Wednesday, April 13, 2011

ဆရာေကာင္း


႐ွင္အာနႏၵာႀကီးအေၾကာင္း ဆက္ေျပာရရင္
သူဟာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ အလုပ္အေကၽြးျဖစ္လုိ႔ ျမတ္စြာဘုရားနဲ႔
အနီးကပ္ဆုံးေနရသူျဖစ္တယ္။
ဒါေပမဲ့ ျမတ္စြာဘုရားသက္႐ွိထင္ရွားရွိစဥ္
အရိယာနယ္ပယ္ထဲမွာ ေအာက္ဆုံးအဆင့္ျဖစ္တဲ့ ေသာတာပန္အဆင့္ပဲ သူေရာက္တယ္။

တျခားသူငယ္ခ်င္းေတြလဲျဖစ္ ညီကုိ၀မ္းကြဲေတြလဲျဖစ္တဲ့
နႏၵတုိ႔၊ အႏု႐ုဒၶတုိ႔နဲ႔ယွဥ္လုိက္ရင္ ရွင္အာနႏၵာႀကီးအေနနဲ႔
စိတ္ဓာတ္က်မယ္ဆုိ က်ခ်င္စရာ။
သူတုိ႔တေတြအားလုံ ရဟႏၱာျဖစ္ကုန္ၾကၿပီကုိး။

ဒါကုိ ျမတ္စြာဘုရားလဲ သတိျပဳမိခဲ့ပါတယ္။
ပရိနိဗၺာန္စံခါနီးမွာေတာင္
“အာနႏၵာ၊ မင္းလဲ အရင္ဘ၀ေတြတုန္းက ကုသုိလ္ေကာင္းမႈေတြ အမ်ားႀကီး ျပဳလုပ္ခဲ့ဘူးတာပဲ။ စိတ္ဓာတ္မက်ပါနဲ႔။ မၾကာခင္ ကိေလသာကုန္ခန္းတဲ့ ရဟႏၱာျဖစ္မွာပါ”
လုိ႔  ရွင္အာနႏၵာ့ကုိ အားေပးစကား ေျပာခဲ့ပါေသးတယ္။
ဒီလုိနဲ႔ ဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္စံၿပီး မၾကာခင္ ပထမသဂၤါယနာတင္ခါနီးကာလမွာမွ
ရွင္အာနႏၵာႀကီးရဟႏၱာျဖစ္သြားတယ္။

သူရဟႏၱာျဖစ္ပုံက ထူးဆန္းတယ္။
တရားအားထုတ္ၿပီး အိပ္မလုိ႔ သူ႔ခုတင္ေပၚ လဲေလ်ာင္းမယ္လုိ႔ လုပ္တဲ့အခ်ိန္
ေျခေထာက္က ေအာက္ၾကမ္းျပင္လြတ္၊
ဦးေခါင္းက ေခါင္းအုံးေပၚကုိ မေရာက္ေသးတဲ့အခါကာလေလးမွာ
ရဟႏၱာအျဖစ္သုိ႔ ေရာက္ရွိတယ္လုိ႔ စာေပမွာ လာပါတယ္။

(Ananda was the only disciple who attained Arahantship
free from the postures of sitting, standing, walking or sleeping)
ပထမသဂၤါယနာလုိ သမုိင္း၀င္းလုပ္ငန္းႀကီးေတြလုပ္ခဲ့ၿပီး
အသက္ ၁၂၀ အရြယ္မွာ ပရိနိဗၺာန္စံပါတယ္။

ပထမသဂၤါယနာပြဲမွာ အေရးအႀကီးဆုံးပုဂၢဳိလ္ ေနာက္တစ္ဦးကေတာ့
ရွင္ဥပါလိျဖစ္ပါတယ္။
သူက ဘုရားရွင္တုိ႔ ဇာတိ ကပိလ၀တ္ျပည္ သား။
ဆတၱာသည္ မိသားစုက ေပါက္ဖြားလာသူ၊
ဆတၱာသည္ ဆုိတာ
ဆံပင္ညွပ္ေပးတဲ့သူ၊ ဆံပင္ညွပ္ၿပီး အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းျပဳတဲ့သူကုိ ေျပာတာ။
ဒီလုိ ထူးဆန္းတဲ့ စကားလုံးေတြကုိ ေတြ႔ရင္
ဆရာႀကီးဦးျမင့္ေဆြ ကုိ သတိရတယ္။
ဒီဆရာႀကီးက အေတာ္စိတ္ရွည္တယ္။ ဘုန္းႀကီးလူထြက္ႀကီး။
ဓမၼာစရိယ (၉) က်မ္းေအာင္ၿပီးမွ လူထြက္တာ၊
နာမည္ႀကီးခဲ့တဲ့ အနီးစခန္းဆရာေတာ္တုိ႔လုိ ဆရာေတာ္ေတြဆီမွာ ပညာဆည္းပူးၿပီး
၁၀ တန္းေတြ ဘာေတြေအာင္ၿပီး ဘီေအဘြဲ႔ရတယ္။

