Tuesday, November 29, 2011

ငရဲျပည္ နတ္ျပည္


ငယ္ဆရာေတာ္တစ္ပါးက ေျပာျပခဲ့ဘူးတယ္။ 
မျငင္းခုံရမည့္အရာ သုံးမ်ဳိးရွိသတဲ့။
အဲ့ဒါေတြကေတာ့
(၁) Love = အခ်စ္ကိစၥ
(၂) Politics = ႏုိင္ငံေရးနဲ႔
(၃) Religion = ဘာသာေရးယုံၾကည္မႈေတြမွာ  မျငင္းခုံသင့္ဘူးတဲ့။


သူဆက္လက္ရွင္းျပပါတယ္။
လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္က တစ္ေယာက္ေယာက္ကုိ ခ်စ္ႀကိဳက္ရာ၀ယ္
သူႀကိဳက္လုိ႔ သူခ်စ္တဲ့သူကုိ ေဘးလူတစ္ေယာက္အေနနဲ႔
မလွတာ လွတာ ေ၀ဘန္ဘုိ႔မသင့္ေၾကာင္း၊ ကုိယ္ထင္ ခုတင္ေရႊနန္းဆုိသည့္အတုိင္း
သူႀကိဳက္လုိ႔ သူခ်စ္ေနတဲ့သူဟာ (နဖူးတြင္ ဗုႀကီးပင္ေပါက္ေနလင့္ကစား)
သူ႔အတြက္ အလွဆုံးျဖစ္ေနတတ္ေၾကာင္း၊
ဒါ့ေၾကာင့္ ဒီအခ်စ္ကိစၥမွာ ဒီလုိမ်ဳိးကိစၥမွာ အျငင္းမပြါးသင့္ေၾကာင္း ရွင္းျပဘူးပါတယ္။


ႏုိင္ငံေရးမွာလည္း အတူတူပဲတဲ့။
သူႀကိဳက္တဲ့ပါတီ၊ သူႏွစ္သက္တဲ့ႏုိင္ငံေရးသေဘာတရားေတြကုိ
ကုိယ္မႀကိဳက္ရေကာင္းလားဆုိၿပီး ျငင္းခုံမႈမျပဳသင့္ေၾကာင္း ေျပာျပပါတယ္။


အဲ၊ ေနာက္ဆုံးဘာသာေရးမွာဆုိ ပုိလုိ႔ေတာင္ျငင္းခုံမႈမျပဳရဘူးတဲ့။
သူကုိးကြယ္ယုံၾကည္တဲ့ ဘာသာက မေကာင္းဘူး၊ 
ငါကုိးကြယ္တဲ့ဘာသာက ေကာင္းတယ္ လုိ႔ လုံး၀မေျပာပါနဲ႔တဲ့။
ဘာသာေရးယုံၾကည္မႈမွာ လုံး၀မျငင္းခုံပါနဲ႔တဲ့။
ငယ္ဆရာေျပာခဲ့ဘူးတဲ့ မျငင္းခုံရမည့္ အရာသုံးမ်ဳိးပါ။


အိႏၵိယမွာေက်ာင္းတက္တုန္းက ႏုိင္ငံအေတာ္မ်ားမ်ားက 
ဘာသာေပါင္းစုံက ေက်ာင္းသားအေတာ္မ်ားမ်ားနဲ႔ဆက္ဆံဘူးတယ္။
ေက်ာင္းသားဆုိေတာ့ တက္ၾကြလန္းဆန္းတဲ့လူငယ္လူရြယ္ေတြခ်ည္းပဲ။
ငယ္ဆရာသမားဆုံးမစကားကုိ ေမ့ေလွ်ာ့ကာ
ဘာသာေရးအေၾကာင္းေတြ ကအစ လူငယ္မ်ားပီပီ ျငင္းၾက ခုံၾကေလ့ရွိတယ္။
သူ႔ဘာသာ ကုိယ့္ဘာသာအားနည္းခ်က္ေတြကုိ ေထာက္ျပၾကတယ္။


တကယ္ေတာ့ ဘာသာအယူ၀ါဒယုံၾကည္ခ်က္ေတြဟာ 
ျငင္းခုံသင့္ ျငင္းခုံရမည့္အရာေတြမဟုတ္ပါဘူး။
ဘာသာတရားတစ္ခုခုကုိ တည္ေထာင္တဲ့ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ႀကီးေတြဟာ
သူ႔ပတ္၀န္က်င္ သူ႔ေလာကကုိ ၿငိမ္းခ်မ္းေစလုိလုိ႔
တုိးတက္ေစလုိလုိ႔ အဆင့္အတန္းျမင့္ေစလုိလုိ႔  တည္ေထာင္ခဲ့ၾကတာလုိ႔ ထင္ျမင္မိပါတယ္။
ေနာင္လာေနာက္သားမ်ားက ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ႀကီးေတြ ေဟာၾကားခဲ့တဲ့
အဆုံးအမေတြအေပၚမွာ မွတ္ခ်က္ခ်တာ ဖြင့္ဆုိတာေတြကေတာ့
အင္မတန္သတိထားရမည့္ကိစၥပါ။


