Saturday, December 3, 2011

ဒကာေမာင္ေပါက္ ဥပုသ္ေစာင့္သလို




ေရွးေရွးတုန္းက ႐ြာတစ္႐ြာမွာ
ေမာင္ေပါက္နဲ႔ မေကာက္လုိ႔ အမည္ရတဲ့ ဇနီးေမာင္ႏွံႏွစ္ဦး ရွိခဲ့ဖူးတယ္။
မေကာက္က သဒၶါစ႐ိုက္ရွိသူပီပီ ဥပုသ္သီလ ေဆာက္တည္တာကို ၀ါသနာပါတယ္။ ေမာင္ေပါက္ကေတာ့ မေကာက္နဲ႔ညားၿပီးကတည္းက တစ္ႀကိမ္တစ္ခါမွ်
ဥပုသ္ ေစာင့္တာမ်ဳိးမရွိဘဲ ဘာသိဘာသာပဲေနသတဲ့။

အဲဒီလို ေမာင္ေပါက္ တစ္ခမွ် ဥပုသ္ေစာင့္ မလိုက္တာကို
မေကာက္က မႀကိဳက္ႏွစ္သက္ေတာ့ ဥပုသ္ေစာင့္ဖို႔ မၾကာခဏ တိုက္တြန္းတတ္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ေမာင္ေပါက္ကေတာ့ ဥပုသ္ေစာင့္ပါမယ္လို႔လည္း အာမ မခံ၊
ဘာမွ်လည္း ျပန္မေျပာဘဲ ၿပံဳး႐ုံးၿပံဳးေနတတ္တယ္။
မေကာက္လည္း ေမာင္ေပါက္ဟာ ဥပုသ္မေစာင့္႐ုံကလြဲၿပီး
အရက္မေသာက္၊ ဖဲမ႐ိုက္၊ အေပ်ာ္အပါး မလိုက္စားဘဲ
အိမ္မႈ ကိစၥအ၀၀ကို ေလးစားမွန္မွန္ ေဆာင္႐ြက္တတ္တာမို႔
သူ႔ေယာက်ာ္းရဲ႕ ျပန္မေျပာ၊ နားမေထာင္ပံုစံကို ခြင့္လႊတ္ႏိုင္ပါတယ္။

ဒီလိုနဲ႔ ၀ါကၽြတ္ဖိဳ႔ တစ္ဥပုသ္ပဲ လိုေတာ့တဲ့ သီတင္းကၽြတ္လဆန္း (၈)ရက္ေန႔မွာေတာ့
မေကာက္က ေမာင္ေပါက္ကို ဥပုသ္ေစာင့္ဖို႔ တိုက္တြန္း ျပန္ပါတယ္။
“ကိုေပါက္။ ေတာ္ … ဒီလိုခ်ည္းေနလို႔ မျဖစ္ပါဘူး။
၀ါတြင္းမွာ ဥပုသ္ေလးဘာေလး ေစာင့္ဦးမွေပါ့။ သူမ်ားကဲ့ရဲ႕ စရာျဖစ္ေနပါ့မယ္။
သီလမရွိရင္ အသက္မရွည္ဘူး ကိုေပါက္ရဲ႕။
ကိုေပါက္လည္း ဗုဒၶဘာသာ၀င္ တစ္ေယာက္ပဲ၊
ဒီေလာက္ေတာ့သိမွာပါ၊ မဟုတ္ဘူးလား။
ဒီဥပုသ္မွာ က်ဳပ္နဲ႔ အတူတူ ဥပုသ္လိုက္ခဲ့ပါေနာ္” ဆိုေတာ့၊
ေမာင္ေပါက္က “ဟ .. မေကာက္ရဲ႕ မင္းေျပာတာကလြယ္တယ္၊
ငါက ဥပုသ္ကို တစ္ခါမွ် ေစာင့္ဖူးတာ မဟုတ္ဘဲ”လို႔ ေျပာသတဲ့။

