Thursday, June 16, 2011

သနားလုိ႔ သတ္လုိက္တာပါ

ကေသာၾကာေန႔ညက သင္တန္းမွာ
ပါဏာတိပါတ (အသက္သတ္တာ) နဲ႔ပတ္သက္လုိ႔
ဗုဒၶဘာသာ႐ႈေဒါင့္ကေျပာျပ ရွင္းျပေတာ့
အစေတြ အေတာ္ထြက္လာတယ္။
အခုေခတ္လူေျပာမ်ားေနတဲ့
Mercy killing (သနား၍သတ္ျခင္း)
Killing for self protection – ကုိယ့္အသက္ေဘး ကာကယ္ဘုိ႔ သတ္ျခင္း) ေတြကုိ
ဘယ္လုိသေဘာရလဲတဲ့။

ဟုတ္ပါတယ္၊ ႏုိင္ငံအေတာ္မ်ားမ်ားမွာ
လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကုိ ျဖစ္ေစ၊ သတၱ၀ါတစ္ေကာင္ေကာင္ကုိ ျဖစ္ေစ၊
သနားလုိ႔ဆုိၿပီး သတ္ပစ္လုိက္တဲ့အေလ့အက်င့္
အခုတေလာ ေခတ္စားလာပါတယ္။

စာေရးသူတုိ႔ငယ္ငယ္တုန္းကလည္း
ငွက္ကေလးေတြ အိမ္ေျမွာင္ေလးေတြ ပုရြက္ဆိတ္ေလးေတြ
မခ်ိမဆန္႔ခံစားေနရတာကုိ ေတြ႔လုိက္ရရင္
“တိရိစ ၦာန္ဆုိတာ လူခၽြတ္မွ ကၽြတ္တာကြ” လုိ႔ ေျပာဆုိကာ
ခံေနရတဲ့၀ဋ္ ကၽြတ္လြတ္သြားေအာင္ဆုိတဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔
သတ္ပစ္လုိက္ၾကပါတယ္။

ဗုဒၶဘာသာရႈေဒါင့္က ေျပာရမယ္ဆုိရင္
သနားလုိ႔သတ္လုိက္တယ္ဆုိတာဟာ
သဘာ၀ မက်ပါဘူး။ ေၾကာင္းက်ဳိး မဆီေလွ်ာ္ပါဘူး။
သနားျခင္းနဲ႔ သတ္ျခင္းဟာ ဘယ္ေတာ့မွ အတူတူမျဖစ္ႏုိင္လုိ႔ပါ။

သနားလုိ႔ သတ္လုိက္တယ္ဆုိတာ
အေကာင္းဆုံးစကားလုံးကုိ ေရြးခ်ယ္ၿပီးသုံးႏႈန္းထားတာလုိ႔ နားလည္မိတယ္။
သတ္လုိက္တယ္ဆုိတာ
အသတ္ခံရမဲ့ ေရာဂါေ၀ဒနာစြဲေနတဲ့ ေရာဂါေ၀ဒနာကပ္ေရာက္ေနတဲ့
လူတစ္ေယာက္ (သုိ႔မဟုတ္) တိရိစ ၦာန္တစ္ေကာင္ေကာင္တည္းဟူေသာ
မလုိလားအပ္တဲ့အာရုံ၊ မၾကည့္လုိတဲ့ျမင္ကြင္း (အနိ႒ာရုံ) ကုိ
ကုိယ့္ေရွ႕ကေပ်ာက္သြားေစလုိတဲ့ ကုိယ့္အတၱ ကုိယ့္ဆႏၵအတြက္ပါ။

သတ္တာဟာ သတ္တာပဲျဖစ္လုိ႔
သတ္ျခင္း (ပါဏာတိပါတကံ) ရဲ႕အက်ဳိးဆက္ေတာ့ ေရွာင္လႊဲလုိ႔ မရပါဘူး။
ဒါေပမဲ့ မုန္းလုိ႔ ေဒါသနဲ႔ စိတ္လုိက္မာန္ပါ တက္တက္ၾကြၾကြ
သတ္တာေလာက္အျပစ္မႀကီးဘူးဆုိတာကုိေတာ့ လက္ခံရမွာပါ။

ေနာက္တစ္ခုက
Killing for self protection –  (ကုိယ့္အသက္ေဘး ကာကြယ္ဘုိ႔ သတ္ျခင္း)

ဘုရားရွင္အဆုံးအမကေတာ့ သူတပါးအသက္ကုိ သတ္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ပါတဲ့။
ဒီအဆုံးအမအတုိင္းဆုိရင္ ဘယ္လုိအေျခအေနမ်ဳိးေရာက္ေရာက္
သူတပါးအသက္ကုိ မသတ္မိဖုိ႔ပါဘဲ။
ဒါ့ေၾကာင့္ ကုိယ့္အသက္အႏ ၱရာယ္ကုိ ၿခိမ္းးေျခာက္လာရင္ေတာင္
ျပန္လည္ခုခံသတ္ျဖတ္ဖုိ႔ အႀကံေပးဘုိ႔ရာ အေတာ္ခက္ပါတယ္။

ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ကာကြယ္ဘုိ႔ ခုခံဘုိ႔ အေကာင္းဆုံးလက္နက္ကေတာ့
ေမတၱာပါဘဲ တဲ့။ ေမတၱာတရားကုိ လက္ကုိင္ထားၿပီး က်င့္သုံးေလ့ရွိသူအတြက္
ကုိယ့္အသက္ေသေစႏုိင္ေလာက္တဲ့ ေဘးဆုိး ၾကမၼာဆုိးက က်ေရာက္ခဲပါတယ္တဲ့။
ဒါက ဗုဒၶဘာသာရႈေဒါင့္က တင္ျပတာပါ။

လူဆုိတာက ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အခ်စ္ဆုံးမုိ႔လား။
ကုိယ့္အသက္ဆုံးရႈံးဘုိ႔ ေဘးအႏ ၱရာယ္က်ေရာက္လာရင္ေတာ့
ဘယ္သူမွ အညံ့ခံမွာ မဟုတ္ဘူး။
ခုခံရုန္းကန္ရင္း တဖက္သားရန္သူေသသြားေတာ့လည္း မတတ္ႏုိင္ဘူးေပါ့။
ဒီလုိေသသြားလုိ႔ ေသေစလုိတဲ့စိတ္ဆႏၵမျပင္းျပေပမဲ့
တဖက္သား ေသေအာင္လုပ္လုိက္သလုိျဖစ္သြားတဲ့အျပဳအမူအတြက္ေတာ့
ျပန္လည္ခုခံတုိက္ခုိက္လုိက္တဲ့ ကုိယ္က တာ၀န္ယူရမွာပါ။
Killing is Killing ျဖစ္ေနလုိ႔ပါ။

Killing ဆုိတဲ့ သတ္ျခင္းကုိ
အေျခအေနအလုိက္ အေခၚအမ်ဳိးမ်ဳိးေျပာင္းလဲေခၚေ၀ၚတာ ေတြ႔ရပါတယ္။

လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကုိ သတ္လုိက္တဲ့အခါ
ဘယ္သူ၊ ဘာကမွ သေဘာမတူရင္ ‘murder’ လုိ႔ေခၚတယ္။
သတ္တာကုိ သေဘာတူတဲ့ေနရာေတြမွာေတာ့ ‘war’ တဲ့။
တဖက္ရန္သူက ကုိယ့္စစ္သားကုိ သတ္တာၾကေတာ့ ‘slaughter’ လုိ႔ ေခၚျပန္တယ္။
လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကို ေသဒဏ္အျပစ္ေပးသတ္တာကုိေတာ့
‘capital punishment’ လုိ႔ ဆုိျပန္တယ္။

ဘယ္လုိပဲ နာမည္ေပးေပး၊
ဒါေတြဟာ killing - သတ္ျခင္းဆုိတဲ့ စကားလုံးရဲ႕
ေ၀၀ုစ္ပရိယာယ္ စကားလွည္ေတြသာျဖစ္ပါတယ္။

ဒီသတ္တာနဲ႔ဆက္စပ္လုိ႔ ဟုိတစ္ေန႔က
သေႏၶတားျခင္း၊ ဖ်က္ဆီးျခင္း ေခါင္းစဥ္နဲ႔ အနည္းငယ္ ေရးခဲ့တယ္။

အဲ့ဒီမွာ Mar ဆုိသူက Comment မွာ ဒီလုိေရးခဲ့တယ္။
ဖတ္ၿပီး စဥ္းစားေပးၾကပါအုံး။

သေႏၶဖ်က္ခ်ျခင္းႏွင္႔ပတ္သက္၍
အရွင္ဘုရား၏ အေျဖကို ေစာင္႔ဖတ္ေနပါသည္ဘုရား။
ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာ၏ အျမင္ ထင္ရွားစြာေတြ႔ရပါသျဖင္႔ ေက်းဇူးတင္လွပါသည္ဘုရား။
တိဘက္ဗုဒၶဘာသာေခါင္းေဆာင္ ဒလိုင္းလားမားကေတာ႔
ထူးျခားသည္႔ အေျခအေနတြင္ သေႏၶဖ်က္ခ်ျခင္းကို
(သူတို႔) ဗုဒၶဘာသာက ခြင္႔ျပဳတယ္ လို႔ဆိုပါတယ္ဘုရား။

တစ္ခုေတာ႔တင္ျပပါရေစဘုရား
မီးယပ္သားဖြားအထူးကု ဆရာဝန္ၾကီးတို႔၏ လုပ္ငန္းတာဝန္မ်ားထဲတြင္
Therapeutic Abortion ေခၚ မိခင္၏ အသက္ကိုကယ္ရန္
စသည္႔ အေၾကာင္းတို႔ျဖင္႔ လိုအပ္ခ်က္ကုထံုးတစ္ရပ္အေနႏွင္႔
မလြဲသာ မေရွာင္သာ ကိုယ္ဝန္ဖ်က္ခ်ေပးရသည္ တို႔ရွိပါသည္ ဘုရား။
မီးယပ္သားဖြားအထူးကု ဆရာဝန္ၾကီးတို႔ ထဲ၌လည္း
ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာဝင္ တို႔ ပါဝင္ေနရာ၊
ဒီကိစၥမွာ ဘာသာေရး အရ အျပစ္မၾကီးေအာင္
မည္သို႔ေဆာင္ရြက္သင္႔သည္ကိုလည္း မိန္႔ေတာ္မူပါဦး ဘုရား။

Ref: http://www.dhammagarden.com/search?updated-max=2011-06-08T08%3A36%3A00%2B08%3A00&max-results=4
What Buddhists Believe by K Sri Dhammananda