Wednesday, May 11, 2011

ဘုရားရွင္၊ အာနႏၵာ ႏွင့္ ေရျပႆနာ (၃)


ဘုရားရွင္၊ အာနႏၵာႏွင့္ ေရျပႆနာဆုိတဲ့ေခါင္းစဥ္နဲ႔
အရင္ေရးဘူးထားတဲ့ ပုိ႔စ္ေလးကုိ ထပ္တင္ျဖစ္တယ္။
မဟာပရိနိဗၺာနသုတ္ကုိ အေျခခံၿပီး ေရးထား ေဟာထားတာေလးကုိ
ဖတ္ရင္း နားေထာင္ရင္း စဥ္းစားမိတာေလးေတြကုိ
စဥ္းစားမိသလုိ ေရးတင္လုိက္တာပါ။
အဲ့လုိေရးတင္တာကို စာဖတ္ပရိသတ္ျဖစ္တဲ့ ဖုိးသားက
ဒီလုိေမးလာၿပီး သူ႔သံသယကုိ ေဖာ္ထုတ္လာပါတယ္။

ဘုန္းဘုန္း.. အဲဒီ စာေပက်မ္းဂန္နဲ႔ ကိုက္ညီတယ္ ဆိုတာေလာက္နဲ႔ အတည္မယူနဲ႔ ဆိုတာ.. 
ဘုရားေဟာ ပိဋကတ္စာေပကို ဆိုလိုတာလား ဘုရား..
ပိုင္းေလာ့ဆရာေတာ္ ဘုရားရဲ႕ တရားတစ္ပုဒ္မွာေတာ့ 
ဘုရားေဟာ ပိဋကတ္ကို ဆိုလိုတာမဟုတ္ဘဲ 
အဲဒီ ကာလာမ ရြာသားေတြရဲ႕ စာေပက်မ္းဂန္
(အဲဒီအခ်ိန္ စာေပေတြ မေပၚေသးလည္း သူတို႔လက္ခံက်င့္သံုးတဲ့ နည္းေပါ့ေနာ ဘုရား) ကို ဆိုလိုတာျဖစ္ေၾကာင္း..
ေနာက္တစ္ခ်က္ ေျပာျပတာက.. ဘုရားရွင္က ရွင္အာနႏၵာကို ငါဘုရား မရွိေတာ့တဲ့ေနာက္ပိုင္း
ဒီ ပိဋကတ္ စာေပေတြကို ငါဘုရားကိုယ္စား ထားခဲ့မယ္.. ဘယ္နည္းလမ္းပဲ လာလာ.. လြယ္လြယ္နဲ႔လည္း လက္မခံနဲ႔၊ လြယ္လြယ္နဲ႔လည္း မျပစ္ပယ္နဲ႔.. ပိဋကတ္သံုးပံုထဲ ထည့္ၾကည့္.. ကိုက္ညီရင္ နည္းလမ္းမွန္တယ္လို႔ အတိအလင္းမိန္႔ ျမြက္ထားၿပီးေၾကာင္း..
အဲလို နာလိုက္ရတယ္ဘုရား..။
ဘုရားေဟာ တရားေတာ္ေတြကိုေတာ့ ယံုၾကည္ၿပီးသားပါဘုရား..
ဒါေပမယ့္ ခုနေျပာသလို ကာလမ ရြာသားေတြရဲ႕ က်မ္းကို ဆိုလိုတာ ဟုတ္မဟုတ္ေတာ့ သိခ်င္ေသးတယ္ဘုရား.. စိတ္ထဲ သိပ္ဘ၀င္မက်လို႔.. :)
ရိုေသစြာျဖင့္ တဲ့။ 
ဖုိးသားေရးထားတာပါ။

ဘုရားရွင္က ကာလာမတုိ႔ကုိ
မာပိဋကသမၸဒါေနန -
ဘာသာေရးက်မ္းႀကီးမ်ားကုိ ကုိးကားေျပာ၍လည္း မွန္လွၿပီ မထင္ေလႏွင့္
ေဟာထားေတာ့ ဒီေနရာမွာ ဒီသုတ္ေတာ္အလုိအရ
ပိဋကတ္ဆုိတာ
ပုိင္းေလာ့ဆရာေတာ္ဘုရားေျပာသလုိ ကာလာမတုိ႔ရဲ႕ ပိဋကတ္စာေပျဖစ္တယ္ဆုိတာ
ယုံမွားသံသယျဖစ္ဖြယ္မရွိပါဘူး။