ဦးႏုလက္ထက္က လန္ဒန္ကုိ အစုိးရပညာသင္စု (Scholarship) နဲ႔
ပညာသင္ခြင့္ရၿပီး မဟာ၀ိဇၨာဘြဲ႔ရခဲ့တယ္။

သာသနာ့တကၠသုိလ္ စာသင္သားဘ၀တုန္းက
ဒီဆရာႀကီးဦးျမင့္ေဆြ (မဟာ၀ိဇၨာ၊ လန္ဒန္) က
ဘာသာေဘဒ (Philology) သင္ေပးတယ္။
သကၠဋဘာသနဲ႔ ပါဠိဘာသာႏွီးႏြယ္မႈ၊ ဒီပါဠိပုဒ္က ဘယ္သကၠဋပုဒ္က ဆင္းသက္လာတာ၊
ျပာကတမွာက ဘယ္လုိ စသျဖင့္ သူသင္ေပးတယ္။

ေတြ႔ဘူးတဲ့ အပင္ပန္းခံသင္ေပးတဲ့ဆရာေတြထဲမွာ
ဆရာႀကီးဦးျမင့္ေဆြ တစ္ဦးအပါအ၀င္ပါ။
ဂၽြတ္ဂၽြတ္ႀကဳိးနဲ႔ မုိက္ကုိခ်ည္၊ အကြင္းေလးလုပ္၊
လည္ပင္းမွာတတ္ၿပီး ေဘာမွာ ေရးလုိက္၊ ေျပာလုိက္၊ ဖ်က္လုိက္နဲ႔၊
သူ႔ၾကည့္ရတာကိုက အေတာ္စိတ္၀င္စားစရာ ေကာင္းပါတယ္။

ဆရာႀကီးက ဖက္ၾကမ္းေဆးလိပ္လဲ ေသာက္ေလ့ရွိတယ္။
ဖက္ၾကမ္းေဆးလိပ္ေသာက္တဲ့အခါ တစ္ခါးတည္း ဘယ္ေတာ့မွ အကုန္မေသာက္ျပစ္ဘူး။
သူ႔မွာ ၀ါးက်ည္ေတာက္ဗူးေလးပါတယ္။ ႏွစ္ခါေလာက္ ႐ႈိက္ဖြာ ဖြာၿပီး
ပါလာတဲ့ ၀ါးက်ည္ေတာက္ဗူးထဲ ျပန္ထည့္ထည့္ထားတယ္။
ဆာတဲ့အခါ မီးညွိ၊ ႏွစ္ခါေလာက္ ဖြာ၊ ျပန္ထည့္။
ေနာက္ဆုံး ေဆးလိပ္ တုိစိသြားတဲ့အထိ ေသာက္တာ။
ေဆးလိပ္ ဖင္ဆီခံေရာက္တဲ့အထိ ေသာက္တာ။
ေဆးလိပ္မီးခုိးမထြက္ေတာ့မွ ႏႊံ႔ (စြန္႔) ပစ္ေလ့ရွိတယ္။

အေတာ္ေတာ့ စီစစ္တယ္ေျပာရမလားပဲ။
ဖိနပ္ဆုိလဲ အေပါစား ေဖာ့ဖိနပ္နဲ႔။ သူစီးတဲ့ေဖာ့ဖိနပ္ ဖေနာင့္ေနရာ
ဗထက္ခ်ဳိက္ ျဖစ္တဲ့အထိ စီးတုန္း။

