Tuesday, April 24, 2012

ေသြးလွဴဒါန္းပြဲ အဖြင့္အမွာစကား


ဒီေန႔ေသြးလွဴဒါန္းပြဲနဲ႔ က်န္းမာေရးပညာေပးေဟာေျပာပြဲကုိ လာေရာက္ေဟာေျပာေပးတဲ့ ဆရာ၀န္ႀကီးမ်ား၊ အသိပညာရွင္ အတတ္ပညာရွင္မ်ား၊ ေသြးလွဴရွင္မ်ားနဲ႔အတူ ပရိသတ္အားလုံးကုိ မဂၤလာပါလုိ႔ ေရွးဦးစြာ ႏႈတ္ခြန္း ဆက္သလုိက္ပါရေစ။

ဦးဇင္းအေနနဲ႔ အခု အဖြင့္အမွာစကားေျပာၾကားေပးရမယ္ေပါ့။ က်န္းမာေရး ပညာေပးေဟာေျပာေပး ရမွာက အခုေရွ႕ဆုံးအတန္းမွာ ေရာက္ေနတဲ့ ဆရာ၀န္ႀကီးေတြရဲ႕အလုပ္ပါ။ သုိ႔ေသာ္လည္း ဦးဇင္းအေနနဲ႔ ရံဖန္ရံခါ အခြင့္အခါသင့္တုိင္း ဦးဇင္းနဲ႔နီးစပ္တဲ့ ျမန္မာျပည္ကလာေရာက္ အလုပ္လုပ္ကုိင္ေနၾကတဲ့ လူငယ္လူရြယ္ ေတြကုိ ဗုဒၶ ဘာသာ႐ႈေဒါင့္ကေနၿပီး က်န္းမာေရး အသိပညာေပးေလးေတြ ေျပာျပေလ့ ရွိပါတယ္။


ဦးဇင္းတုိ႔ဗုဒၶဘာသာစာေပမွာ
(၁) အာယုကၡယ၊ သက္တမ္းကုန္လုိ႔ေသဆုံးျခင္း၊
(၂) ကမၼကၡယ၊ ကံကုန္လုိ႔ ေသဆုံးျခင္း၊
(၃) ဥဘယကၡယ၊ အသက္ ကံႏွစ္မ်ဳိးစလုံးကုန္လုိ႔ ေသဆုံးျခင္းနဲ႔
(၄) ဥပေစၦဒက၊ ရုတ္တရက္ (accident လုိမ်ဳိး) ျဖစ္ၿပီးေသဆုံးျခင္းလုိ႔
ေသဆုံးရျခင္းသေဘာတရား ေလးမ်ဳိးရွိတယ္လုိ႔ ဖတ္မွတ္ရပါတယ္။

မေလးရွားႏုိင္ငံကုိလာၿပီး အလုပ္လုပ္ေနၾကတဲ့ လူငယ္လူရြယ္ေတြ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ႔ဆုံးပါးသြားရာမွာ ေသျခင္း (၂) မ်ဳိးထဲက တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ေသၾကရတာကုိ ေလ့လာေတြ႔ရွိရပါတယ္။

ပထမတစ္မ်ဳိးက အရက္အလြန္အကၽြံေသာက္လုိ႔ ေသဆုံးၾကရတာျဖစ္ၿပီး ေနာက္တစ္မ်ဳိးက က်န္းမာေရးဗဟုသုတနည္းလုိ႔ ေသဆုံးၾကရတာျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္လုိပဲျဖစ္ျဖစ္ အရြယ္မေရာက္ခင္ ေသဆုံးၾကရတာဟာ Education (ပညာေရး) ေရာ Knowledge (ဗဟုသုတ) ပါ နည္းပါးၾကလုိ႔ ျဖစ္တယ္ဆုိတာ သံသယျဖစ္ဖြယ္မရွိပါဘူး။

ဒါ့ေၾကာင့္ အရင္ ပထမအႀကိမ္ (ကပုန္း၊ နာေရးကူညီမႈအသင္း) က ဦးစီးက်င္းပတဲ့ ေသြးလွဴဒါန္းပြဲတုန္းက တက္ေရာက္လာတဲ့ ဆရာမေဒါက္တာ စီေလးခုိင္ကုိ “က်န္းမာေရးပညာေပးေဟာေျပာပြဲေလး လုပ္ေပးရရင္ ေကာင္းမွာပဲ” လုိ႔ အႀကံျပဳခဲ့ပါတယ္။