၂၀၀၄ - ခုနစ္က မေလးရွားႏုိင္ငံကေနၿပီး ထုိင္းႏုိင္ငံကုိ ရထားနဲ႔ ခရီးသြားဘူးတယ္။
မေလးရွားႏုိင္ငံ Butterworth ဆုိတဲ့ၿမိဳ႕ကေနၿပီး
ထုိင္းႏုိင္ငံ ဘန္ေကာက္အထိ။ နာရီေပါင္း ၂၀ ေလာက္ၾကာတယ္။
ဆုိေတာ့ ရထားေပၚမွာ နာရီ ၂၀ ၾကာ ေနရတယ္ေပါ့။
ခရီးသြားတုိ႔ထုံးစံအတုိင္း ရထားေပၚမွာ ၿငီးေငြ႔လာတဲ့အခါ ကုိယ့္အနီးအနားက လူကုိ
မိတ္ေဆြဖြဲ႔ စကားေျပာေလ့ရွိၾကတာေပါ့။
အဲ့တုန္းက ရထားေပၚမွာ 
ဂရိႏုိင္ငံက လူႀကီးတစ္ေယာက္နဲ႔ မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္ ေနရာရတယ္။
အလႅာပ သလႅာပစကားေတြေျပာဆုိရင္း ဘာသာေရးအေၾကာင္းေရာက္လာတယ္။
ကုိယ္က ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ဆုိေတာ့ 
ဘာသာေရးစကားေျပာခ်င္တာလည္းျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
ျငင္းခုံတဲ့အဆင့္မေရာက္သည့္တုိင္ 
အႀကိတ္အနယ္ေဆြးေႏြးတဲ့အဆင့္အထိေရာက္ခဲ့ပါတယ္။


ပထမဦးဆုံး သူေမးတာက 
“ငရဲျပည္နဲ႔ နတ္ျပည္ကုိ ယုံလား” တဲ့။
“ဘာသာတစ္ခုကုိ တည္ေထာင္ရာမွာ 
တည္ေထာင္သူတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ပထမဦးဆုံး ေျပာေဟာရမွာက
ငရဲျပည္နဲ႔ နတ္ျပည္အေၾကာင္းပဲျဖစ္တယ္” လုိ႔ ေျဖၾကားခဲ့ပါတယ္။


“ခင္ဗ်ားက ခင္ဗ်ားရဲ႕ဦးေဏွာက္ကုိ ဖြင့္ထားတာပဲ” ဆုိတဲ့ 
သူ႔တုန္႔ျပန္ခ်က္ကုိ ေထာက္ဆျခင္းအားျဖင့္ ဒီအေျဖကုိ သေဘာက်ပုံေပါက္ပါတယ္။


ငရဲျပည္ နတ္ျပည္နဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ မေလးရွားႏုိင္ငံမွာ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာကုိ 
မ်ဳိးေစ့ခ်ေပးခဲ့တဲ့ မေလးရွားေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာဖခင္ႀကီး
ေဒါက္တာေကသီရိဓမၼာနႏၵ ေဟာခဲ့တဲ့တရားေလးကုိ ဆက္ေျပာျပျဖစ္တယ္။


A monk was once preaching about heaven and hell. 
Someone from the audience who did not believe in heaven and hell 
challenged the monk, stating that he was misleading innocent people 
by talking about non-existent places. 
The man was very fierce and in a raised voice he asked the monk 
to prove where these two places exist.
Seeing his angry mood, the monk said: 
‘Do you know that you are now in hell?’ 
The man at once realised the concept of hell 
according to the monk’s expression.
Then with a smiling face, again he asked: 
‘All right. Now tell me, where heaven is.
’ The monk calmly replied: ‘Now you are in heaven.’


ျမန္မာလုိနားလည္ေအာင္ေျပာျပရရင္
တစ္ေန႔ေသာအခါမွာ ဆရာေတာ္ႀကီးထံ ဓားျပဗုိလ္ႀကီး တစ္ေယာက္လာတယ္။ 
အဲဒီ ဓားျပဗုိလ္ႀကီးက လုယက္ သတ္ျဖတ္ရာမွာ အညွာအတာကင္း ရက္စက္လြန္းလုိ႔ 
အင္မတန္ နာမည္ႀကီးျပီး လူတုိင္းက ေၾကာက္ရြံ႔ရသတဲ့။ 
ဆရာေတာ္ႀကီးထံ ေရာက္လာတဲ့ ဓားျပဗုိလ္ႀကီးက 
“ဆရာေတာ္ဘုရား၊ ေလာကမွာ နတ္ျပည္နဲ႔ ငရဲဆုိတာ တကယ္ ရွိပါသလား၊ 
ရွိရင္ ငရဲ နဲ႔ နတ္ျပည္ အေၾကာင္း တပည့္ေတာ္ကုိ သင္ျပ ေပးပါဦး”
လုိ႔ ေမးျမန္းေလွ်ာက္ထားသတဲ့။


