Wednesday, November 16, 2011

႐ွင္ဥပဂုတ္ ကိုးကြယ္မႈ




ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ ကိုးကြယ္မႈမ်ားထဲတြင္ 
မဟာယာနဂိုဏ္းမွ အယူအဆမ်ားကို ေရာေႏွာလက္ခံေနသည္ကိုလည္း ေတြ႔ရ၏။ ထိုအယူမ်ားအနက္ ႐ွင္ဥပဂုတ္ ကိုးကြယ္မႈသည္ ေ႐ွ႔တန္း၌ ႐ွိေနေလသည္။ 


႐ွင္ဥပဂုတၱမေထရ္၏ အတၳဳပၸတ္သည္ မဟာယာနဂိုဏ္းသံုး က်မ္းစာၿဖစ္ေသာ 
ဒိဗ်ာ၀ဒါနက်မ္းမွ ဖန္တီးေပးလိုက္ေသာ ဇတ္လမ္းၿဖစ္သည္ ။ 
႐ွင္ဥပဂုတ္္မေထရ္သည္ ဣႏၵဂုတၱ၊ အႆဂုတၱ၊ တိႆနာဂ၊ 
ဥပဂုတၱတိႆနာဂ၊ အာဂတ္စတယမုနိဟူေသာ
ဘြဲ႕မည္ အမ်ဳိးမ်ဳိးၿဖင္႔ထင္ေပၚေက်ာ္ႀကားသူၿဖစ္သည္။ 


႐ွင္ဥပဂုတ္မေထရ္ႏွင္႔ ပတ္သက္၍ ေထရ၀ါဒ ပိဋကတ္ေတာ္ အ႒ကထာတို႔၌ 
က်ယ္ၿပန္စြာမပါ႐ွိေပ ။ ထိုမေထရ္ အေႀကာင္းကို သာသနာႏွစ္ ၈၀၀ ခန္႔က 
႐ွင္မဟာနာမေရးေသာ မဟာ၀င္၀တၳဳ၌ ေဖာ္ၿပခဲ႔သည္ ။ 
႐ွင္မဟာနာမသည္ မဟာယာနက်မ္းစာ ဒိဗ်ာ၀ဒါနမွ 
ထုတ္ယူ၍ တင္ၿပခဲ႔ၿခင္း ၿဖစ္ပါမည္ ။


မဟာ၀င္က်မ္းလာစကားတို႔ကို ယူ၍ ၿမန္မာက်မ္းၿပဳ ဆရာတို႔ကလည္း 
ေဖာ္ၿပခဲ႔ႀကၿပန္သည္ ။ မဟာရာဇ၀င္ႀကီး ၊ ေလာကပညတၱိက်မ္း ၊ 
ဇိနတၳ ပကာသနီက်မ္း တို႔တြင္ ထိုမေထရ္၏ အတၱဳပၸတ္ကို
 ကူးယူထည္႔သြင္းခဲ႔ႀကသည္ ။ ထိုအခါမွ ၿမန္မာတို႔၏ စိတ္တြင္ 
႐ွင္ဥပဂုတၱဟူေသာ ဇတ္လမ္းသစ္ကို လက္ခံရ႐ွိခဲ႔ႀကသည္ ။ အစြမ္းေကာင္းေသာ 
မေထရ္တပါး အၿဖစ္ ၿမန္မာတို႔၏ ႏႈတ္ၿဖားတြင္ တြင္က်ယ္လာခဲ႔ေလသည္ ။


႐ွင္ဥပဂုတ္မေထရ္သည္ ေတာင္သမုဒၵရာ၌ ေႀကးၿပာႆဒ္ၿဖင္႔ ေနသည္။ 
ယေန႔တိုင္ အသက္႐ွင္လွ်က္ ႐ွိေနေသးသည္ ဟုလည္း 
ႀကံႀကီးစည္ရာ ယံုႀကည္ေနႀကသည္ ။ ထို႔ေႀကာင္႔ၿမန္မာတို႔သည္ 
႐ွင္ဥပဂုတ္ပံုကို ထုလုပ္၍ ေဖာင္ႏွင္႔ေမွ်ာကာ ပူေဇာ္ပြဲမ်ား ၿပဳလုပ္ႀကသည္ ။