ဒီေန႔ ဒီက်န္းမာေရးပညာေပးေဟာေျပာပြဲ အစီအစဥ္ေလးက ဒါကုိ အေကာင္အထည္ေဖာ္တာပါ။

တကယ္ေတာ့ ဦးဇင္းအေနနဲ႔ ဘာသာေရးရႈေဒါင့္ကေနၿပီး က်န္းမာေရးနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ အခါအားေလွ်ာ္စြာ စြမ္းႏုိင္သေလာက္ ဒီႏုိင္ငံကုိေရာက္ေနတဲ့ ျမန္မာကေလးငယ္ေတြကုိ သြန္သင္ဆုံးမေလ့ရွိပါတယ္။


ၿပီးခဲ့တဲ့ ႏွစ္ဆန္း (၁) ရက္ေန႔ကပဲ ျမန္မာအလုပ္သမား စုစုေပါင္း (၅၀) ၀န္းက်င္ရွိတဲ့ စက္ရုံတစ္ရုံက ႏွစ္သစ္ကူး အႏၱရာယ္ကင္းပရိတ္ရြတ္ပြဲအတြက္ ဦးဇင္းကုိ ပင့္လုိ႔ က်န္းမာေရးနဲ႔ ဆက္စပ္တဲ့ ငါးပါးသီလ ထဲက သုရာေမရယနဲ႔ ဆက္စပ္တဲ့ တရားေလး တစ္ပုဒ္ေဟာခဲ့ပါေသးတယ္။ မိေ၀း ဖေ၀း ဆရာသမားေ၀းတဲ့ အရပ္ေဒသျဖစ္တဲ့ ဒီမေလးရွာကုိ ေရာက္ေနၾကတဲ့ လူငယ္ေတြအတြက္ သုရာေမရယ - ေသရည္အရက္ မေသာက္ဖုိ႔ မၾကာမၾကာေဟာေပးျဖစ္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ ဆုိရင္ ဒီအရက္ကုိ အလြန္အကၽြံေသာက္လုိ႔ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ႔ဆုံးပါးသြားရရွာတဲ့ လူငယ္ေလးေတြ မၾကာခဏ ေတြ႔ေန ျမင္ေန ၾကားေနရလုိ႔ပါ။

ငါးပါးသီလထဲက ေနာက္ဆုံးသီလက “သုရာေမရယ မဇၨပမာဒ႒ာန - ေမ့ေလ်ာ့ျခင္း၏အေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ေသရည္အရက္ကုိ ေသာက္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း” ေပါ့။ ဆုိေတာ့ အရက္ကုိ ေမ့ေလွ်ာ့ေအာင္ေသာက္မွ ဒီသီလက်ိဳးပ်က္တာလား၊ ေဆးျဖစ္ ၀ါးျဖစ္ေသာက္ရင္ ဒီသီလ မက်ဳိးဘူးလား။

ဘုရားရွင္သက္ရွိထင္ရွားရွိစဥ္အခါက ရဟန္းတစ္ပါး ေလနာေရာဂါစြဲကပ္ရာ ဆီက်က္ထဲ အရက္ေရာၿပီး သုံးစြဲေသာက္သုံးခြင့္ျပဳခဲ့ေၾကာင္း ဖတ္မွတ္ဘူးပါတယ္။။ သုိ႔ေသာ္ အဲ့ဒီအရက္ကုိ အရက္အန႔ံ အရက္အဆင္း အရက္အရသာမရွိေအာင္ ႀကိဳခ်က္ၿပီး ေသာက္သုံးသင့္ေၾကာင္း ဘုရားရွင္ ထပ္မံမိန္႔ၾကားခဲ့ပါတယ္။
(၀ိနည္း၊ မဟာ၀ါ)

ဖတ္ဖူးတဲ့ စာအုပ္ကုိ အတိအက်မညႊန္းဆုိႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။ အဲ့စာအုပ္ထဲမွာ အရက္ေသာက္တဲ့အခါ အဆင့္သုံးဆင့္ရွိတယ္တဲ့။
နံပါတ္ ၁ အဆင့္က မဒ၊ တစ္ပက္ ႏွစ္ပက္ေလာက္ေသာက္ၿပီး ရီေ၀ေ၀ျဖစ္တဲ့အဆင့္၊
နံပါတ္ ၂ အဆင့္က ဥမၼဒ၊ အနည္းငယ္တုိးေသာက္ၿပီး စကားမ်ားလာတဲ့အဆင့္၊
နံပါတ္ ၃ အဆင့္က ပမာဒ၊ တုိးတုိးေသာက္လာကာ မူးလာၿပီး ေမ့ေလ်ာ့သြားတဲ့အဆင့္တဲ့။