ဒီအခါ ဇနီးမေကာက္က
“အမေလး … ကိုေပါက္ရယ္ ..
ဥပုသ္ သီလေစာင့္တာမ်ား ခက္တာမဟုတ္ပါဘူး။
ဘုန္းႀကီးဆိုတဲ့အတိုင္း လိုက္ၿပီး ဆို႐ုံပါပဲ”လို႔ သင္ေပးပါတယ္။
ေမာင္ေပါက္ကလည္း “ဟယ္ .. ဒါေလာက္လြယ္မွန္းသိရင္ ငါဥပုသ္ ေစာင့္ပါတယ္ဟယ္။
အစက ေျပာေရာေပါ့”လို႔ ဆိုၿပီး မေကာက္ရဲ႕ ေျပာစကားအတိုင္း အ၀တ္အစားလဲ၊
တဘက္ကေလး ေခါင္းေပါင္းကာ ဥပုသ္ေစာင့္ဖို႔ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေက်ာင္းကို အေစာႀကီးေရာက္သြားသတဲ့။
ဘုန္းႀကီးကလည္း ေက်ာင္းကို တစ္ခါမွ် မလာဘူးတဲ့ ေမာင္ေပါက္ေရာက္လာတာမို႔
ဆီးႀကိဳၿပီး ႏႈတ္ဆက္ပါတယ္။ အဲဒီအခါမွ အိမ္က ထြက္လာကတည္းက
ဘုန္းႀကီးဆိုသမွ် လိုက္ၿပီးဆိုရမယ္လို႔ စိတ္ကူးထားတဲ့အတိုင္း
ဘုန္းႀကီးေနာက္က လုိက္ၿပီးဆိုပါေတာ့တယ္။

“ဒကာေမာင္ေပါက္ ဥပုသ္ေစာင့္လာသလား”
“ဒကာေမာင္ေပါက္ ဥပုသ္ေစာင့္လာသလား”
“အို … ဒီေကာင္ ငါ့ေျပာင္ ေနျပန္ၿပီ”
“အို … ဒီေကာင္ ငါ့ေျပာင္ ေနျပန္ၿပီ”
“ဟဲ့ .. နင္ ႐ူးမ်ားေနသလား”
“ဟဲ့ .. နင္ ႐ူးမ်ားေနသလား”
“တယ္ … ငါ ႐ိုက္မိျပန္ေတာ့မယ္”
“တယ္ … ငါ ႐ိုကမိျပန္ေတာ့မယ္”

ဒီလို ဘုန္းႀကီးေျပာသမွ် ေနာက္ကလိုက္ၿပီး ဆိုေနတဲ့အခါ
ဘုန္းႀကီးက စိတ္တိုလာၿပီးေတာ့ ေမာင္ေပါက္ကိုထၿပီး နပန္းလံုးပါေရာ။
ဒီအခါ ေမာင္ေပါက္ကလည္း ျပန္ၿပီး နပန္းလံုးတာမို႔
ဘုန္းႀကီးနဲ႔ ေမာင္ေပါက္ ဘတစ္ျပန္ က်ားတစ္ျပန္
အထက္ေရာက္လိုက္ ေအာက္ေရာက္လိုက္နဲ႔ ျဖစ္ေနေတာ့တာေပါ့။
ေတာ္ေတာ္ၾကာတဲ့အခါ ေက်ာင္းေပၚမွာ ဖ်န္ေျဖသူလည္းမရွိ။
ႏွစ္ဦးသားလံုးလည္း အားအင္ကုန္ခန္း ႏြမ္းနယ္ႏံုးခ်ည့္ေနတာမို႔
လူခ်င္းခြဲလိုက္ၾကသတဲ့။

