Sunday, September 4, 2011

အေနကဇာတင္ပြဲ (၁)



ၿပီးခဲ့တဲ့ ရက္အနည္းငယ္က ျမန္မာဒကာႀကီးတစ္ဦးက 
ကဆုန္လျပည့္ေန႔မွာ သူ႔အိမ္မွာ 
အ႐ုဏ္ဆြမ္းဘုဥ္းေပးဘုိ႔ ပင့္ေလွ်ာက္လာပါတယ္။
ဆြမ္းပင့္ကပ္ရျခင္းရည္ရြယ္ခ်က္က
 ျမန္မာျပည္က လူႀကံဳနဲ႔မွာလုိက္တဲ့
ဘုရားရွင္ရဲ႕ ရုပ္ပြါးဆင္းတုေတာ္ေရာက္လာလုိ႔
အဲ့ဒီရုပ္ပြါးဆင္းတုေတာ္ကုိ 
ကဆုန္လျပည့္ေန႔လုိ ေန႔ထူးေန႔ျမတ္မွာ အေနကဇာတင္ပြဲက်င္းပမွာျဖစ္လုိ႔ပါတဲ့။

အေနကဇာတင္ပြဲဆုိမွ အေနကဇာတင္ပြဲနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး
အေတြးနယ္ခ်ဲ႕မိတယ္။ 
အေတြ႔အႀကဳံအရ ေျပာရရင္ အေနကဇာတင္ပြဲကုိ 
နံနက္ေစာေစာအရုဏ္ဆြမ္းမစားမီ အခ်ိန္မွာ က်င္းပေလ့ရွိပါတယ္။

မိမိတုိ႔ေနအိမ္မွာ ပင့္ေဆာင္ကုိးကြယ္ထားတဲ့ ရုပ္ပြါးဆင္းတုေတာ္ကုိ
ဘုရားစင္မွာ ဘုရားရွင္သီတင္းသုံးရာေနရာမွာ သပ္သပ္ယပ္ယပ္ထားရွိၾကပါတယ္။
ဘုရားအေနကဇာမတင္မီ 
ဆြမ္း ခဲဖြယ္ ေဘာဇဥ္ ေရခ်မ္း ပန္း နံ႕သာ ဆီမီး ထီး တံခြန္ကုကၠား 
မုေလးပြား စသည္တုိ႔ကို လွဴဒါန္းပူေဇာ္ထားေလ့ရွိပါတယ္။
ယင္းေနာက္ မိမိတုိ႔နီးစပ္ရာေက်ာင္းတုိက္မွ သံဃာေတာ္အရွင္သူျမတ္ေတြကုိ 
ပင့္ေဆာင္ေလ့ရွိပါတယ္။

အေနကဇာတင္ဘုိ႔ ၾကြေရာက္လာၾကတဲ့ သံဃာေတာ္မ်ားက 
ဘုရားရွင္ရုပ္ပြါးေတာ္ေရွ႕မွာ ခ်ထားတဲ့ ပန္း နံ႕သာ ထီး တံခြန္ကုကၠား 
မုေလးပြားစသည္တို႔ကို အသီးသီးကိုင္ေဆာင္ၾကလ်က္ 
အေနကဇာတင္မည့္ ဘုရားရွင္ရုပ္ပြါးဆင္းတုေတာ္ကုိ ရွိခိုးကာ 

