Thursday, March 15, 2012

ဖတ္စရာ မွတ္စရာ (၃)

ကာလအပုိင္းအျခားရွိေသာသီလ (ကာလပရိယႏၱသီလ) ဟူသည္ 
အဘယ္နည္းဟူမူကား
ရတနာသုံးပါးသုိ႔ ဆည္းကပ္ေလ့ရွိေသာ ေယာက္က်ားမိန္းမတုိ႔သည္ 
အလွဴလွဴဒါန္းၾကစဥ္ လူမႈကိစၥဆုံးသည့္တုိင္ေအာင္ သီလကုိ ေဆာက္တည္ၾကကုန္၏။
ယခုကာလ တထုိင္သီလဟုေျပာၾကေသာ သီလမ်ဳိးတည္း။
ေက်ာင္းသုိ႔သြားေရာက္ၾကေသာအခါ 
ေက်ာင္း၌ ေနသမွ်ကာလအပုိင္းအျခားရွိေသာသီလကုိ ေဆာက္တည္ၾကကုန္၏။
(ေက်ာင္းသုိ႔ သြားေရာက္ေသာအခါ ေက်ာင္းက မျပန္မီအတြင္းသာ
သီလကုိ ေဆာက္တည္သည္ဟု ဆုိလုိသည္။)

တစ္ရက္ေသာ္၎၊ ႏွစ္ရက္ေသာ္၎၊ ထုိထက္အလြန္မ်ား၍ေသာ္၎
ညဥ္႔ေန႔တုိ႔ကုိ ပုိင္းျခား၍ သီလကုိ ေစာင့္သုံးၾကကုန္၏။
ဤသုိ႔ေစာင့္သုံးအပ္ေသာ သီလမ်ားသည္
ကာလပရိယႏၱသီလ(ကာလအပုိင္းအျခားရွိေသာသီလ) မည္၏ဟုဆုိလုိသည္။
(ပဋိသမၻိဒါမဂ္အ႒ကထာ)

ဤအ႒ကထာကုိ ေထာက္၍ တေန႔လုံးမဟုတ္ပဲ
သံဃာမ်ားကုိ အိမ္သုိ႔ပင့္၍ လွဴဒါန္းေနဆဲ့အခုိက္မွာပင္ျဖစ္ေစ၊
ေက်ာင္းသုိ႔သြား၍ ေက်ာင္း၌ေနသမွ်ကာလ အခုိက္မွာပင္ျဖစ္ေစ
သီလေစာင့္သုံးႏုိင္ေၾကာင္း၊ ထုိသုိ႔ေစာင့္သုံးအပ္ေသာသီလကုိ
ကာလပရိယႏၱသီလ (ကာလအပုိင္းအျခားရွိေသာသီလ) 
ဟူ၍ ေခၚဆုိေၾကာင္း သိသာထင္ရွားေပ၏။

ထုိ႔ေၾကာင့္
ညဥ္႔တြင္ ပုိင္းျခားသတ္မွတ္၍ ေဆာက္တည္လုိက ေဆာက္တည္ႏုိင္၏၊
ေန႔တြင္ပုိင္းျခားသတ္မွတ္၍ ေဆာက္တည္လုိက ေဆာက္တည္ႏုိင္၏၊

ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္
“ဥပုသ္ေန႔မ်ားမွာ ညစာစားျခင္းမွ မေရွာင္ႏုိင္ေသးေသာ ကေလးသူငယ္တုိ႔ကုိ
နံနက္ပုိင္းအတြက္ ကာလသတ္မွတ္ကာ ဥပုသ္သီလ ေဆာက္တည္ေစေကာင္း၏” ဟူ၍
ဆရာတုိ႔မိန္႔ဆုိၾကသည္။
မိန္႔ဆုိၾကသည့္အတုိင္း သေဘာယုတၱိအားျဖင့္လည္း သင့္ေလ်ာ္သည္။

အေၾကာင္းမွာ..
ျမတ္ေသာအက်င့္ကုိ တေန႔လုံးက်င့္မွ ကုသုိလ္ရမည္၊ 
တစိတ္တပုိင္းက်င့္လွ်င္ ကုသုိလ္မရဟု ဆုိဖြယ္မရွိ၊ 
က်င့္ႏုိင္သမွ်ပင္ ကုသုိလ္ရေသာေၾကာင့္တည္။

ဗုဒၶ၀င္၊ ပထမတြဲ

မိမိ၏ Sunday Dhamma School သို႔ လာေရာက္၍ ပညာသင္ၾကားေနေသာ
က်ာင္းသားငယ္မ်ားကုိလည္း
ညေန (၇) နာရီအထိသာ ဥပုသ္သီလေစာင့္သုံးေစပါသည္။