အလားအလာေကာင္းေလာက္မဲ့ သာသနာအတြက္ အားကုိးရေလာက္မယ္ထင္တဲ့
ဦးဇင္းေလးေတြဆုိ သူက အလြန္ခ်စ္တာ။ အေလအလြင့္ ျဖစ္မသြားေစခ်င္ဘူး။
ခရီးတစ္ခုသြားတုန္းက သူနဲ႔ ရထားေပၚအတူ တစ္တြဲထဲ က်ဘူးတယ္။ ဆုံဘူးတယ္။
သူက သူ႔ဇနီးနဲ႔အတူထုိင္လုိက္လာတာ။
လမ္းခရီးက တက္စီးလာတဲ့ ကုိယ့္လဲ ျမင္ေရာ သူ႔ဇနီးေဘးက ထလာၿပီး
ကိုယ့္ေဘးလာထုိင္ကာ စကားေတြ ေျပာလာလုိက္တာ မႏၱေလး အထိပဲ။
သူ႔ဇနီးနား သြားမထုိင္ေတာ့ဘူး။ ဒီေလာက္အထိ ဆရာႀကီးက ဦးဇင္းေတြကို ခင္တာ။

ဆရာႀကီးေျပာတဲ့စကားေတြက အင္မတန္ မွတ္သားစရာေကာင္းတယ္။
အလုပ္တစ္ခုလုပ္တဲ့အခါမွာ
ဟုန္းခနဲ ထေတာက္ၿပီး ေသသြားတဲ့ ေကာက္႐ုိးမီးလုိ မလုပ္သင့္ေၾကာင္း၊
အခု မႏၱေလးသာသနာ့တကၠသုိလ္ထြက္ ဦးဇင္းတစ္ပါး
တရားေဟာ နာမည္ႀကီးေနေၾကာင္း၊ ေကာက္ရုိးမီးသာျဖစ္ေၾကာင္း၊
မၾကာခင္ ၿငိမ္းသြားမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း
(မၿငိမ္းခင္ သုံးႏွစ္ေလာက္ တင္ႀကဳိၿပီး) ေျပာျပဘူးပါတယ္။

ဆရာႀကီး ဆက္ေျပာတာက
အလုပ္လုပ္ရင္ မီးေတာင္ေတြလုိ ျပဳက်င့္သင့္ေၾကာင္း
မီးေတာင္ေတြ ေပါက္ကြဲတာဟာ ေကာက္ရုိးမီးလုိ ခ်က္ခ်င္း ၀ုန္းကနဲ ေပါက္ကြဲတာ မဟုတ္ေၾကာင္း၊ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် ေျမႀကီးထဲမွာ ေပါက္ကြဲဘုိ႔ လႈပ္ရွားေနရေၾကာင္း၊
ေပါက္ကြဲဘုိ႔အတြက္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ လုိေၾကာင္း
ေပါက္ကြဲလုိက္ၿပီဆုိရင္လဲ အထြဋ္အထိပ္သုိ႔ေရာက္ေၾကာင္း ေျပာျပပါတယ္။
ဆရာႀကီးေျပာတဲ့ “ေပါက္ကြဲ” ဆုိတာ ေအာင္ျမင္မႈကို ေျပာတာလုိ႔
ေျပာစဥ္ကတည္းက နားလည္ခံစားမိပါတယ္။

ဆရာႀကီးက ဘာသာ၊ သာသနာနဲ႔ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ အလြန္ရွိတယ္။
ေတာင္တန္းေဒသေတြမွာ သာသနာေရာက္ဖုိ႔ သာသနာျပဳရဟန္းေတာ္မ်ား လုိေၾကာင္း
ေတြ႔တုိင္းေျပာတယ္။ ဒီအတြက္ ေတာင္တန္းသာသနာျပဳတကၠသုိလ္ ရွိသင့္ၿပီး
လုပ္ႏုိင္တဲ့အင္အားရွိက လုပ္ဖုိ႔ တည္ေထာင္ႏုိင္တဲ့အင္အားရွိက
တည္ေထာင္ဖုိ႔ ေျပာေလ့ရွိတယ္။