ဒါေပမဲ့ အခုေခတ္မွာ
မာပိဋကသမၸဒါေနန -
ဘာသာေရးက်မ္းႀကီးမ်ားကုိ ကုိးကားေျပာ၍လည္း မွန္လွၿပီ မထင္ေလႏွင့္
လုိ႔ မြတ္စလင္ဘာသာ၀င္တစ္ဦးကုိ ေျပာလုိက္ရင္
ကုိရ္အန္က်မ္းစာႀကီးကုိ ကုိးကားေျပာ၍လည္း မွန္လွၿပီ မထင္ေလႏွင့္လုိ႔ နားလည္ရပါမယ္။
ထုိ႔အတူပဲ ခရစ္ယာန္ဘာသာ၀င္တစ္ဦးဦးကုိ ဒီလုိေျပာလုိက္ရင္
သမၼာက်မ္းစာႀကီးကုိ ကုိးကားေျပာ၍လည္း မွန္လွၿပီ မထင္ေလႏွင့္လုိ႔ နားလည္ရပါမယ္။
ဗုဒၶဘာသာ၀င္တစ္ဦးဦးကို ေျပာလုိက္မယ္ဆုိရင္လဲပဲ
၀ိနည္း၊ သုတၱန္၊ အဘိဓမၼာတည္းဟူေသာက်မ္းႀကီးကုိ ကုိးကားေျပာ၍လည္း
မွန္လွၿပီ မထင္ေလႏွင့္လုိ႔ နားလည္ရမွာေပါ့။

ဆုိေတာ့ကား
ဘယ္ေနရာက ဘယ္စာအုပ္ႀကီးေတြကုိပဲ ျဖစ္ျဖစ္ေပါ့။
အဲ့ဒီလုိ စာအုပ္ႀကီးေတြကုိ ကုိးကားျပေနလုိ႔လဲ မွန္တယ္လုိ႔
တထစ္ခ် လက္မခံလုိက္ပါနဲ႔လုိ႔ ဘုရားရွင္က ကာလာမတုိ႔ကုိ ေျပာလုိရင္းပါ။
ဘုရားရွင္ကာလာမတုိ႔ကုိ ေျပာထားတာ အခ်က္ ၁၀ ခ်က္ရွိပါတယ္။
အဲ့ ၁၀ ခ်က္စလုံးဟာ ကာလာမတုိ႔ ေခတ္က၊ ကာလာမတုိ႔ ေဒသ၊ ကာလာမတုိ႔ မ်ဳိးရုိး
ကာလာမတုိ႔ ဆရာေတြနဲ႔သာ သက္ဆုိင္တာမဟုတ္ပါဘူး။
အခုေခတ္အခ်ိန္ထိ ေနရာေဒသမေရြး သက္ဆုိင္ေနတာပါ။

ဆုိလုိတာက
ဘုရားရွင္က ကာလာမတုိ႔ကုိ
ဒီပုဂၢဳိလ္ကေတာ့ ငါတုိ႔ဆရာပဲဆုိပီး ဆရာစြဲနဲ႔လည္း တထစ္ခ် လက္မခံနဲ႔ လုိ႔ ေျပာပါတယ္။
ဘုရားရွင္ရဲ႕ ဒီေျပာၾကားခ်က္ဟာ ကာလာမတုိ႔ကုိ ေျပာလုိ႔ ကာလာမတုိ႔ဆရာကုိသာ
ရည္ညႊန္းေျပာဆုိတာ မဟုတ္ပါဘူး။
ကာလာမတုိ႔ဆရာကုိသာ အရေကာက္ မွတ္ယူရမွာ မဟုတ္ပါဘူး။
ကမၻာေပၚရွိသမွ် မိမိတုိ႔နဲ႔ဆက္စပ္ရာ ဆရာအားလုံးကုိ ေျပာတာပါ။
ဒါ့ေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြကလည္း
ကုိယ္ကုိးကြယ္တဲ့ ဗုဒၶဘာသာဆရာသမားေျပာတဲ့စကားတုိင္းကုိ
သာဓု လုိက္မေခၚမိဘုိ႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ သာဓုခ်င္မွ သာဓုမွာမုိ႔ပါ။