ေရွးဦးစြာ - 
နေမာ တႆ သုံးႀကိမ္ရြတ္ဆုိတယ္။
ယင္းေနာက္ အေနကဇာတိ သံသာရံ ဂါထာကုိ သုံးႀကိမ္ ရြတ္ဆုိတယ္။
ယင္းေနာက္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကုိ အႏုလုံကုိ ရြတ္ဆုိတယ္။
ယင္းေနာက္ ယဒါ ဟေ၀ ပါတုဘ၀ႏၱိ ဓမၼာ နဲ႔စတဲ့ ပထမဂါထာကုိ ရြတ္ဆုိတယ္။
ယင္းေနာက္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ ပဋိလုံကုိ ရြတ္ဆုိတယ္။
ယင္းေနာက္ ယဒါ ဟေ၀ ပါတုဘ၀ႏၱိ ဓမၼာ နဲ႔စတဲ့ ဒုတိယဂါထာကုိ ရြတ္ဆုိတယ္။
ယင္းေနာက္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကုိ အႏုလုံ၊ ပဋိလုံကုိ ရြတ္ဆုိတယ္။
ယင္းေနာက္ ယဒါ ဟေ၀ ပါတုဘ၀ႏၱိ ဓမၼာ နဲ႔စတဲ့ တတိယဂါထာကုိ ရြတ္ဆုိတယ္။
ယင္းေနာက္ ေဟတုပစၥေယာ စတဲ့ ပ႒ာန္း ပစၥယုေဒၵသပါဠိကုိ ရြတ္ဆုိတယ္။
ေနာက္ဆုံး ဇယေႏၱာ ေဗာဓိယာ မူေလ စတဲ့ ဂါထာေတြကုိ ရြတ္ဆုိတယ္။
ေနာက္ဆုံးတြင္ ဦးေဆာင္ဆရာေတာ္က ဘုရားရွိခုိးလုိ ဂါထာမ်ဳိးေတြ 
ဇယေႏၱာ ေဗာဓိယာ မူေလ လုိ အဘိသိက္ဂါထာမ်ဳိးေတြကုိ 
အနက္ျမန္မာျပန္နဲ႔ ရြတ္ဆုိကာ ဒကာ ဒကာမမ်ားက 
သတည္း ဆုံးတုိင္းဆုံးတုိင္း သာဓုေခၚၾကပါတယ္။ 

သာဓုေခၚၿပီးတုိင္း အသင့္လွဴထားတဲ့ ပန္း ေပါက္ေပါက္ဆုိကုိ ပက္ႀကဲကာ 
ဘုရားရွင္ ရုပ္ပြါးေတာ္ကုိ ပူေဇာ္ေလ့ရွိပါတယ္။
ဆက္လက္ၿပီး အေမႊးနံ႔သာေရမ်ားထည့္ထားတဲ့ ဖလားထဲမွာ သေျပခက္ကုိႏွစ္ၿပီး
ဘုရားရွင္ ရုပ္ပြါးဆင္းတုေတာ္ကုိ ပက္ဖ်န္းသြန္းေလာင္းကာ
ဘုရားအေနကဇာတင္ပြဲကို အဆုံးသတ္ပါတယ္။

ၿပီးေနာက္ ၾကြေရာက္လာတဲ့ ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္ေတြကို ဆြမ္းကပ္ပါတယ္။
ဆြမ္းကပ္ၿပီးေတာ့ ငါးပါးသီလေဆာက္တည္။ ဆရာေတာ္က အႏုေမာဒနာ တရားေဟာ၊
အလွဴရွင္မ်ားက ေရစက္သြန္းခ် အမွ်ေ၀ပါတယ္။

ဒါက ျမန္မာျပည္မွာ ဗုဒၶရုပ္ပြါးဆင္းတုေတာ္ကုိ မိမိတုိ႔အိမ္မွာ ပင့္ေဆာင္ၿပီး
(၀ယ္ယူၿပီး) မကုိးကြယ္မီ ျပဳလုပ္ေလ့ရွိတဲ့ အေနကဇာတင္ပြဲ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ပါဘဲ။

ေတြးမိတာက
အေနကဇာတင္တယ္ဆုိတာ ဘာလဲ။
ဒီလုိမ်ဳိး အေနကဇာတင္ျခင္းအေလ့ ဘယ္ကလာသလဲ။
ဘယ္တုန္းက စခဲ့သလဲ။
ျမန္မာႏုိင္ငံမွာလုိ တျခားႏုိင္ငံမွာေရာ ဒါမ်ဳိး လုပ္ေလ့ ရွိသလား။
ဘုရားရွင္ရုပ္ပြါးဆင္းတုေတာ္ကုိ အေနကဇာမတင္ပဲ ကုိးကြယ္ေကာင္းပါသလား စတဲ့
လဲေပါင္းမ်ားစြာ လားေပါင္းမ်ားစြာ ေမးခြန္းေတြ တသီႀကီး ေခါင္းထဲ ၀င္လာပါတယ္။