ေနာက္ၿပီး ဘြဲ႔ရၿပီးသား ဦးဇင္းငယ္ေတြ သူတစ္လူ ငါတစ္မင္းမေနပဲ
အတူတကြ စုစည္းေနထုိင္ၿပီး
ပါဠိသုေတသနဌာန (Pali Research Centre) ကို တည္ေထာင္ဘုိ႔လဲ တုိက္တြန္းတယ္။
ဦးဇင္းငယ္ေတြ တစ္စုတစ္ေ၀းတည္းေနၿပီး
(အ႒ကထာသူစိ) အ႒ကထာေပါင္းခ်ဳပ္ကုိ ေရးေပးပါရန္လဲ ေတာင္းဆုိဘူးတယ္။
အ႒ကထာေပါင္းခ်ဳပ္ ေရးထုတ္လုိက္ရင္
စာသင္သား ဦးဇင္းငယ္ေတြ အခ်ိန္တုိအတြင္း ပါဠိအ႒ကထာစာေပေတြကို
ေလ့လာသင္ယူႏုိင္မွာျဖစ္ၿပီး ပါဠိပညာသင္ခရီး အခ်ိန္တုိတုိနဲ႔ ေပါက္ႏုိင္ေၾကာင္းကုိလဲ
ထပ္ေလာင္းေျပာၾကားလုိက္ပါေသးတယ္။

ဆရာႀကီးဟာ သူကေတာ့ ဘာမွ မလုပ္ဘဲ
သူမ်ားကုိခ်ည္း တုိက္တြန္းေနတဲ့ လူစားမ်ဳိးမဟုတ္ပါဘူး။
သူကုိယ္တုိင္လဲ
ဗုဒၶတကၠသုိလ္ (ရန္ကုန္)၊ ဗုဒၶတကၠသုိလ္ (မႏၱေလး) ဆုိၿပီး
ၿမဳိ႔ႀကီး ႏွစ္ၿမဳိ႔မွာ တကၠသုိလ္ႏွစ္ခုဖြင့္လစ္ၿပီး သင္ၾကားပုိ႔ခ်ေနပါတယ္။
ျမန္မာျပည္က ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ပတ္သက္တဲ့တကၠသုိလ္ေတြထဲမွာ
ဆရာႀကီးတကၠသုိလ္က သင္တန္းသားအမ်ားဆုံးတကၠသုိလ္ျဖစ္ေၾကာင္း
သူငယ္ခ်င္းေတြ ေျပာျပလုိ႔ သိရပါတယ္။

ဆရာႀကီးဟာ စာသင္သားသံဃာေတြအေပၚမွာ
ပညာေရးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အလြန္ေစတနာ ထားရွာတယ္။
သာသနာ့တကၠသုိလ္မွာ ဦးဇင္းေပါက္စ စာသင္သားဘ၀ကတည္းက
ဆရာႀကီးရဲ႕ေက်းဇူးေၾကာင့္
လန္ဒန္က ထုတ္တဲ့ ပါဠိအဘိဓာန္လုိ ရွားပါး စာအုပ္မ်ဳိးႀကီးေတြကုိ
ကုိင္ဘူး ေလ့လာဘူးေနၿပီ။ ဆရာႀကီးက သူငယ္ငယ္တုန္းက စုေဆာင္းထားတဲ့စာအုပ္ေတြကုိ
လုိခ်င္တဲ့သူရွိက ငွားရမ္းၿပီး မိတၱဴကူးေစပါတယ္။
သူကုိယ္တုိင္ကလဲ စာသင္သားဦးဇင္းငယ္ေတြကို
တကယ္လုိအပ္တဲ့ အေရးႀကီးတဲ့ စာအုပ္ေတြကို ညႊန္ျပေျပာဆုိၿပီး မိတၱဴကူးခုိင္းပါတယ္။
သူ႔မွာရွိတဲ့စာအုပ္ဆုိ အလြယ္တကူ မိတၱဴကူးေပးပါတယ္။

ဆရာႀကီးက သူ႔မွာ ရွိတဲ့စာအုပ္ေတြကုိ မိတၱဴကူးခ်င္တဲ့သူလာရင္ လြယ္ကူဘုိ႔
စာအုပ္ခ်ဳပ္ရုိးမ်ားေျဖ (ျဖည္) ထားေၾကာင္းလဲ ထပ္ေလာင္းေျပာလုိက္ပါေသးတယ္။

