Friday, May 20, 2011

ရွင္ဥပဂုတ္


ရွင္ဥပဂုတ္အေၾကာင္းကုိ အရင္တစ္ခါ တုိစိစိေလး ေရးဘူးတယ္။
ဓမၼကထိကဆရာေတာ္တစ္ပါးက
ရွင္ဥပဂုတ္ကုိ ပိဋကတ္စာေပထဲမွာ မပါလုိ႔ မကုိးကြယ္သင့္ေၾကာင္း စသည္ေျပာကာ
သုံးစားမရေလာက္သည္အထိ ေျပာေဟာသြားခဲ့တယ္။

တကယ္ေတာ့ အဲ့ဒီဓမၼကထိကဟာ
ရွင္ဥပဂုတ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး သူကုိယ္တုိင္ သုေတသနလုပ္ၿပီး ေဟာေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး။
မုိးကုတ္ ခါေတာ္မွီဆရာေတာ္ အရွင္ပညိႏၵာဘိ၀ံသ ေရးထားတဲ့
ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာစစ္တမ္း၊ အိႏၵိယ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ စတဲ့စာအုပ္ေလးေတြဖတ္ၿပီး
ေလွ်ာက္ေျပာတဲ့အဆင့္ေလာက္ပဲ ရွိပါတယ္။
ရွင္ဥပဂုတ္ကုိ ပိဋကတ္စာေပထဲ မပါတာနဲ႔ မရွိဘူး၊ မကုိးကြယ္ရဘူးလုိ႔ေတာ့
မေျပာသင့္ မေဟာသင့္ပါဘူး။

ဟုိေန႔က အားအားရွိတာနဲ႔ မဂၢဇင္းစာအုပ္တစ္အုပ္ဖတ္ျဖစ္တယ္။
ဆရာႀကီး ျမ၀င္း (ဒႆန) ေရးထားတဲ့ ရွင္ဥပဂုတ္အေၾကာင္းပါ။

ဆရာႀကီးက ရွင္ဥပဂုတ္အေၾကာင္းကုိ ေျပာဆုိရာမွာ
စာအုပ္ေလး တစ္အုပ္ႏွစ္အုပ္ဖတ္ၿပီး ရွင္ဥပဂုတ္ ရွိတယ္၊ မရွိဘူး ဆႏၵေစာၿပီး
ဆုံးျဖတ္ခ်က္မခ်ဘုိ႔ လယ္တီဆရာေတာ္ႀကီးစကားကုိ ကုိးကားေျပာသြားပါတယ္။
ေနာက္ၿပီး ရွင္ဥပဂုတ္ဟာ ျမန္မာျပည္မွာ ရုိးရာကုိးကြယ္မႈျဖစ္လာလုိ႔
ရုိးရာတစ္ခုအျဖစ္ ဆရာႀကီးက ထိန္းသိမ္းထားလုိဟန္ရွိပါတ။္

ဆရာႀကီးရဲ႕ အယူအဆေတြ၊ က်ီးသဲေလးထပ္ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ အယူအဆေတြကုိ
သေဘာက်လုိ႔ တင္ျပလုိက္ပါတယ္။
ဆက္ဖတ္ၾကည့္ပါအုံး။

က်ီးသဲေလးထပ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏
အရွင္ဥပဂုတၱႏွင့္ စပ္လ်င္းေသာအျမင္

တစ္ညေနခင္းတြင္ ဓမၼမိတ္ေဆြတစ္ဦး ေရာက္လာပါသည္။
ထုိဓမၼမိတ္ေဆြေရာက္လွ်င္ေရာက္ခ်င္း ကၽြန္ေတာ္က ဤသုိ႔ စကားစ လုိက္ပါသည္။
“ေျပာစရာေတြ ရလာၿပီထင္တယ္”
“ဟုတ္တယ္ဆရာေရ႕၊ ေျပာစရာေတြ ရလာတယ္။
အရွင္ဥပဂုတၱနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ ေျပာစရာေတြ ရလာတယ္။”
“အရွင္ဥပဂုတၱနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ ဆရာေတာ္ေတြက ေဟာေနၾကၿပီပဲဗ်ာ၊
ဘာေတြမ်ား ေျပာစရာေတြ ရလာလုိ႔လဲ”
“တေလာက ကၽြန္ေတာ့္ဇာတိရြာကုိ ျပန္ေရာက္သြားတယ္၊
ကၽြန္ေတာ့္ဇာတိရြာက အညာမွာေလ၊ ကၽြန္ေတာ္က ဆရာ့လုိ အညာသားပါ။
ဇာတိရြာကုိေရာက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္တူရဲ႕ ရွင္ျပဳအလွဴပြဲနဲ႔တုိးပါတယ္။
အလွဴ၀င္တဲ့ေန႔မွာ ကၽြန္ေတာ္အလွဴမ႑ပ္ကုိ ေရာက္သြားပါတယ္။
အဲဒီမွာ ရွင္ဥပဂုတ္တင္တာနဲ႔ တုိးပါတယ္။

