ သိရရင္ ဂိုဏ္းဆရာ သံဃာေတာ္မ်ား စု႐ုံးၿပီး ေဆြးေႏြး ေဆာင္႐ြက္ေပးဖို႔ပါပဲ။

ရာဇာဓိရာဇ္။   ။တပည့္ေတာ္ စစ္ခ်ီလာတာ အလိုဆႏၵ အေၾကာင္းေလးပါး ေၾကာင့္ပါ။
(၁) အထူးထူးေသာအရပ္ကို ၾကည့္လို၍။
(၂) ဘုန္းလက္႐ုံးခြန္အား ျပလို၍။
(၃) တိုင္းႏိုင္ငံ က်ယ္လိုၿပီး ဆင္ျမင္းဗိုလ္ပါမ်ား အလို႐ွိ၍။
(၄) ပုဂံအ၀ရဲ႕ ဘုရားပုထိုး ေမြးေတာ္ ဓာတ္ေတာ္မ်ားကို ရွိခိုး ပူေဇာ္လို၍။
ဆန္တက္လာပါတယ္။

[အေရးေတာ္ပံုက်မ္းမွာေတာ့
(၁) မင္းႀကီးစြာ လက္ထက္က ေစာ္ကား အထင္ေသးခဲ့သည္ကို ျပန္လည္ေခ်ပဖို႔၊
(၂) အင္း၀ကို ဟံသာ၀တီထဲ ခြင္ၿပိဳင္ျပဳ ခ်ဲ႕ထြင္ဖို႔၊
(၃) ေစတီပုထိုး ဓာတ္ေတာ္ဖူးျမင္ဖို႔၊
(၄) ေအာင္ျမင္တဲ့ စစ္ေၾကာင္းနဲ႔ ေရာက္ရွိခဲ့ေၾကာင္း ေပထက္အကၡရာ တင္ၿပီး
ေနာင္လူတို႔ ေျပာစမွတ္ျပဳဖို႔လို႔ ေဖာ္ျပပါတယ္။]

စႀကိဳသူျမတ္။  ။ သာသနာေတာ္ ဒါယကာမင္းျမတ္တြင္
တရားေတာ္ႏွင့္အညီ ေဟာၾကားဆံုးမမည့္ ရဟန္းပညာရွိလည္းမရွိ၊
 ျပည္ထဲအမႈ၌ အေျမာ္အျမင္ အလိမၼာႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ အမတ္ ေသနာပတိလည္း မရွိ။

ရာဇာဓိရာဇ္။   ။ဘယ္လို အမိန္႔ေတာ္မူလိုက္ပါသလဲ ဘုရား။

စႀကိဳသူျမတ္။  ။(ဇမၺဴဒိပ္ကၽြန္း၊ တာ၀တႎသာ၊ အသုရာ၊ မဟာအ၀ီစိတို႔ရဲ႕ ယူဇနာေတြ၊
ေရေန၊ ေတာေန၊ လူေနေတြကို ရွင္းျပၿပီး ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟဖံုးလႊမ္းလို႔
ငရဲသြားရသူ သတၱ၀ါမ်ားသာ ျဖစ္ေၾကာင္း အက်ယ္တ၀င့္ ရွင္းျပၿပီးမွ)
ႂကြလာတဲ့ အေၾကာင္းေလးပါးမွာ…
ဓာတ္ေတာ္ ပုထိုးေစတီမ်ားကို ဖူးျမင္ပူေဇာ္လို၍ ဆိုတဲ့ တစ္ပါးသာ တရားနဲ႔ညီတယ္၊ က်န္သံုးပါကေတာ့ နတ္႐ြာနိဗၺာန္နဲ႔ ဖီလာပဲ၊
ဒါေၾကာင့္ ရဟန္းပညာရွိ မရွိလုိ႔ ငါဆိုတယ္။

ပညာရွိအမတ္ ေသနာပတိ မရွိလို႔ ဆိုတဲ့အေၾကာင္းက
သင့္ခမည္းေတာ္ ဗညားဦးနဲ႔ အင္း၀မင္းႀကီးစြာတို႔ လက္ထက္မွာ
 ႏွစ္ျပည္ေထာင္ မီးမေသ၊ ေရမေနာက္ ေရွ႕တစ္ေျပးတည္း ျဖစ္ခဲ့ၾကတယ္။
သင့္လက္ထက္မွာ ဒီလိုမျဖစ္လာ။ ျပည္သူ လူ ရဟန္းအေပါင္းတို႔
ခ်မ္းသာရမည့္အေၾကာင္းကို သင့္အား ေလွ်ာက္မယ့္သူ မရွိလုိ႔
ပညာရွိ အမတ္ေသနာပတိ မရွိဟု ငါဆိုတယ္။