အလားတူပါဘဲ။
ပိဋကတ္စာေပက်မ္းဂန္ကုိ ကိုးကားျပရုံနဲ႔လည္း အမွန္လုိ႔ ခ်က္ခ်င္းႀကီး လက္မခံနဲ႔လုိ႔
ဘုရားရွင္ေျပာတာဟာ ကာလာမတုိ႔ပိဋကတ္ကုိတင္ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။
ဘာသာေပါင္းစုံမွာရွိတဲ့ က်မ္းစာအသီးသီးကုိ ေျပာတာပါ။

ေနာက္ၿပီး
ဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္စံခါနီး ရွင္အာနႏၵာကုိ ေျပာသြားတဲ့စကားရွိပါတယ္။
ငါပရိနိဗၺာန္စံရင္ သင္တုိ႔ရဲ႕ ဆရာအျဖစ္ (ငါေဟာခဲ့တဲ့) ဓမၼနဲ႔၀ိနယက
သင္တုိ႔ရဲ႕ ဆရာျဖစ္လိမ့္မယ္ တဲ့။

မွန္ပါတယ္။

သီရိလကၤာမွာေနတုန္းက ဂ်ပန္ဆရာတစ္ေယာက္ ေျပာတာကုိ နားထဲ ၾကားေယာင္မိပါတယ္။
ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာဘုန္းႀကီးေတြက သူတုိ႔ရဲ႕ ပိဋကတ္သုံးပုံစာေပေတြကုိ
(Authentic) မူရင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဘုရားေဟာ အစစ္ျဖစ္ေၾကာင္း လက္မ ေထာင္ေလ့ရွိတယ္၊
သာသနာ ၂၅၀၀ ေက်ာ္ခရီးမွာ ဘယ္ဘုန္းႀကီးက ပိဋကတ္သုံးပုံစလုံးကုိ
တကယ့္ Authentic ျဖစ္ေၾကာင္း
လက္မ ေကာင္းေကာင္းေထာင္ရဲလုိ႔လဲ လုိ႔ ေျပာဘူးပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ ပိဋကတ္သုံးပုံကုိ ေထရ၀ါဒငါးႏုိင္ငံက တကယ့္ဗုဒၶဘုရားရွင္ေဟာထားတဲ့
တရားေတာ္ အစစ္ေတြျဖစ္ေၾကာင္း
တညီတညြတ္တည္း လက္ခံထားပါတယ္။

သုိ႔ေသာ္လည္းပဲ ျမန္မာဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြက မိလိႏၵပဥွာလုိ
ေနာက္တုိးစာအုပ္ကုိ ပိဋကတ္သုံးပုံ ဘုရားေဟာစာရင္းထဲ ထည့္သြင္းထားတာကုိေတာ့
သီဟုိဠ္ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြက သိပ္သေဘာမေတြ႔လွပါေၾကာင္း
ႀကဳံတုန္း ေျပာလုိက္ပါရေစ။

ဗဟုႆုတအတြက္ ကာလာမတုိ႔အေၾကာင္း ေကသမုတၱိသုတ္ကုိ
ထပ္မံေဖာ္ျပလုိက္ပါတယ္။

ေကသမုတၱိသုတ္
အခါတစ္ပါး၌ ေကာသလျပည္ ေကသပုတၱိၿမဳိ႕ငယ္ တစ္ခုသုိ႔ ေရာက္႐ွိလာခဲ့သည္။
ဤၿမဳိ႔ေနလူအေပါင္းကုိ ကာလာမအမ်ဳိးအႏြယ္မ်ားဟု ေခၚတြင္ၾကေလသည္။
၄င္းတုိ႔ၿမိဳ႔သုိ႔ ဗုဒၶေရာက္႐ွိလာေၾကာင္း ၾကားေသာအခါ
ကာလာမအမ်ဳိးသားတုိ႔သည္
ဗုဒၶထံသုိ႔ ဆည္းကပ္၍ ဤသုိ႔ေလွ်ာက္ထားၾကကုန္၏။

အ႐ွင္ဘုရား၊ ေကသမုတၱိသုိ႔ ရဟန္းပုဏၰားအခ်ဳိ႔တုိ႔ ေရာက္႐ွိလာၾကပါသည္။
သူတုိ႔သည္ သူတုိ႔၏ အယူ၀ါဒမ်ားကိုသာ ႐ွင္းလင္းျပၾက၍ ထင္႐ွားေစကုန္ၾကပါသည္။
သူတပါး၏ အယူ၀ါဒမ်ားကုိ မထီေလးစား ျပဳၾကပါသည္။
႐ႈတ္ခ်ၾကပါသည္။ ပစ္ပယ္ၾကပါသည္။