တစ္ေန႔ စာသင္ခန္းထဲမွာ ျမန္မာစကားနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ သူေျပာျပတာက
ျမန္မာစကားလုံးစစ္စစ္ေတြရဲ႕ တစ္လုံးစီ တစ္လုံးစီမွာ အဓိပၸါယ္ရွိပါေၾကာင္း၊
တစ္လုံးစီ တစ္လုံးစီမွာ အဓိပၸါယ္ေဖာ္မရတဲ့ ျမန္မာစကားလုံးမ်ားဟာ
ျမန္မာစကား စစ္စစ္မဟုတ္ေၾကာင္း၊
ပါဠိဘာသာ သုိ႔မဟုတ္ အျခားဘာသာစကားတစ္ခုခုက
ဆင္းသက္လာတာျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာျပၿပီး
ဥပမာအေနနဲ႔ (သူေသတုိ႔ ျမွဳပ္ႏွံရာ) သခၤ်ဳိင္း ဆုိတဲ့စကားလုံးကုိ ထုတ္ျပပါတယ္။
သင္း ဆုိတဲ့အလုံးမွာ အဓိပၸါယ္ေဖာ္မရသလုိ ခ်ဳိင္း ဆုိတဲ့အလုံးမွာလဲ
အဓိပၸါယ္ေဖာ္မရေၾကာင္း၊ ဒီလုိ အလုံးတုိင္း အလုံးတုိင္း အဓိပၸါယ္ေဖာ္မရတဲ့ ျမန္မာစကားမ်ားဟာ ျမန္မာစကားစစ္စစ္မဟုတ္ေၾကာင္း စာသင္ခန္းထဲမွာ
သူ ေျပာဘူးတာ မွတ္သားဘူးပါတယ္။

အခု ဥပါလိရဲ႕ လုပ္ငန္းကလဲ ဆတၱာသည္ တဲ့။
ဆရာႀကီး ဦးျမင့္ေဆြ ေျပာသလုိဆုိ ဆတၱာသည္ဆုိတာ
 ျမန္မာစကားေတာ့ ဟုတ္ပုံမေပၚဘူး။

ဆတၱာသည္ မိသားစုက ေပါက္ဖြားလာတဲ့ ဥပါလိ
အရြယ္ေရာက္လာေတာ့ ဆတၱာသည္ ပဲ လုပ္ရပါတယ္။
သူ႔အလုပ္က နန္းတြင္းထဲမွာ။ မင္းညီ မင္းသားေတြကို ဆံညွပ္ေပးရတာ။
သူ ဆံညွပ္ေပးရတာက ျမတ္စြာဘုရားရွင္နဲ႔ညီကုိ၀မ္းကြဲေတာ္တဲ့ အႏု႐ုဒၶ တုိ႔တေတြ။
ျမတ္စြာဘုရား ဇာတိေျမ ကပိလ၀တ္ျပန္ၾကြေတာ့
ခမည္းေတာ္ရွင္ဘုရင္ သုေဒၶါဒန မင္းႀကီးက သူ႔သားဘုရား
အၿခံအရံ နည္းမွာစုိးလုိ႔ဆုိၿပီး
ေယာက္က်ားသားမွန္သမွ် ဘုန္းႀကီး၀တ္ခုိင္းတယ္။
ဥပါလိ ဆံညွပ္ေပးေနရတဲ့ အႏု႐ုဒၶတုိ႔ မင္းညီမင္းသားေတြလဲ ရဟန္း၀တ္ရေတာ့တာေပါ့။

တုိတုိေျပာၾကပါစုိ႔။
သူ႔အလုပ္ရွင္ျဖစ္တဲ့ မင္းညီမင္းသားေတြ ဘုန္းႀကီး၀တ္ေတာ့
 ဥပါလိလဲ ဘုန္းႀကီး၀တ္ခ်င္စိတ္ ေပါက္သြားတယ္။
ဥပါလိလဲ မင္းညီမင္းသားေတြနဲ႔အတူ ေခါင္းတခါထဲ တုံးတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားက ရဟန္းေဘာင္ တက္ေပးလုိက္တယ္။

ဒီေနရာမွာ တစ္ခုသတိျပဳမိတာက
ျမတ္စြာဘုရားက ရဟန္းေဘာင္တက္ေပးတဲ့ေနရာမွာ
အလုပ္သမားျဖစ္တဲ့ ဥပါလိကုိ အရင္ ရဟန္းေဘာင္တက္ေပးတယ္။
အလုပ္ရွင္မ်ားျဖစ္ၾကတဲ့ မင္းညီမင္းသားေတြကို ေနာက္မွ ရဟန္းေဘာင္ တက္ေပးတယ္။