သူတုိ႔ ရွင္ဥပဂုတ္တင္ပုံက လင္ပန္းတစ္ခုထဲမွာ ဆန္ထည့္၊ ငွက္ေပ်ာသီးထည့္၊
အုန္းသီးထည့္၊ ေနာက္ ငါးေျခာက္ျပားထည့္၊ ၿပီးေတာ့ မ႑ပ္အမုိးေပၚမွာ တင္လုိက္ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္က အရွင္ဥပဂုတၱဟာ ရဟႏၱာျဖစ္ေနေလေတာ့ နတ္တင္သလုိ တင္လုိ႔ မျဖစ္ဘူး။
ဆြမ္းခ်က္ၿပီး ရုိရုိေသေသကပ္လွဴရတယ္လုိ႔ေျပာပါတယ္။

အဲဒီေတာ့ သူတုိ႔က
ဦးေလးရယ္တဲ့၊ အစဥ္အလာက အဲသလုိ တင္လာခဲ့ၾကတာပါပဲတဲ့။
အဲဒီလုိေျပာေနတုန္း ရြာသားတစ္ဦးေရာက္လာၿပီး
အရွင္ဥပဂုတၱဟာ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာမွာ မရွိပါဘူးတဲ့။
ရုိးရာအစဥ္အလာရွိလုိ႔သာ တင္ေနၾကတာပါတဲ့။
အဲဒါကုိ ဆရာ့ကုိ ေျပာျပခ်င္လုိ႔ လာခဲ့တာပါ”
“ေအးဗ်ာ၊ တစ္ေလာကလည္း လူငယ္တစ္ေယာက္နဲ႔ ေတြ႔တယ္။
သူကလည္း အဲဒီအတုိင္းေျပာတယ္။

ဒါနဲ႔ သူ႔ကုိ က်ီးသဲေလးထပ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးစီရင္တဲ့
‘၀ိမတိေစၦဒနီ’ က်မ္းမွာလာတဲ့အတုိင္း ေျပာလုိက္ရတယ္”
“၀ိမတိေစၦဒနီက်မ္းမွာ က်ီးသဲေလးထပ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက ဘယ္လုိေရးထားသလဲ ဆရာ”
“ေနဦးဗ်ာ၊ ကၽြန္ေတာ္၀ိမတိေစၦဒနီက်မ္းကုိ ယူလုိက္ဦးမယ္”
ကၽြန္ေတာ္သည္ စာအုပ္စင္သုိ႔သြား၍ ၀ိမတိေစၦဒနီက်မ္းကုိ ယူပါသည္။

၀ိမတိေစၦဒနီက်မ္းကုိ ျမင္ေသာအခါ မိတ္ေဆြက ဤသုိ႔စကားဆုိပါသည္။
“စာအုပ္က အေတာ့္ကုိ ေဟာင္းေနၿပီေနာ္”
“ေဟာင္းဆုိ ၁၉၂၁ ခုနစ္က ရုိက္တာဗ်၊ (၈၈) ႏွစ္ေတာင္ ရွိသြားၿပီ။
ရုိက္တဲ့ပုံႏွိပ္တုိက္က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ၾကည့္ျမင္တုိင္ ျမန္မာအကၡရာ စာပုံႏွိပ္တုိက္တဲ့”
“အေတာ္ၾကာခဲ့ၿပီဘဲ။ ဒါျဖင့္ အရွင္ဥပဂုတ္ ရွိတယ္ မရွိဘူးဆုိတဲ့ ျပႆနာဟာ
ေရွးကတည္းက ရွိခဲ့တာေပါ့။”
“ဟုတ္တာေပါ့ဗ်ာ၊ ေရွးကတည္းက ရွိခဲ့တာေပါ့၊
အဲ့ဒီက်မ္းထဲမွာ ပုဂၢဳိလ္တစ္ဦးက
‘ေလးရပ္ရွင္ေသ၊ ေပါင္းရွစ္ေထြကုိ၊ တည္ေနမပ်က္၊ ခုတုိင္ထက္ဟု၊
စဥ္ဆက္ေသခ်ာ၊ ေျပာၾကပါ၏။
ရွိရာသည္လား၊ စကားယုတၱိ၊ ဆုိတုိင္းရွိက၊ ဘမိေနရပ္၊ မ်ဳိးဇာတ္နာမည္၊
ေနသည္ျခင္းရာ၊ ၾသဇာေလးနက္၊ ဆက္မဆက္ႏွင့္၊ မပ်က္ခုတုိင္၊
တည္ႏုိင္ရေၾကာင္း၊ ဤလုံးေပါင္းကုိ၊ ေကာင္းေကာင္းမုခ်၊ သိခ်င္လွ၏’
လုိ႔ ေမးထားပါတယ္။

