Monday, January 2, 2012

လဖက္သုတ္နဲ႔လား



ဘုရား႐ွင္ ဘုရားအျဖစ္သုိ႔ေရာက္ၿပီးေနာက္
ဘုရားအျဖစ္သုိ႔ေရာက္ခဲ့တဲ့ မဟာေဗာဓိပင္ေအာက္မွာပဲ
(၇) ရက္ပတ္လုံး တင္ပလႅင္ေခြမျဖဳတ္ပဲ
လြတ္လပ္မႈအရသာ (၀ိမုတၱိသုခ - The Bliss of Emancipation) ကုိ
ခံစားလ်က္ ထုိင္ေနပါတယ္။

ပထမ (၇) ရက္ရဲ႕ ေနာက္ဆုံးတစ္ညမွာေတာ့
ပဋိစၥသမုပၸါဒ္တရားေတာ္ကုိ အႏုလုံ (အစုန္)၊ ပဋိလုံ (အဆန္) ႏွလုံးသြင္းတယ္။

ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကုိ အဂၤလိပ္လုိေတာ့ အမ်ဳိးမ်ဳိး ျပန္ဆုိေနၾကတယ္။
တခ်ဳိ႔က Dependent Origination,
တခ်ဳိ႔က Dependent Arising,
တခ်ဳိ႔က Conditioned Arising,
တခ်ဳိ႔က Conditioned Genesis.

ျမန္မာျပည္က နာမည္ႀကီးမုိးကုတ္ရိပ္သာဆရာေတာ္မ်ားကေတာ့
မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ႀကီးတီထြင္ခဲ့တဲ့ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္စက္၀ုိင္းႀကီးထဲက
အကြက္ေလးေတြကုိ
ဒုတ္ခေလးနဲ႔ ေထာက္ကာ ေထာက္ကာ
 အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ဳိးျဖစ္၊ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ဳိးျဖစ္ ဆုိၿပီး
ေယာဂီမ်ားကုိ သင္ၾကားျပသေနတာ မၾကာမၾကာေတြ႔ဘူးတယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္ ဒီပဋိစၥသမုပၸါဒ္ဆုိတာကုိ
အေၾကာင္းေၾကာင့္အက်ဳိးျဖစ္တဲ့တရားေဒသနာေတာ္ႀကီးလုိ႔
ျမန္မာလုိ ဘာသာျပန္ရလိမ့္မယ္။

လူသားအပါအ၀င္ သက္ရွိသတၱ၀ါေတြရဲ႕
ေမြးဖြားမႈ၊ ေသဆုံးမႈ၊ တဖန္ ျပန္လည္ေမြးဖြားမႈ စတဲ့ ျဖစ္စဥ္ေတြကုိ ေဟာၾကားထားတဲ့ေဒသနာေတာ္ႀကီးပါ။
ဒီတရားေဒသနာေတာ္ႀကီးထဲမွာ
ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထရွိတဲ့ ျဖစ္ေနတဲ့ ေမြး၊ အုိ၊ ေသ (ဇာတိ၊ ဇရာ၊ မရဏ) သဘာ၀တရားေတြကုိ ေဟာထား ေျပာထားတာပါ။ ဘာမွ လုပ္ႀကံၿပီး ေျပာထားတာ မပါပါဘူး။
အပုိမဆလာ မပါပါဘူး။

ဒါကုိ ဘုရားရွင္ကုိယ္တုိင္ကလဲ ေျပာခဲ့ဘူးပါတယ္။
ဒီကမၻာေလာကႀကီးမွာ ဘုရားရွင္ ပြင့္ထြန္းေပၚေပါက္သည္ျဖစ္ေစ၊
မေပၚေပါက္သည္ျဖစ္ေစ၊ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ဳိးျဖစ္တဲ့သေဘာတရား
(ပဋိစၥသမုပၸါဒ္) ကေတာ့ ရွိေနမွာပါတဲ့။

တစ္ခါတုန္းက ရွင္အာနႏၵာႀကီးက
“ပဋိစၥသမုပၸါဒ္တရားေတာ္ႀကီးက ခက္ခဲနက္နဲတယ္လုိ႔ ေျပာေနၾကေပမဲ့
တပည့္ေတာ္အတြက္ေတာ့ ရွင္းလင္းေနတာပဲဘုရား” လုိ႔ ျမတ္စြာဘုရားကုိ ေလွ်ာက္တယ္၊

ဒီေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားက
“ဒီလုိေတာ့ မေျပာလုိက္ပါနဲ႔ အာနႏၵာရယ္၊
ပဋိစၥသမုပၸါဒ္တရားေတာ္ႀကီးက အင္မတန္နက္နဲတာပါ။
ဒီလုိနက္နဲတဲ့အတြက္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္တရားကုိ ေျခေျချမစ္ျမစ္ မသိၾကဘူး။
မသိၾကလုိ႔လဲ သတၱ၀ါတစ္ေတြ သံသရာရွည္ေနၾကရတာေပါ့” လုိ႔ မိန္႔ဘူးပါတယ္။

ဘုရားရွင္မိန္႔တဲ့ဟာကုိ ဒီလုိ နားလည္မိတယ္။
ပဋိစၥသမုပၸါဒ္တရားက နက္နဲတယ္၊ နားလည္ဘုိ႔မလြယ္ဘူး။
နားမလည္လုိ႔လဲ သံသရာရွည္ေနၾကတာ၊ နားလည္ရင္ သံသရာတုိမယ္၊
သံသရာက လြတ္ေျမာက္မယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္တရားကုိ သိေအာင္လုပ္ရပါမယ္။

စာေပမွာကလဲ
“ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကုိ သိမွ တရားကုိ သိတာ၊
တရားကုိ သိမွ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကုိ သိတာ”
လုိ႔ တုိက္႐ုိက္ပါပါတယ္။

ျမန္မာျပည္မွာ (အားလုံးက ဘုရားရွင္ေဟာၾကားခဲ့တဲ့နည္းေတြအတုိင္း က်င့္ႀကံေနၾကေပမဲ့) မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕ နည္း (မဟာစည္နည္း) နဲ႔ မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕နည္း (မုိးကုတ္နည္း) ဆုိတာေတြ ရွိပါတယ္။

အဲ့ဒီနည္းေတြရဲ႕ တရားရိပ္သာခြဲေတြလဲ ေတာ္ေတာ္ေပါမ်ားပါတယ္။
ဆရာေတာ္ႀကီးႏွစ္ပါးလုံးက စာတတ္ႀကီးေတြ၊
တကယ္က်င့္ႀကံထားတဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြဆုိေတာ့ ေဟာေျပာခ်က္ေတြက
ရွင္းေနတာပဲ။ လင္းေနတာပဲ၊ နား၀င္လြယ္တယ္။

သိရသေလာက္ေတာ့ မဟာစည္ဆရာေတာ္ႀကီးေရာ မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ႀကီးပါ
 ဒီ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္တရားေတာ္ကုိ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ တခန္းတနား ေဟာၾကားခဲ့တယ္။
ဒါေပမဲ့ အခုေခတ္ပုိင္းမွာေတာ့ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္လုိ႔ ေျပာလုိက္တာနဲ႔
မုိးကုတ္နည္း ပဋိစၥသမုပၸါဒ္စက္၀ုိင္းႀကီးကုိ မ်က္စိထဲ တန္းျမင္ေယာင္ေတာ့တာပဲ။
မဟာစည္ဆရာေတာ္နည္း (သုိ႔မဟုတ္) မဟာစည္နည္းလုိ႔
ဘယ္သူမွ မမွတ္ယူၾကေတာ့ဘူး။
 တခ်ဳိ႕ မဟာစည္ဆုိ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ေဟာတယ္လုိ႔ေတာင္ မထင္ၾကေတာ့ဘူး။

မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ နည္းကုိ အားသန္တဲ့ လုိက္ေဟာတဲ့
ေနာက္မ်ဳိးဆက္ ဆရာေတာ္ေတြက
သူတုိ႔တရားစခန္းပြဲဖြင့္တဲ့အခါတုိင္း ပဋိစၥသမုပၸါဒ္စက္၀ုိင္းႀကီးကုိ ေထာင္ကာ  သင္ေပးေလ့ရွိတယ္။ စက္၀ုိင္းႀကီးကုိ လက္မလႊတ္ေတာ့ဘူး။
လက္လႊတ္လုိ႔လဲ မရေတာ့ဘူး။
စက္၀ုိင္းနဲ႔ မုိးကုတ္ တစ္သားတည္း ျဖစ္ေနၿပီ။