႐ွင္ဥပဂုတ္သည္ ေလမုန္တိုင္းက်ၿခင္း ၊ မိုး႐ြာၿခင္း ၊ ေရလႊမ္းၿခင္း ၊ 
မိုးႀကိဳးပစ္ၿခင္း စေသာအႏၲရာယ္တို႔ကို ကာကြယ္ေပးႏုိင္မည္ ဟုလည္း 
ယံုႀကည္ႀကသည္ ။ ၿမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ႐ွင္ၿပဳအလႈပြဲစသည္ ၿပဳလုပ္လွ်င္ 
ေလမိုးအႏၲရာယ္ကင္းေစရန္ ႐ွင္ဥပဂုတ္႐ုပ္ထုကို 
ကန္ေတာ႔ပြဲၿဖင္႔ တင္သ၍ ပူေဇာ္ထားႀကရသည္ ။


ၿမန္မာၿပည္တြင္ ေနာက္ေခတ္မွတည္ထားေသာ 
အခ်ဳိ႕ေသာ ဘုရားထီး အတြင္း၌လည္း ႐ွင္ဥပဂုတ္ေက်ာင္းေဆာင္ေလးမ်ားကို ထည္႔သြင္းေလ႔႐ွိႀကသည္ ။ မိုးႀကိဳး အႏၲရာယ္ စသည္ကင္းေစရန္ၿဖစ္သည္ ။


ေနာက္ပိုင္းတြင္ ႐ွင္ဥပဂုတ္မေထရ္သည္ 
ဂုဏ္းဆရာ လုပ္သူတို႔၏ လက္ထဲ ေရာက္သြားရာ
 စိတၱဇေ၀ဒနာအတြက္ အသံုးခ်ခံတပါး ၿဖစ္သြားရၿပန္သည္ ။ 
႐ွင္ဥပဂုတ္သာမဟုတ္၊ 
႐ွင္မဟာကႆပကဲ႔သို႔ေသာ မေထရ္မ်ားလည္း ပါ၀င္ေနႀကသည္ ။ 
ထိုမေထရ္မ်ားကို အုပ္စုဖြဲ႔ေပးကာ ေသ ၄ပါး ၊ ႐ွင္ ၄ပါး ဟူ၍ေခၚဆိုထားႀကသည္ ။ 
ထိုမေထရ္ ၈ ပါးတို႔မွာ အေသထြက္ ပုဂၢိဳလ္ႏွင္႔ 
အ႐ွင္ထြက္ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ဟူ၍လည္း လက္ခံထားႀကၿပန္သည္ ။




႐ွင္ ေလးပါးစာရင္း၌ ေအာက္ပါမေထရ္တို႔ ပါ၀င္သည္ ။
(၁) ႐ွင္ဥပဂုတ္သည္ ေတာင္သမုဒၵရာ၌ ေႀကးၿပာႆဒ္ ၿဖင္႔ေနသည္ ။
(၂) ႐ွင္ေခမရေထရ္သည္ အေနာက္ သမုဒၵရာ၌ ေႀကးၿပာႆဒ္ ၿဖင္႔ေနသည္ ။
(၃) ႐ွင္ဘဒၵမေထရ္သည္ ေၿမာက္သမုဒၵရာ၌ ေ႐ႊၿပာႆဒ္ ၿဖင္႔ေနသည္ ။
(၄) ႐ွင္အေကၠာသာရမေထရ္သည္ အေ႐ွ႕သမုဒၵရာ၌ ေ႐ႊၿပာႆဒ္ ၿဖင္႔ေနသည္ ။


မေထရ္ ၄ ပါးကို ေနရာ ၄ မ်ဳိးခြဲတမ္းခ်ထားရာ ၿမန္မာၿပည္သားတို႔အတြက္ 
႐ွင္ဥပဂုတ္သာလွ်င္ ပူေဇာ္ခြင္႔ ရႏုိင္ႀက၏ ။ 
ေတာင္အရပ္၌သာ သမုဒၵရာ႐ွိေသာေႀကာင္႔ ႐ွင္ဥပဂုတ္သာလွ်င္ 
ၿမန္မာၿပည္သားတို႔အတြက္ တာစားေသာ ကိုယ္ေတာ္ၿဖစ္ေန၏ ။