“က်ီးသဲေလးထပ္ဆရာေတာ္ႀကီးက ဘယ္လုိေျဖခဲ့သလဲ ဆရာ”

“က်ီးသဲေလးထပ္ဆရာေတာ္ႀကီးက
‘သူေသေလးပါး၊ သူရွင္ေလးပါးတုိ႔၏အေၾကာင္း အတၳဳပၸတၱိကုိ
က်မ္းႀကီးက်မ္းခုိင္တုိ႔၌ မေတြ႔စဖူး၊ ပဥွာကထန မည္ေသာမွတ္စုက်မ္း၌သာ ေတြ႔ဖူးသည္’
လုိ႔ ေျဖပါတယ္။
အဲ့ဒီလုိေျဖၿပီးမွ သူရွင္ေလးပါးမွာ အ၀င္အပါျဖစ္တဲ့ ရွင္ဥပဂုတ္အေၾကာင္းကုိ
မိလိႏၵပဥွာက်မ္း၊ မဟာရာဇ၀ံသက်မ္းတုိ႔ကုိ ကုိးကားၿပီး ေရးပါတယ္။
ရွင္ဥပဂုတ္အေၾကာင္းကုိေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ အက်ယ္မေျပာေတာ့ပါဘူး။
မိတ္ေဆြလဲ သိၿပီးသားျဖစ္မွာပါ။”

“ရွင္ဥပဂုတ္အေၾကာင္းကုိေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ အထုိက္အေလ်ာက္သိပါတယ္။
သီရိဓမၼာေသာကမင္းႀကီးရဲ႕ ရန္ကုိ ခ်ဳိးႏွိမ္ဖုိ႔ သံဃာေတာ္တုိ႔က
မဟာသမုဒၵရာမွာ ေၾကးျပာသာဒ္နဲ႔ သီတင္းသုံးေတာ္မူတဲ့
ရွင္ဥပဂုတ္ကို ပင့္ေစၿပီး မာရ္နတ္ကို ဆုံးမေစတဲ့အေၾကာင္းကုိ
ၾကားဖူးပါတယ္ဆရာ”

“၀ိမတိေစၦဒနီက်မ္းထဲမွာလည္း အဲဒီလုိ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။

အဲဒီက်မ္းထဲမွာ အေရးႀကီးတာက အရွင္ဥပဂုတ္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့
က်ီးသဲေလးထပ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕ မွတ္ခ်က္ပါဘဲ။
အဲဒီမွတ္ခ်က္ကုိ အခု ကၽြန္ေတာ္ဖတ္ျပပါ့မယ္။
ရွင္ဥပဂုတ္ သမုဒၵရာ၌ေနသည္မွန္လွ်င္ ဒိျပင္အရွင္မ်ားကုိလည္း
ယုံမွားမရွိသင့္ၿပီ။ ထုိအရွင္တုိ႔၏အတၳဳပၸတၱိကုိ ျပဆုိေသာစာေပကုိ
မေတြ႔ရ၍သာ မျပႏုိင္ရွိေလသည္။ သဂၤါယနာ၀င္က်မ္းႀကီးတုိ႔၌
မပါသည္မွာလည္း တတိယသဂၤါယနာတင္ၿပီးေနာက္မွ
ေပၚထြက္လာေသာ ရဟႏၱာမ်ားျဖစ္၍ မပါသည္ဟု ယူရမည္။