ထုိ႔ေနာက္ အျခားက ရေသ့ပုဏၰားတုိ႔ ေရာက္လာၾကျပန္ပါသည္။
သူတုိ႔ကလည္း သူတုိ႔၏အယူ၀ါဒမ်ားကုိသာ ႐ွင္းလင္းျပၾက၍ ထင္႐ွားေစကုန္ၾကပါသည္။
အျခားသူမ်ား၏ အယူ၀ါဒမ်ားကုိ မထီေလးစားျပဳၾကပါသည္။
႐ႈတ္ခ်ၾကပါသည္။ ပစ္ပယ္ၾကပါသည္။

ဘုရားတပည့္ေတာ္တုိ႔မွာ ၾကည္ညိဳေလးျမတ္ဖြယ္ေသာ ဤရေသ့ပုဏၰားမ်ားတြင္
မည္သူက အမွန္စကားေျပာ၍
မည္သူက မမွန္တရားေဟာသြားၾကသည္ကုိ
မေ၀ခြဲႏုိင္ေအာင္ အစဥ္စိတ္႐ႈတ္ေပြကာ
သံသယျဖင့္ ေတြေ၀လ်က္ ႐ွိၾကရပါသည္ဘုရား။

ဟုတ္ေပသည္ ကာလာမအမ်ဳိးသားတုိ႔၊
ယုံမွားဖြယ္ရာကိစၥတြင္ သံသယျဖစ္ေပၚလာေသာေၾကာင့္
သင္တုိ႔သည္ ယုံမွားသံသယ႐ွိသင့္ၾကေပသည္။
စိတ္႐ႈတ္ေပြျခင္း ျဖစ္သင့္ၾကေပသသည္။
ယခု ႐ႈၾကေပေလာ့ ကာလာမအမ်ဳိးသားတုိ႔။
သတင္းစကားကုိ ၾကား႐ုံမွ်ျဖင့္ နားမေယာင္ႏွင့္။
အစဥ္အလာျဖစ္ေပသည္ဟူ၍လည္း လက္မခံႏွင့္။
လူေျပာ သူေျပာ တစ္ဆင့္စကားကုိလည္း မယုံေလႏွင့္။
ဘာသာေရးက်မ္းႀကီးမ်ားကုိ ကုိးကားေျပာ၍လည္း မွန္လွၿပီ မထင္ေလႏွင့္။
တကၠနည္းႏွင့္ ဆင္ျခင္ႀကံဆ ယူ႐ုံမွ်ကုိလည္း နားမေယာင္ေလႏွင့္။
ပုံပန္းအျမင္ သဏၭာန္ၾကည့္၍လည္း မဆုံးျဖတ္ႏွင့္။
ေရာ္ရမ္းမွန္းဆ ယူရေသာသေဘာ ထင္ျမင္ခ်က္ကုိလည္း အမွန္ဟု မမွတ္ယူႏွင့္။
ျဖစ္ႏုိင္ေကာင္း၏ဟု ထင္ျမင္ရ႐ုံျဖင့္လည္း မယုံၾကည္ပါေလႏွင့္။
အသင္တုိ႔ ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္ရာ ဆရာသမားျဖစ္ေပသည္ဟူေသာ သေဘာေၾကာင့္လည္း
မွန္လွၿပီဟု တထစ္ခ် မမွတ္ၾကကုန္ရာ။

အုိ ကာလာမႏြယ္ဖြား အမ်ဳိးသားတုိ႔။
အခ်ဳိ႔ေသာအေၾကာင္းတရားသည္
အကုသုိလ္ျဖစ္သည္၊
မမွန္ကန္၊
မေကာင္းက်ဳိးကုိ ျဖစ္ေစသည္ဟု
သင္တုိ႔ ကုိယ္တုိင္ကုိယ္က် သိ႐ွိ၏။
ထုိအေၾကာင္းတရားမ်ားကုိ စြန္႔ပယ္ၾကကုန္ေလာ့။

အခ်ဳိ႔အေၾကာင္းတရားမ်ားမွာမူ
ကုသိုလ္ျဖစ္သည္၊
မွန္ကန္သည္၊
ေကာင္းက်ဳိးကုိ ျဖစ္ေစသည္ဟု
အသင္တုိ႔ကိုယ္တုိင္ ကုိယ္က်သိ၏။
ထုိအေၾကာင္းတရားမ်ားကုိ ႏွစ္သက္စြာလက္ခံ၍
လုိက္နာ က်င့္ႀကံၾကေပေတာ့။