ရာဇာဓိရာဇ္။   ။ အင္း၀ဘုရင္က မဟာမိတ္လမ္းစဥ္ ဖ်က္ၿပီး
 တပည့္ေတာ္ရဲ႕ ေရေျမကို သူ႔ပိုင္နက္ထဲ သြတ္သြင္းဖို႔ႀကံေဆာင္တာပါ။
တပည့္ေတာ္ အေပၚ ဒီလိုဆိုရင္ တပည့္ေတာ္လက္ကို ဆြဲခ်ဳပ္ထားၿပီး
တင္ပါးကို ႐ိုက္ႏွက္ေစသလို ျဖစ္မေနပါလားဘုရား။

စႀကိဳသူျမတ္။  ။ မင္းႀကီးေလွ်ာက္တင္သလိုဆိုရင္ ငါ့မွာ ကိုယ့္လူကို အႏိုင္ေပး၊
တစ္ဖက္လူ ႐ႈံးေစလိုစိတ္ရွိတဲ့ ရဟန္းသိကၡာပုဒ္မ်ားကို
မေစာင့္ထိန္းသူအေနနဲ႔ ဒုဂၢတိလားရမွာပါ။ ငါ ဒီလိုမဟုတ္ပါ။
သတၱ၀ါ အေပါင္းတိုကို ထာ၀စဥ္ ေမတၱာပို႔ပါတယ္။
ငါ့ဇာတိ စိတ္ရင္းအရ အင္း၀ႏွင့္ ဟံသာ၀တီ ႏွစ္ျပည္သားတို႔ကို သာတူညီမွ် ခ်စ္ပါတယ္။ စစ္ႀကီးျဖစ္ရင္ ႏွစ္ျပည္ေထာင္လံုး ႀကီးမားတဲ့ အပူမီးလံုးႀကီး ေတာက္ပါမယ္။
 သူက အလ်င္ျပဳလို႔ ကိုယ္က ရန္ၿငိဳးဖြဲ႕ၿပီး လက္စားေခ်ရမယ္လို႔ ဘုရားေဟာ မရွိပါဘူး။
ခႏၲီတရား လက္ကိုင္ထားဖို႔သာ သာသနာ့ဒါယကာကို ငါ သတိေပးပါတယ္။

ရာဇာဓိရာဇ္။   ။ သင့္ျမတ္ပါတယ္ ဘုရား။
သို႔ေသာ္ အင္း၀မင္းႀကီးစြာ ဟံသာ၀တီသို႔ စုန္ဆင္းတုန္းက
ဘာေၾကာင့္ ဒီလို တရားမျပခဲ့ပါသလဲ။
တပည့္ေတာ္ တုံ႔ျပန္ဖို႔လာခါမွ ခႏၲီတရား လက္ကိုင္ ထားပါဆိုတာ
တစ္ဖက္သတ္ ျဖစ္မေနပါလား။

စႀကိဳသူျမတ္။  ။ (ၿပံဳးလ်က္ပင္) ကကုသန္ဘုရားလက္ထက္ သာသနာေတာ္ ကတည္းက ခႏၲီတရားဟာ ယေန႔ထိ တစ္ခုတည္းပါ။
မင္းႀကီးအေနနဲ႔ တရားေတာ္ကိုသာၾကည့္ပါ။
(မဟာအ၀ိစိ ငရဲ၊ ပဥၥာနႏၲရိယကံတို႔ကို ရွင္းျပၿပီး)
စစ္ဗ်ဴဟာခင္းၿပီး တိုက္ခိုက္သတ္ျဖတ္တဲ့ အျဖစ္ေၾကာင့္
အပါယ္ေလးပါက လြတ္ကင္းႏိုင္ပါ့မလား မင္းျမတ္။

ရာဇာဓိရာဇ္။   ။ ရာဇဓမၼမွာ အက်ဳိးနဲ႔အျပစ္ဟာ ဒြန္တြဲေနပါတယ္။
သံသရာ က်င္လည္သမွ်
ဘယ္သူမွ အျပစ္ပါပ အကုသိုလ္ကံက လြတ္ေအာင္ မ႐ုန္းႏုိင္ပါ။
စိတ္ႀကံစည္သမွ် ပညာဥာဏ္နဲ႔ ႏိႈင္းဆျခင္းသာ မဓာနပါဘုရား။

စႀကိဳသူျမတ္။  ။စစ္ဗ်ဴဟာခင္းမယ္ဆိုလဲ စစ္အဂၤါေလးပါးကို မင္းႀကီးသိထားဖို႔ လုိပါတယ္။ (ေလးပါးကို ရွင္းျပၿပီး) ကာလ၊ ေဒသ၊ ဥတုကို မင္းႀကီးေမ့ေနသလား
(အင္း၀ေဒသ မိုးဦးေလဦး ျမစ္ေရလွ်ံျခင္းကို ေျပာျပၿပီး)
ဒီလိုအခ်ိန္မွာ မင္းႀကီးရဲ႕ေလွေတြ၊ တပ္သားေတြ ဒုကၡေရာက္မယ္။
အင္း၀ကို မတိုက္ရဘဲ အလိုအေလ်ာက္ ပ်က္စီးပါလိမ့္မယ္။