ထုိအရွင္တုိ႔ ယခုတုိင္ ရွိမည္ မရွိမည္ကို စီစစ္ရာမွာ
အသက္တစ္ရာတန္း၌ျဖစ္ေသာသူသည္ ႏွစ္ရာသုိ႔ေရာက္ေအာင္ မရွည္။
အတန္ငယ္လြန္၍သာ ဆုံးရေလသည္ဟု ေဟာေတာ္မူေသာ သုတ္ပါဠိေတာ္ကုိ ေထာက္လွ်င္
ယခုသုိ႔ေရာက္ေအာင္ မရွိရာၿပီ။ တစ္ပါးသံဃာ ရဟႏၱာတုိ႔၏ေနာက္က်န္၍
ရွိရစ္သည္ကုိ စြဲ၍သာ အရွင္ေလးပါးရွိေၾကာင္းကုိ ဆုိသည္ဟု ယူရမည္။
သူေသေလးပါးမွာ စာေပက်မ္းဂန္မေတြ႔”
“ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕ မွတ္ခ်က္ဟာ အင္မတန္မွတ္သားစရာေကာင္းပါတယ္။
ရွင္ေလးပါးရဲ႕ အဓိပၸါယ္လည္း ရွင္းသြားတာပဲဗ်ာ။”
“ေနဦးဗ်၊ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕ အေျဖက မဆုံးေသးဘူး။

ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အတြက္ စဥ္းစားစရာ အခ်က္တစ္ခ်က္ကုိ
ထပ္ျပခဲ့ေသးသဗ်။ ကၽြန္ေတာ္ဖတ္ျပပါ့မယ္”

ဤမွတစ္ပါး ေထာက္ထားရန္အေၾကာင္းကား
အိႏၵိယတုိင္း ဘိလပ္ျပည္ႀကီးက သမုဒၵရာကုိ လည္ပတ္၍ၾကည့္ေသာ
ေလာကဓာတ္ဆရာႏွစ္ဦးတုိ႔သည္ မီးသေဘၤာတစ္စီးႏွင့္ ပင္လယ္ကို လည္ရာ
ေတာင္သမုဒၵရာတြင္ ဘယ္ဟာရွိမည္ကုိ သိရေအာင္သြားမည္ဟု
ေတာင္စူးစူးသုိ႔ ထြက္၍သြားေသာ္
အမ်ားသြားၿမဲ ခရီးကုိ လြန္၍ တစ္ဆယ့္သုံးရက္ ထြက္ေလသျဖင့္
ေရျပင္လယ္ေကာင္တြင္ ေက်ာက္ေတာင္တစ္ခုေပၚ၍
ထုိေက်ာက္ေတာင္ထက္၌ ႀကီးစြာေသာ ေၾကးျပာသာဒ္ကုိ ျမင္၏။
အနီးသုိ႔ေရာက္စိမ္းေသာငွာ စက္ခုတ္ပါေသာ္လည္း
လြန္စြာေရၾကမ္းလွေသာေၾကာင့္ အနီးသုိ႔ မက်ဘဲ
အေျမာက္ တစ္ကမ္းခန္႔ေနရာက ခြာဆုတ္ခဲ့ရသည္။
ေတာင္သမုဒၵရာ၌ ေၾကးျပာသာဒ္ကုိ တပ္အပ္ျမင္ခဲ့ရသည္ဟုသတင္းစာ
၁၂၂၅ ခုနစ္တြင္ ငါတုိ႔အရပ္သုိ႔ ေရာက္လာဖူးသည္။

“အေတာ့္ကုိ စဥ္းစားစရာ ေကာင္းတဲ့အခ်က္ပဲေနာ္”

“စဥ္းစားမယ္ဆုိရင္ စဥ္းစားစရာေတြ တစ္သီတစ္တန္းႀကီးေပၚလာမယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္မုိ႔ တစ္နည္းေတြ႔နဲ႔ ေလြ႔ေလြ႔ရမ္းရမ္း
ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်လုိ႔ မျဖစ္ေပဘူး။

ေက်းဇူးရွင္ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးမိန္႔ဆုိသလုိ
‘မ်က္ျမင္မွာ ဥာဏ္တြဲလုိ႔ အနဲနဲ ရႈ’ ေပါ့ဗ်ာ။”
“ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ဆရာ”
“အရွင္ဥပဂုတ္နဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေျပာႏုိင္တာကေတာ့
အရွင္ဥပဂုတ္ ကုိးကြယ္ပူေဇာ္မႈအစဥ္အလာဟာ
ယဥ္ေက်းမႈတစ္ရပ္အေနနဲ႔ အခုိင္အမာ ရွိေနၿပီဆုိတဲ့ အခ်က္ပါဘဲ”
“အဲ့ဒါကုိေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လဲ သေဘာတူပါတယ္ဆရာ”
ဤသုိ႔လွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ဓမၼမိတ္ေဆြတုိ႔သည္ ထုိညေနက
အရွင္ဥပဂုတၱႏွင့္စပ္လ်င္း၍ ေဆြးေႏြးျဖစ္ခဲ့ၾကပါသတည္း။

ျမ၀င္း (ဒႆန)

သူရဇၹ (၂၀၀၉၊ ဇြန္)