အဲဒီအခါ ေမာင္ေပါက္လည္း ေခါင္းကျပဳက်ေနတဲ့ တဘက္ကေလးကို
ေကာက္ယူၿပီး ေမာေမာပန္းပန္းနဲ႔ အိမ္ျပန္လာခဲ့တာေပါ့။
ဒီလိုအိမ္ကို အေစာႀကီးျပန္လာတဲ့ ေမာင္ေပါက္ကိုၾကည့္ၿပီး
“ဘာေၾကာင့္ အေစာႀကီး ျပန္လာပါလိမ့္”လို႔ ေတြးေနတဲ့ မေကာက္က
“ဟင္ .. ကိုေပါက္ … ျပန္လာတာေစာလွ ခ်ည္လား”လို႔ ေမးပါတယ္။
ဒီေတာ့ ေမာလြန္းလို႔ ေရအိုးစင္မွာ ေရေသာက္ေနတဲ့ ေမာင္ေပါက္က
“ေအး … ေစာေစာျပန္လာလုိ႔သာေပါ့ကြာ၊ မိုးမ်ားခ်ဳပ္ရင္ ေသရခ်ည္ရဲ႕”လို႔
ညည္းညဴၿပီး ေျပာတဲ့အခါ အေၾကာင္းစံုမသိေသးတဲ့ မေကာက္က
ထမင္းဆာတာကို ရည္႐ြယ္ေျပာတာမွတ္လုိ႔
“ကိုေပါက္ႏွယ္၊ ဆာတတ္လိုက္တာေတာ္၊ မနက္ အေစာႀကီး ရွိပါေသးတယ္”လို႔
ေျပာဆိုပါတယ္။ ဒီအခါ ေမာင္ေပါက္က
“ေဟ့ .. မေကာက္၊ ဥပုသ္ေစာင့္တယ္ဆိုတာ မင္းေျပာေတာ့ လြယ္လြယ္ေလးရယ္၊
အမွန္ေတာ့ မလြယ္လွဘူးခင္ဗ်။ နပန္းခ်တတ္မွ ျဖစ္တာ”လို႔
ျပန္ေျပာလိုက္ပါသတဲ့။

ဒီပံုျပင္ကေလးနဲ႔စပ္ၿပီး ေျပာလိုတာကေတာ့
ပံုျပင္ထဲက ေမာင္ေပါက္လို လူေတြဟာ အျပင္ေလာကမွာလည္း
အထင္အရွား ရွိေနပါတယ္။ ေမာင္ေပါက္ေလာက္ အၿမီးအေမာက္မတည့္၊
ကေပါက္တိ ကေပါက္ခ်ာ မျဖစ္႐ုံပဲရွိပါတယ္။
သူတို႔တစ္ေတြလည္း သူမ်ားေတြ “ဥပုသ္ေစာင့္”ဆိုလို႔သာ လိုက္ၿပီးေစာင့္ၾကရတာပါ။
“အျဖဴ၊ အမည္း” ကြဲကြဲျပားျပား နားလည္တာမ်ဳိးလည္း မဟုတ္၊
အတိမ္အနက္ကို ဥာဏ္သက္၀င္ ပံုလည္း မရွိၾကပါ။
နံနက္ေစာေစာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းကိုသြားၿပီး သီလခံယူ။
စားေသာက္ၿပီးရင္ ေလကန္၊ အခ်ိန္တန္ ညေနေစာင္းရင္ စိပ္ပုတီး လက္ဆြဲၿပီး
အိမ္ျပန္လာရင္ ‘ဥပုသ္သည္’ပီျပင္ၿပီလို႔ ခံယူထားၾကတဲ့ သူေတြပဲ မ်ားပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ဥပုသ္ရဲ႕ အဓိပၸါယ္၊ ဥပုသ္ေစာင့္ျခင္းရဲ႕ ရည္႐ြယ္ခ်က္၊
ဥပုသ္သည္ရဲ႕ အသြင္သ႑ာန္နဲ႔ အႏွစ္သာရ၊ စနစ္တက် ဥပုသ္ ေစာင့္ပုံအစီအစဥ္၊
ဥပုသ္အမ်ဳိးမ်ဳိး ကြဲျပားပံုနဲ႔ ဥပုသ္ရဲ႕ အက်ဳိးေတြဟာ အေလးအနက္ျပဳထိုက္၊ ျမတ္ႏိုးတန္ဖိုးထားထိုက္တဲ့ (ျမန္မာ့ဓေလ့) ဘာသာေရး ယဥ္ေက်းမႈ
အေမြအႏွစ္ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ေတာ္၀င္ႏြယ္
အပၸာမာဒ ဓမၼရသမဂၢဇင္း၊ ၂၀၀၁ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လ