ေသ ေလးပါး စာရင္း၌ ေအာက္ပါမေထရ္တို႔ ပါ၀င္သည္ ။
(၁) ႐ွင္မဟာကႆပ သည္ ေ၀ဘာရေတာင္ ေက်ာက္ၿဖာထက္၌႐ွိသည္ ။
(၂) ႐ွင္မဟာသံသာရ သည္ ဥတၱမေတာင္၌႐ွိသည္ ။
(၃) ႐ွင္ဥေပကၡ သည္ မကုလေတာင္၌႐ွိသည္ ။
(၄) ႐ွင္ဓမၼသာရ သည္ မကုလေတာင္၌႐ွိသည္ ။


ၿမန္မာႏုိင္ငံမွ ပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ ႐ွင္မဟာကႆပ အေသထြက္႐ွိရာ 
အေလာင္းေတာ္ ကႆပကို အေလးထား၍ သြားေရာက္ေလ႔႐ွိႀကသည္ ။


႐ွင္မဟာကႆပ ၿပႆနာကလည္း ႐ႈပ္ေထြးသည္ ။ 
ပုဂံေခတ္ အရည္းႀကီးဂုဏ္းေခါင္းေဆာင္ ႐ွင္မဟာကႆပသည္ 
ထိုေနရာသို႔ သြား၍ ပ်ံေတာ္မူသည္ဟု ဇတ္လမ္းလုပ္ထားႀကသည္ ။


ဘုရား႐ွင္၏ သာ၀ကႀကီးၿဖစ္ေသာ ပထမသံဂါယနာတင္ ဦးေဆာင္ 
အ႐ွင္မဟာကႆပႀကီးသည္ ထိုေနရာသို႔ လာေရာက္၍ 
ပရိနိဗၺာန္ ၿပဳသည္ဟုလည္း ေၿပာႀကေသးသည္ ။


အမွန္မူ အေလာင္းေတာ္ ကႆပ႒ာနသည္ 
အရည္းႀကီးေခါင္းေဆာင္ ႐ွင္ကႆပ ႏွင္႔လည္း မသက္ဆိုင္ပါ ။ 
သံဂါယနာတင္ အ႐ွင္မဟာကႆပ၏ ပရိနိဗၺာန္ၿပဳရာလည္း မဟုတ္ ။ 
ထို႐ွင္မဟာကႆပႀကီး ပရိနိဗၺာန္ၿပဳရာ ေ၀ဘာရေတာင္ႏွင္႔ အလားတူေသာ 
ပထ၀ီ အေနအထားကို ႐ွာ၍ အတုၿပဳလုပ္ကိုးကြယ္ခဲ႔ေသာ 
အေလာင္းေတာ္ကႆပ အတုသာလွ်င္ ၿဖစ္ပါသည္ ။


ဗုဒၶစာေပ၌ လာေသာ ၿဖစ္စဥ္တို႔ကို ႀကည္႔၍ 
ပထ၀ီအေနအထားကို႐ွာေဖြလွ်က္ ေၿခေတာ္ရာ မ်ားကိုလည္း 
ဤသို႔ပင္ ထုလုပ္ကိုးကြယ္ခဲ႔ႀကသည္ မဟုတ္ေလာ ။


ခ်ဳပ္၍ဆိုရလွ်င္ ႐ွင္ဥပဂုတ္မေထရ္သည္ 
ေထရ၀ါဒပိဋကတ္ေတာ္လာ ပုဂၢိဳလ္မဟုတ္ ။ 
မဟာယာနဂိုဏ္းလာ စာအုပ္ထဲက ကူးႏုတ္ထားေသာ 
ေထ႐ုပၸတၱိသာ ၿဖစ္သတည္း ။


ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ၊ အရွင္ဧသိက စာ - ၁၃၃
ပုံ။ http://www.lknt11.com/2010/09/blog-post_3808.html