ရာဇာဓိရာဇ္။   ။ၿပံဳးၿပီး) တပည့္ေတာ္က စစ္အဂၤါ ေလးပါးသာမက ရွစ္ပါးအထိ သိပါတယ္။
(ရွစ္ပါးကို ရွင္းျပၿပီး) အရွင္ဘုရားေျပာျပတဲ့ ေလးပါး
မွန္တယ္ မွားတယ္ တပည့္ေတာ္ မေျပာလုိပါ။

စႀကိဳသူျမတ္။  ။မင္းႏွစ္ပါးစလံုးရဲ႕ ပစၥဳပၸန္၊ အနာဂတ္ အက်ဳိးအတြက္ မည္သည့္ဘက္မွ မလိုက္စားဘဲ ငါ ယခုလို ႀကိဳးစား သတိေပးေနတာပါ မင္းႀကီး။
စကားအရွိန္ေကာင္းေနစဥ္မွာပဲ ေ႐ႊၾကက္ယက္ ဘုရားက ဖမ္းလာခဲ့တဲ့
သံု႔ပန္း ခုႏွစ္ေယာက္ (ျမန္မာစာေပမူအရ ဘုရားကၽြန္သီးေတာ္မ်ား)ကို
မင္းႀကီးထံ ဆက္လာပါတယ္။ ဒီအခါ စႀကိဳသူျမတ္က
ဘုရားအမႈ ေ၀ယ်ာ၀စၥ လုပ္သူမ်ားကို အႏၲရယ္ျပဳ သတ္ျဖတ္တာ
ငါ မ်က္၀ါးထင္ထင္ ျမင္ရၿပီ၊ အျပစ္ႀကီးလွတယ္။ ငါ တရားသံေ၀ဂ ျဖစ္လွတယ္။
ငါတို႔ကို ျပန္ခြင့္ျပဳပါေတာ့လို႔ မိန္႔ၿပီး ထြက္ခြာမယ္လုပ္ပါတယ္။
ဒီအခါမွ ရာဇာဓိရာဇ္ စိုးရိမ္လွစြာနဲ႔ ေမးျမန္းၿပီး စိတ္ၾကမ္းမ်ားေလ်ာ့ပါး၊
သမပဋိပတ္စိတ္ေတြ၀င္၊ ရတနာသံုးပါးကို သတိရလာၿပီး
ဘုရားကၽြန္သီးေတြကိုသတ္သူ သူ႔ရဲမက္ေတြကို အျပစ္ေပးပါမယ္လုိ႔ ဆိုပါတယ္။
ဒီအခါ စႀကိဳသူျမတ္က ထပ္မံတားျမစ္ၿပီး ရဲမတ္ေတြကိုပါ အျပစ္လႊတ္ဖို႔ အလွဴခံပါတယ္။
ဘုရင္က သေဘာတူၿပီး သံု႔ပန္းေတြကိုပါ လွဴပါတယ္။
ၿပီးမွ “တပည့္ေတာ္ အရွင္ဘုရားရဲ႕ ၾသ၀ါဒကို မဆန္႔က်င္ေတာ့ပါ။
စစ္ၿပီး စုန္ဆင္းပါေတာ့မယ္၊ ဒီေရာက္ခဲ့တာ အစြဲျပဳလုိ႔ ဘုရားေက်ာင္းေတာ္
တစ္ေဆာင္ ေဆာက္လုပ္ လွဴဒါန္းခ်င္ပါတယ္။
တပည့္ေတာ္မွာ သဒၶါတရား ျဖစ္ေပၚလာပါတယ္”လို႔ ေလွ်ာက္ပါတယ္။

စစ္ေသြးစိတ္မာန္တက္ေနတဲ့ ဘုရင္တစ္ပါးကို ရင္ဆိုင္ေတြ႔ အေရးဆို
စစခ်င္းပဲ ‘သင့္မွာရဟန္းပညာရွိလည္း မရွိ၊ လူပညာရွိလည္း မရွိ’ လို႔ ရဲရဲေျပာခဲ့တဲ့
 အဖြင့္စကားဟာ ေဆြးေႏြးပြဲရဲ႕ အေရးပါေသာ ပဏမစကားလံုး ျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္ပိုင္း အင္း၀-ဟံသာ၀တီ အျပန္အလွန္ စစ္ထိုးခဲ့ၾကေပမယ့္ ဒီတစ္ခ်ီမွာ
စႀကိဳသူျမတ္အရွင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္ေဆာင္တာ
ေအာင္ျမင္ခဲ့တာကေတာ့ ဧကန္ျဖစ္ပါတယ္။
ရာေဇာ၀ါဒ ဆံုးမစကားအျဖစ္ ပင္းယစႀကိဳသူျမတ္ရဲ႕
ႏႈတ္ထြက္ၾသ၀ါဒ စကားလံုးဟာလည္း ‘သမိုင္း၀င္’ ျဖစ္ေနပါေတာ့တယ္။

Credit: mmcybermedia