Monday, October 31, 2011

အတိတ္နိမိတ္


မဂၤလိကဒိ႒ိဆုိတာ နိမိတ္ေကာက္တဲ့ အယူအဆေပါ့။
‘ဇမၺဴဒိပ္နိမိတ္ထြန္းဆုိတဲ့အတုိင္း ဇမၺဴဒီပါကၽြန္းမွာ
ၾသဘာအရိပ္နိမိတ္လကၡဏာ ထြန္းတယ္တဲ့။

ေကာင္းက်ဳိးျဖစ္ေစ၊ ဆုိးက်ဳိးျဖစ္ေစ ျဖစ္ေတာ့မယ္ဆုိလွ်င္
နိမိတ္လကၡဏာမ်ားျပတတ္သတဲ့။

အဲဒီနိမိတ္လကၡဏာႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ေနမိတၱက၀ိဇၨာဆုိတဲ့
က်မ္းတစ္က်မ္းေတာင္ ခင္ႀကီးေဖ်ာ္က ျပဳစုခဲ့ဖူးေသတယ္။
ေလာကမွာရွိတဲ့ ေဗဒင္က်မ္းေတြ၊ လကၡဏာက်မ္းေတြ၊
အာကသသွ်တၱရစတဲ့ က်မ္းေတြဟာ နိမိတ္ေကာက္က်မ္းေတြပဲ။

ေလာကမွာ လူတုိင္းလူတုိင္း နိမိတ္ေကာက္တတ္ၾကတယ္။
သာမန္လူေတြမဆုိထားႏွင့္၊
ဘုရားရွင္ေတာင္ ဘုရားျဖစ္ခါလုနီးနီးမွာ နိမိတ္ေကာက္ေသးတယ္။”

“ဘယ္လုိနိမိတ္ေကာက္တာပါလဲဘုရား”

“အေလာင္းေတာ္ဟာ က႑ကျမင္းေတာ္ကုိ စီးၿပီး ေမာင္ဆန္ႏွင့္အတူ
ေတာထြက္လာခဲ့ရာ အေနာ္မာျမစ္ကမ္းကုိ ေရာက္ခဲ့သတဲ့။
ျမစ္ကမ္းေရာက္ေတာ့ ျမင္းေတာ္ကုိ ရပ္နားၿပီး
ဒီျမစ္နာမည္ဘယ္လုိေခၚသလဲလုိ႔ ေမာင္ဆန္ကုိ ေမးသတဲ့။

ေမာင္ဆန္က
“အေနာ္မာျဖစ္ေခၚပါတယ္ဘုရား”လုိ႔ ေလွ်ာက္ထားေတာ့
ဘုရားေလာင္းက ၾသမသဒၵါဟာ ယုတ္ေသာအနက္ကို ေဟာတယ္။
အေနာမာဆုိေတာ့ န-ၾသမာ၊ မယုတ္ဘူး၊ ျမင့္ျမတ္တယ္ဆုိတဲ့အနက္ကုိေဟာတယ္၊
ငါေတာထြက္လာျခင္းဟာလည္း
မယုတ္မာဘဲ-ေကာင္းမြန္ျမင့္ျမတ္သည္သာျဖစ္လတၱ႔ံလုိ႔
နိမိတ္ေကာက္ေတာ္မူသတဲ့ကြယ္။

ဒါ့ေၾကာင့္ ပုထုဇဥ္မွန္သမွ် နိမိတ္ေကာက္တဲ့သူေတြ မ်ားတယ္။
ယုတ္စြအဆုံး မ်က္ခုံးလႈပ္တာေတာင္ လာဘ္ရမယ္လုိ႔ နိမိတ္ေကာက္တတ္ၾကတယ္။
လက္ဖ၀ါးယားလွ်င္ ေငြရမယ္လုိ႔ နိမိတ္ေကာက္တတ္ၾကတယ္။
အိမ္ေျမွာက္စုတ္ထုိးတာ၊ ငွက္ျမည္တာ၊ ေခြးေဟာင္တာမက်န္၊
ပုထုဇဥ္ေတြဟာ နိမိတ္ေကာက္တတ္ၾကတယ္။

နိမိတ္ေကာက္တဲ့အတုိင္း မွန္ခ်င္လဲ မွန္သြားတတ္တယ္။
ဒီလုိမွန္သြားလွ်င္ ဒီဟာကုိ ျမင္လုိ႔ ဒီအသံကုိ ၾကားလုိ႔ရယ္လုိ႔
နိမိတ္ေၾကာင့္ အက်ဳိး၊ အျပစ္ျဖစ္ေပၚလာတယ္လုိ႔ ယူဆသြားတတ္ၾကတယ္။

အတိတ္နိမိတ္ဆုိတာ ကံရဲ႕ေရွ႕ေျပး၊ ေနမထြက္ခင္ထင္လာတဲ့ အရုဏ္အေရာင္ပဲ၊
အရုဏ္ေရာင္ကုိ ျမင္လွ်င္ အရုဏ္ေရာင္ရဲ႕ေနာက္မွာ ေနမင္းရွိတယ္၊
မၾကာခင္ေနမင္းထြက္ေပၚလာမွာပဲလုိ႔ သိသလုိ၊ နိမိတ္ထင္ၿပီး
အက်ဳိးအျမတ္ ျဖစ္ေပၚလာလွ်င္လဲ ဒီအက်ဳိး၊ ဒီအျမတ္ဟာ
ငါျပဳလုပ္ခဲ့ဖူးတဲ့ ကံေၾကာင့္ဆုိတာ ျပတ္ျပတ္သားသား သိထားဖုိ႔လုိတယ္။
ဒီလုိကံေၾကာင့္ဆုိတာမျမင္ဘဲ ကံကုိ မ်က္ကြယ္ျပဳၿပီး
ဒီအတိတ္နိမိတ္ေၾကာင့္ ဒီလုိျဖစ္တာပဲလုိ႔ ယုံၾကည္ခဲ့လွ်င္
မဂၤလိကဒိ႒ိလုိ႔ေခၚတယ္။

မဂၤလိကဒိ႒ိဆုိတာ အယူမွားမုိ႔ မိစၦာဒိ႒ိလုိ႔ေခၚတယ္။
ဒီေနရာမွာ ဧကနိပါတ္ကလာတဲ့ မဂၤလဇာတ္ကုိ ေျပာျပဦးမယ္။
“မိန္႔ေတာ္မူပါဘုရား”

တည္ေတာ္ဆရာေတာ္၏ မဂၤလိကဒိ႒ိစာအုပ္မွ