ငါးပါးသီလထဲမွာ ဒီေနာက္ဆုံးသီလသေဘာက အရက္ေသာက္ရာမွာ နံပါတ္ ၃ အဆင့္ ေမ့ေလ်ာ့တဲ့အဆင့္မေရာက္ေအာင္ ေသာက္တတ္ဖုိ႔လုိပါတယ္။ ၁ အဆင့္ ၂ အဆင့္ျဖစ္တဲ့ ရီေ၀ေ၀ စကားမ်ားတာေလာက္အဆင့္ေတြေလာက္ ေသာက္တာကေတာ့ ေတာ္ေသးတယ္။ ခြင့္လြတ္မယ္ဆုိ ခြင့္လြတ္လုိ႔ ရေသးတယ္ေပါ့။ အဲ၊ ၃ အဆင့္ျဖစ္တဲ့ ဇနီးမယား သမီးသား ေမ့တဲ့အဆင့္၊ ရတနာသုံးပါး၊ ဆရာသမားေတြကုိ ေမ့တဲ့အဆင့္ေရာက္ေအာင္ မေသာက္ဖုိ႔ အထူးမွာၾကားလုိတယ္လုိ႔ ေျပာျပ ေဟာျပျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေတာ့ တရားနာပရိသတ္ထဲက တစ္ေယာက္က ဦးဇင္းက အရက္ေသာက္ဖုိ႔ Discount ခ်ေပးတယ္ေဟ့ တဲ့။ တကယ္ေတာ့ Discount ခ်ေပးတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကေလးေတြေသာက္ေနတာ ေတာ္ေတာ့ကုိ လြန္ေနၿပီ။ မေသာက္နဲ႔လုိ႔ ဒုန္းတိႀကီးေျပာမရအတူတူ နည္းနည္းေတာ့ေသာက္၊ အလြန္အကၽြံမေသာက္နဲ႔လုိ႔ ေျပာတာက ပုိအဆင္ေျပမလားလုိ႔ ေျပာျပျဖစ္တာပါ။ တကယ္ေတာ့ ငါးခုေျမာက္သီလအလုိအရ တစ္စက္မွ မေသာက္သင့္တာေတာ့ အမွန္ပါ။

ဒီေနရာမွာ ေနာက္တစ္ခုေျပာျပခ်င္တာက ဘုရားရွင္ဟာ စား၀တ္ေနေရး က်န္းမာေရးဆုိတဲ့ ဒီအေရးေလးမ်ဳိးအတြက္ ဆြမ္း၊ သကၤန္၊ ေက်ာင္း၊ ေဆးဆုိၿပီး ပစၥည္းေလးပါးကုိ ရဟန္းေတာ္တုိ႔ရဲ႕ အဓိကလုိအပ္ခ်က္တစ္ခုအျဖစ္ အေရးႀကီးတဲ့ေနရာမွာ ေျပာခဲ့ ေဟာခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ၀ိနည္း မဟာ၀ါပါဠိေတာ္မွာ က်န္းမာေရးနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ေဆးအခန္းက႑ကုိ တခန္းတနား ေဖာ္ျပထားပါတယ္။
ဘုရားရွင္ေဟာၾကားခဲ့တဲ့ ေဆးနဲ႔ပတ္သက္တဲ့အေၾကာင္းအရာေတြဟာ ဘယ္ေလာက္အထိ သိပၸံနည္းက်သလဲဆုိတာ သိဘုိ႔ ဒီမွာ ေရာက္ေနတဲ့ ဆရာ၀န္ႀကီးေတြနဲ႔ လက္တြဲၿပီး ဦးဇင္းသုေတသနျပဳလုပ္ခ်င္ပါတယ္။ စာတမ္းေလး ေရးခ်င္ပါတယ္။

