Sunday, March 25, 2012

ဖတ္စရာ မွတ္စရာ (၁၀)

သီလအရာ၌  သီလေဆာက္တည္သည္ ဟု ဆုိျခင္းသည္
သီလခံယူသည္ဟု သဒၵါနက္ ထြက္ေပ၏။
ေရွးပညာရွိမ်ားက “သီလကုိ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားက ေပးရသည္၊
ဒါယကာ ဒါယိကာမတုိ႔က ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားထံမွ ခံယူရသည္” ဟူေသာ
အဓိပၸါယ္ကုိ သိေစခဲ့ၿပီးလွ်င္ သီလခံယူလုိေသာ္ ရဟန္းသံဃာေတာ္တစ္ပါးပါးထံ ခ်ဥ္းကပ္လ်က္
(အဟံ ဘေႏၱ တိသရေဏန သဟ ၊ပ၊ သီလံ ေဒထ ေမ ဘေႏၱ) ဟူ၍
သီလေတာင္းပုံပါဠိအစဥ္ကုိ အထင္အရွားထားခဲ့သည့္အတုိင္း
ယေန႔အထိ သီလေဆာက္တည္လုိေသာသူတုိ႔သည္ ထုိအစဥ္အတုိင္း ရြတ္ဆုိ ေတာင္းခံၾကရ၏။
ယဥ္ေက်းေကာင္းျမတ္လွေသာ အစီအစဥ္ပင္ ျဖစ္ေပ၏။

(ဤတြင္ “သီလံ ေဒထ ေမ ဘေႏၱ” ဟူေသာ ေနာက္ဆုံးစကားအရ
“အရွင္ဘုရား အကၽြႏု္ပ္အား သီလကုိ ေပးေတာ္မူပါ” ဟူေသာ
အဓိပၸါယ္ထြက္ရွိေနသည္ကုိ အစြဲျပဳကာ 
ယခုအခါ အခ်ဳိ႕သူတုိ႔သည္ 
“သီလခံယူလုိပါလ်က္ ရဟန္းသံဃာမေတြ႔၍ မခံယူရပဲ ျဖစ္ေနသည္” ဟု
ညည္းညဴတတ္ၾက၏။

“ရဟန္းသံဃာမေတြ႔လွ်င္လည္း ေစတီ ရုပ္ပြါး ဘုရားထံမွာ ခံယူလွ်င္လည္း ရပါသည္” ဟု
သဘာ၀အမွန္ကုိ သိသူတုိ႔က ေျပာဆုိေစကာမူ
ဘုရားဆင္းတုေတာ္က သီလေပးတတ္သည္ မဟုတ္၍ မေက်နပ္ပဲ ရွိေနတတ္၏၊

စင္စစ္မွာ 
သီလကုိ ရဟန္းမ်ားထံ ေတာင္း၍ ရဟန္းမ်ားက ေပးမွ ရႏုိင္သည္ဟူ၍ မမွတ္အပ္ေပ။
ေစတီရုပ္ပြါး ဘုရားေရွ႕ေမွာက္၌ ေဆာက္တည္လွ်င္လည္း ရႏုိင္သည္သာ ျဖစ္ေပ၏။

မဟာဗုဒၶ၀င္၊ ပထမတြဲ