          အဲဒီအခါ ဆရာေတာ္ႀကီးက ဓားျပဗုိလ္ႀကီးရဲ့ မ်က္ႏွာကုိ ေစ့ေစ့ၾကည့္ျပီး 
“မင္းလုိ  သူတစ္ပါးေတြရဲ့ အသက္ကုိ ရက္ရက္ စက္စက္ သတ္ျဖတ္ျပီး 
သူမ်ား စည္းစိမ္ ခ်မ္းသာေတြကုိ လုယက္ခုိးယူေနသူ တစ္ေယာက္ကုိ 
နတ္ျပည္အေၾကာင္း သင္ျပေပးလုိ႔ ဘာအဓိပၸာယ္ရွိမွာလဲ၊ 
အပုိပဲေပါ့”လုိ႔ မိန္႔ၾကားလုိက္ပါတယ္။ 
ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ့ မေထာက္မညွာ မိန္႔ၾကားတဲ့ အေျဖစကားကုိ ၾကားလုိက္ရတဲ့အခါ 
ဓားျပဗုိလ္ႀကီးဟာ တစ္ခါတည္း မ်က္စိ မ်က္ႏွာပ်က္ျပီး 
လက္ေတြ တဆတ္ဆတ္ တုန္လာေအာင္ ေဒါသေတြ ထြက္လာတယ္။


          ျပီးေတာ့ ပြက္ပြက္ဆူေနတဲ့  သူ႔စိတ္ကုိ သူမထိန္းႏုိင္ေတာ့ဘဲ 
“ ဒီေလာက္ မုိက္ ရုိင္း တဲ့ ကုိယ္ေတာ္ကုိ ေခါင္းျဖတ္ သတ္ပစ္တာပဲ နားေအးတယ္” ဆုိျပီး 
ေဆာင္ဓားကုိ ထုတ္ကာ ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ့ ဦးေခါင္းထက္မွာ ခ်ိန္ရြယ္လုိက္သတဲ့။


          အဲဒီအခါ ဆရာေတာ္ႀကီးက 
“အဲဒါ ငရဲပဲ၊ မင္းအတြက္ ငရဲတံခါးႀကီးပြင့္သြားျပီ” လုိ႔ အမိန္႔ရွိလုိက္ပါတယ္။


          အဲဒီေတာ့မွ ဆရာေတာ္ႀကီးဟာ အသက္နဲ႔ရင္းျပီး သူနားလည္ေအာင္ 
ငရဲရဲ့ သဘာ၀ကုိ သင္ျပ ေပးလုိက္လုိ႔ ဓားျပဗုိလ္ႀကီး သေဘာေပါက္ သြားတယ္။ 
ဒါေၾကာင့္ ေျမွာက္ခ်ီ ထားတဲ့ ေဆာင္ဓားကုိ ေျမႀကီးေပၚမွာ 
အသာ အယာခ်ျပီး လက္အုပ္ ခ်ီကာ 
“ ေက်းဇူးႀကီး လုိက္တာ အရွင္ဘုရား။ ခြင့္လႊတ္ေတာ္မူပါ အရွင္ဘုရား”လုိ႔ 
ေလွ်ာက္ထား ေတာင္းပန္ရင္း ဦးသုံးႀကိမ္ခ် ကန္ေတာ့လုိက္ပါတယ္။


          အဲဒီအခါ ဆရာေတာ္ႀကီးက 
“အဲဒါ နတ္ျပည္ပဲ၊ ဒကာႀကီးအတြက္ နတ္ျပည္ တံခါးႀကီး ပြင့္သြားျပီ”လုိ႔ 
ထပ္မံျပီး အမိန္႔ရွိလုိက္ပါတယ္။


          ဒီဓမၼပုံျပင္ေလးဟာ ငရဲ နဲ႔ နတ္ျပည္ရဲ့ သဘာ၀ကုိ 
လူျပိန္း နားလည္ေအာင္ တစ္စိတ္တစ္ေဒသ ေဖာ္ျပျခင္းမွ်သာ ျဖစ္ပါတယ္။


ေနာက္ထပ္သူေမးတဲ့ေမးခြန္းက
ဗုဒၶဘာသာမွာ ဘယ္လုိလူမ်ဳိးကုိ လူေတာ္လူေကာင္း သူေတာ္ေကာင္းလုိ႔ 
သတ္မွတ္ပါသလဲ တဲ့။


Ref: Buddhist Concept of Hell and Heaven by K Sri Dhammananda
ေတာ္၀င္ႏြယ္၏ အပၸမာဒဓမၼရသပုံျပင္မ်ား၊