ဥပမာဆုိပါစုိ႔၊ ယားနာ ၀ဲနာေပါက္ေနသူကုိ ေဆးမႈန္႔သုတ္လိမ္းေပးဘုိ႔ ဘုရားရွင္က မိန္႔ပါတယ္။ ယားတဲ့အဆင့္သာရွိေနေသးၿပီး အနာျဖစ္တဲ့အဆင့္မေရာက္ေသးတဲ့သူကုိ ႏြားေခ်းေျခာက္သုံးဖုိ႔ ခြင့္ျပဳတာဟာ ဘယ္လုိသေဘာေဆာက္သလဲ။ ဆက္လက္ေလ့လာသင့္ပါတယ္။ အဲ့ဒီ၀ိနည္းမဟာ၀ါစာအုပ္ ထဲမွာပဲ ေျမြအကုိက္ခံရတဲ့ရဟန္းကုိ က်င္ႀကီး၊ က်င္ငယ္၊ ျပာ၊ ေျမညက္ ေပးရမယ္လုိ႔ ဘုရားရွင္မိန္႔ပါတယ္။
ထူးဆန္းတာတစ္ခုကုိလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒကာမတစ္ေယာက္က ရဟန္းတစ္ပါးကုိ ေပးလုိက္တဲ့ ပီယေဆးေၾကာင့္ အနာေရာဂါ ေပၚေပါက္လာပါတယ္။ ဒါကုိ ဘုရားရွင္က “ထြန္သြားမွာကပ္ေနတဲ့ေျမကုိ ေဖ်ာ္ၿပီး ေသာက္ရမယ္” လုိ႔အမိန္႔ရွိပါတယ္။

ပိယေဆး အနာနဲ႔ ထြန္သြားမွာကပ္ေနတဲ့ေျမေဖ်ာ္ေသာက္တာ ဘယ္လုိ ဆက္စပ္မႈရွိသလဲ။

ဟုိေန႔က ဒီႏုိင္ငံက ထုတ္တဲ့စာေစာင္ထဲမွာ ေဗဒင္ဆရာက တနဂၤေႏြသားအတြက္ ယၾတာကုိ
“သခြားသီးတစ္လုံး၌ သြားၾကားထုိးတံ ၂၆ ေခ်ာင္းစုိက္ၿပီး ေရေမွ်ာပါေလ” တဲ့။
တနဂၤေႏြသားရယ္ သြားၾကားထုိးတံ ၂၆ ေခ်ာင္းရယ္ ေရေမွ်ာရတာရယ္က ဘယ္လုိ ဆက္စပ္မႈရွိသလဲ။
စဥ္းစားမိတာကုိ သတိရမိလုိ႔ ေျပာျပတာပါ။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ေလ၊ ဒီေန႔ဒီအခ်ိန္ကာလ ေသြးလွဴဒါန္းပြဲမွာ က်န္းမာေရးပညာေပးေဟာေျပာေပးတာ တကယ္ေတာ့ လူေတြကုိ က်န္းမာေရးေစာင့္ေရွာက္ေပးတာပါပဲ။ ဘုရားရွင္က “ငါဘုရားကုိ ျပဳစုလုပ္ေကၽြးလုိေသာရဟန္းသည္ မက်န္းမာတဲ့သူကုိ ျပဳစုလုပ္ေကၽြးရာမည္၏” တဲ့။
ဒီဘုရားရွင္စကားေတာ္ကုိ ၾကည့္ၿပီး ဘုရားရွင္ဟာ မက်န္းမမာသူေတြကုိ ဘယ္ေလာက္ျပဳစုေစခ်င္သလဲ၊ ဘုရားရွင္ရဲ႕ မက်န္းမမာသူေတြအေပၚ ေစာင့္ေရွာက္ေစလုိတဲ့ဆႏၵ အထင္းသားေပၚလြင္ေနပါတယ္။

ဒါ့ေၾကာင့္ ဒီေန႔ ေသြးလွဴဒါန္းေနတဲ့သူေတြေရာ၊ က်န္းမာေရးပညာေပးေဟာေျပာေနတဲ့ ပညာရွင္ေတြပါ ဘုရားရွင္ဆႏၵေတာ္ႏွင့္အညီ ျပဳမူက်င့္ႀကံေနထုိင္ေနၾကျခင္းသာျဖစ္ပါေၾကာင္း
ေျပာၾကားရင္း ဦးဇင္းရဲ႕ အဖြင့္အမွာစကားကုိ နိဂုံးခ်ဳပ္ပါတယ္။
အားလုံးကုိ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

(၂၂၊ ၄၊ ၂၀၁၂ တနဂၤေႏြေန႔က အဖြင့္အမွာစကားေျပာျဖစ္ခဲ့တာကုိ စာအျဖစ္ေျပာင္းလဲတင္ျပလုိက္တာပါ။)