ဆရာေတာ္အမ်ားစုကေတာ့ က်က်နန ပုိင္ပုိင္ႏုိင္ႏုိင္ ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း
ရွင္းျပ ေဟာျပနုိင္ၾကပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ အခ်ဳိ႔ဆရာေတာ္ေတြက ျမတ္စြာဘုရားကုိယ္ေတာ္တုိင္
နက္နဲပါတယ္လုိ႔ေျပာခဲ့တဲ့ ဒီပဋိစၥသမုပၸါဒ္တရားေတာ္ႀကီးကုိ
စာေပလဲ က်က်နနမသင္ဘူး၊ တရားလဲ က်က်နနအားမထုတ္ဘူးပဲနဲ႔
အာေဘာင္အာရင္းသန္သန္ ပလႅင္ေပၚကေနၿပီး
အ၀ိဇၨာလား၊ တျခားလားလုိ႔ ေမးေနတာကုိ ေတြ႔ေတြ႔ေနရတယ္။

ႏုိင္ငံျခားသားေယာဂီတစ္ေယာက္ မဟာစည္ကုိ တရားလာထုိင္တယ္တဲ့။
တရားျပတဲ့ဘုန္းႀကီးေတြ အနည္းဆုံးေသာတာပန္အဆင့္ေလာက္ေတာ့ ရွိသင့္တယ္လုိ႔
သူ ျပန္ခါနီး ေျပာသြားဘူးတယ္လို႔ ၾကားဘူးတယ္။
တရားျပတဲ့ ဘုန္းႀကီးေတြ
ေသာတာပန္ေလာက္ျဖစ္ေအာင္
ႀကဳိးစားႏုိင္ရင္ေတာ့ ေကာင္းတာေပါ့ေလ။

သုိ႔ေသာ္လဲပဲ တရားျပမဲ့ ဘုန္းႀကီးေတြ ေသာတာပန္အဆင့္မေရာက္ေတာင္
စာေပကုိ ဓမၼာစရိယေလာက္ထိ ေသေသခ်ာခ်ာ က်က်နန သင္ယူၿပီး
ဆရာနည္းမိမိေတာ့ တရားအားထုတ္ဘူးသင့္တယ္လုိ႔ ယူဆတယ္။

မုိးကုတ္ကမၼ႒ာနာစရိယဆရာေတာ္ေတြ
အေမး၊ အေျဖေလး လုပ္လုပ္ၿပီး တရားေဟာတတ္တာနဲ႔စပ္လုိ႔
ဟုိတေလာက ဟာသလုပ္ခဲ့တာေလးကုိ သြားသတိရမိတယ္။

မုိးကုတ္ကမၼ႒ာနာစရိယဆရာေတာ္ေတြက တရားေဟာရင္း
အေမး အေျဖလုပ္တဲ့အခါ အေျဖကုိ အက္ေၾကာင္းေလး ေပးေပးၿပီး ေမးတတ္ပါတယ္။
ဆုိပါစုိ႔။
ေယာဂီကုိ “အ၀ိဇၨာပါဘုရား” လုိ႔ ေျဖေစခ်င္ရင္
ကဲ၊ ေယာဂီတုိ႔၊ ဒါ အ၀ိဇၨာလား၊ တျခားလား လုိ႔ ေမးပါတယ္။
ဘယ္ေယာဂီကမွ တျခားပါဘုရားလုိ႔ မေျဖပါဘူး။
အ၀ိဇၨာပါဘုရား ေပါ့

တဏွာလား၊ တျခားလား (တဏွာပါဘုရား၊)
ဇာတိေၾကာင့္လား၊ တျခားေၾကာင့္လား (ဇာတိေၾကာင့္ပါဘုရား) စသျဖင့္။

တစ္ေန႔ မုိးကုတ္ကမၼ႒ာနာစရိယဆရာေတာ္တစ္ပါးရဲ႕ ေက်ာင္းကုိ အလည္သြားေတာ့
ဆရာေတာ္က
ေရးေႏြးဘုန္းေပးဘုိ႔ ေခၚပါတယ္။
ဒါနဲ႔
မုိးကုတ္ဓမၼကထိကေလသံနဲ႔ ျပန္ေမးမိတယ္။

လဖက္သုတ္နဲ႔လား၊ တျခားနဲ႔လား လုိ႔။