သာသနာေတာ္မွာက တစ္စကၠန္႔ေလးေနာက္က်ၿပီးမွ
ရဟန္းေဘာင္ေရာက္လာတဲ့ ပုဂၢဳိလ္က တစ္စကၠန္႔ေလးေစာၿပီး ရဟန္းေဘာင္ေရာက္လာတဲ့ပုဂၢဳိလ္ကုိ
အရုိအေသေပးရမယ္၊ ရွိခုိးရမယ္၊ ဦးခ်ရမယ္ဆုိတဲ့ ဥပေဒသရွိတယ္။

အခု အလုပ္သမားဥပါလိက အရင္ရဟန္းျဖစ္၊ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ ညီကုိ၀မ္းကြဲျဖစ္တဲ့
မင္းညီမင္းသားေတြက ေနာက္မွ ရဟန္းျဖစ္ေတာ့
မင္းညီမင္းသားရဟန္းေတြက ဆတၱာသည္တျဖစ္လဲ ရွင္ဥပါလိကုိ ရွိခုိးရေတာ့မယ္။
ျမတ္စြာဘုရားကလဲ ဒီရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ပဲ လုပ္တာျဖစ္တယ္။
မင္းညီမင္းသားေတြရဲ႕ မာန က်သြားေအာင္လုိ႔တဲ့။
 ဒီမာနခံေနရင္ ဘယ္လုိမွ တရားထူးရမွာ မဟုတ္ဘူး။ ရဟႏၱာမျဖစ္နုိင္ဘူး မုိ႔လား။
ဒါ့ေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားက မင္းညီမင္းသား ရဟန္းေတြကုိ
စစခ်င္း ေဆာက္နဲ႔ ထြင္းပစ္လုိက္တာ။

ရွင္ဥပါလိ ရဟန္းျဖစ္ၿပီး ျမတ္စြာဘုရားထံ ကမၼ႒ာန္းတရားေတာင္းတယ္။
ေတာထဲသြား တရားအားထုတ္ဖုိ႔ ျမတ္စြာဘုရားကုိ ေလွ်ာက္တယ္။
ျမတ္စြာဘုရားက ဒါကို သေဘာမတူပါဘူး။
ေတာထဲသြားတရားအားထုတ္ရင္ ကမၼ႒ာန္းတရားသာ သိမွာျဖစ္ၿပီး
အျခားအျခားေသာ တရားေတာ္ေတြကို သိမွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။
ကမၼ႒ာန္းတရားသာမက အျခားေသာ သိသင့္သိထုိက္ေသာတရားေတြကိုပါ
သိရေအာင္ ျမတ္စြာဘုရားက သူ႔အနားမွာပဲေနေစၿပီး တရားအားထုတ္ခုိင္းတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားကုိယ္ေတာ္တုိင္ပဲ ၀ိနည္းတရားကုိ ရွင္ဥပါလိကုိ သင္ေပးတယ္။
ေနာက္ဆုံးေတာ့ ရွင္ဥပါလိမေထရ္ႀကီးဟာ
၀ိနည္းစာေပမွာ ၀ိနည္းအရာမွာ ၀ိနည္းတရားမွာ အကၽြမ္းက်င္ဆုံးပုဂၢဳိလ္ျဖစ္ေၾကာင္း ျမတ္စြာဘုရားေျပာခဲ့တယ္။
သူလဲ အခ်ိန္တန္ေတာ့ ရဟႏၱာျဖစ္သြားပါတယ္။

ပထမသဂၤါယနာတင္တဲ့အခ်ိန္မွာ
ဒီရွင္ဥပါလိမေထရ္က ၀ိနည္းပိဋကကုိ ေျဖရၿပီး
သုတၱပိဋကနဲ႔ အဘိဓမၼပိဋကတုိ႔ကုိ ရွင္အာနႏၵာေျဖရပါတယ္။
အေမးဆရာေတာ္ကေတာ့ ရွင္မဟာကႆပႀကီးတစ္ပါးတည္းပါ။
အေမးဆရာေတာ္လုပ္တဲ့
ရွင္မဟာကႆပႀကီးအေၾကာင္းကလဲ စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းလွပါတယ္။