Saturday, February 12, 2011

အင္ဒုိခရီးစဥ္ (၈)


Yogjakarta ေလဆိပ္ကေနၿပီး လာႀကဳိတဲ့ကားနဲ႔
Borobudur ေစတီေတာ္တည္ရွိရာ ေနရာကုိ သြားျဖစ္တယ္။

လမ္းမွာ ကားမ်ားပိတ္ဆုိ႔ေနတာကုိ ေတြ႔ရလုိ႔ စပ္စုၾကည့္ေတာ့
လြန္ခဲ့တဲ့ သုံး-ေလးရက္ခန္႔က မီးေတာင္မွ ေလွ်ာ္ရည္မ်ား စီးဆင္းလာကာ
လမ္းမ်ား ဖုံးအုပ္သြားေၾကာင္း၊ လမ္းေပၚဖုံးအုပ္သြားတဲ့ ေျမႀကီးထုႀကီးဟာ
ခါးေလာက္အထိ ျမင့္ေၾကာင္း၊ အိမ္မ်ားလဲ မီးေတာင္မွ လိမ့္ဆင္းလာတဲ့
ေက်ာက္တံုးေတြ ေျမခဲေတြေၾကာင့္ အေတာ္ေလးပ်က္စီးသြားေၾကာင္း၊
ညအခ်ိန္မေတာ္ႀကီးျဖစ္တာ ျဖစ္တဲ့အတြက္
အိမ္အပ်က္အစီး လူအပ်က္အစီးအေတာ္မ်ားေၾကာင္း ရွင္းျပပါတယ္။

ေန႔ ဆြမ္းစားခ်ိန္နီးကပ္လာလုိ႔ ထုိင္းစားေသာက္ဆုိင္ရွိက
ထုိင္းစာ စားလုိေၾကာင္း ဘုဥ္းေပးလုိေၾကာင္းေျပာေတာ့
ထုိင္းစားေသာက္ဆုိင္ ဘုရားအနီးအနားမွာ ရွိပါေၾကာင္း
ျပန္လည္ေလွ်ာက္ၾကားပါတယ္။

ကိုယ္ကလဲ လူတစ္မ်ဳိး၊ က်န္တာ ဘာမွ မရွိခ်င္ေန၊
ေရာက္တဲ့ေနရာမွာေတာ့ အစားအေသာက္ေတာ့ ေပါဘုိ႔လုိတယ္။ ေကာင္းဘုိ႔လုိတယ္။
ေရာက္တဲ့ေနရာမွာ ေပါေပါစားခ်င္းတာ၊ ေကာင္းေကာင္းစားခ်င္တာ ကုိယ့္ဆႏၵပဲ။

၁၁ နာရီခြဲခန္႔မွာ Borobudur ဘုရားေစတီႀကီးနားက Mendut ဆုိတဲ့
ေနရာကုိ ေရာက္ပါတယ္။

ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာဘုန္းႀကီးေက်ာင္း တစ္ေက်ာင္းရွိပါတယ္။
ေက်ာင္းအ၀င္၀မွာ
Mendut Buddhist Monastery
ဆုိတဲ့ ဆုိင္းဘုတ္ကေလး ခ်ိတ္ဆြဲထားတယ္။

ေဒၚဇင္မာ၀င္းက ဒီေက်ာင္းဆရာေတာ္ႀကီးနဲ႔ရင္းႏွီးေၾကာင္း၊
ဆရာေတာ္ႀကီးကုိ လွဴဒါန္းစရာ ပစၥည္းေလးေတြပါေၾကာင္း ေျပာၿပီး
ေက်ာင္းထဲကုိ သြားျဖစ္ပါတယ္။
ေက်ာင္းထဲေရာက္ေတာ့ ဦးဇင္းတစ္ပါးနဲ႔ ကိုရင္တစ္ပါးကုိ ေတြ႔ပါတယ္။
ဆြမ္းစာခါနီးလုိ႔ ဆြမ္းပြဲေတြ ျပင္ဆင္ေနတာပါ။
ဦးဇင္းေလးက ဒီမွာပဲ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးဘုိ႔ေျပာလုိ႔ အဲ့ေက်ာင္းမွာ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးျဖစ္ပါတယ္။


ေက်ာင္းေလးက သပ္သပ္ယပ္ယပ္ပါဘဲ။
ဆြမ္း၊ ဆြမ္းဟင္းေတြက ဗမာလွ်ာနဲ႔မေတြ႔ေပမဲ့
ရွိတာေလးကုိ သပ္သပ္ယပ္ယပ္ျပင္ဆင္ထားပါတယ္။
ဆြမ္းမစားမီ ဆင္ျခင္ဖြယ္ရာ ပဋိသခၤါေယာနိေသာ ကိုဆုိပါတယ္။
ၿပီးေတာ့ ဘ၀တု သဗၺမဂၤလံ၊ သဗၺီတိေယာ ၀ိ၀ဇၨႏၱဳ စတာေတြကို
ရြတ္ဆုိၾကပါတယ္။
ၿပီးမွ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးရပါတယ္။

အကပ္ခံၿပီးတာနဲ႔ ဗုိက္ဆာဆာနဲ႔ ဘာမွ မရြတ္မဆုိပဲ
ခ်က္ခ်င္းဆြမ္းဘုဥ္းေပးတတ္တဲ့ ဦးဇင္းမ်ား၊ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား
သူမ်ားဆီမွာ ဧည့္သည္အာဂႏၱဳလုပ္ရင္ သတိထားရမွာပါ။

ဆြမ္းစားၿပီးေတာ့ အခ်ဳိပြဲကပ္ပါတယ္။
အခ်ဳိပြဲစားရင္း ဒီေက်ာင္းတုိက္မွာ သံဃာေတာ္ ဘယ္ႏွပါးရွိပါသလဲလုိ႔ ေမးၾကည့္ေတာ့
ကုိရင္ သုံးပါးရွိေၾကာင္း၊ ဘုန္းႀကီးကေတာ့
သူနဲ႔ ဆရာေတာ္ ၂ ပါးသာရွိေၾကာင္း ေျပာပါတယ္။

အသက္ ၆၀ ေလာက္ရွိတဲ့ ေခါင္းေမြးေတြျဖဴေနတဲ့ သကၤန္း၀တ္ထားတဲ့သူကုိ
လက္ညဳိးထုိးၿပီး သူက ဘုန္းႀကီးမဟုတ္ဘူးလားလုိ႔ ေမးၾကည့္ေတာ့
ကုိရင္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အင္ဒုိနီးရွားႏုိင္ငံမွာ ဘုန္းႀကီး၀တ္ခ်င္တဲ့သူကုိ
ဘယ္အသက္အရြယ္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ခ်က္ခ်င္းဘုန္းႀကီး၀တ္ခြင့္မေပးေၾကာင္း၊
ကုိရင္ ရွင္သာမေဏဘ၀နဲ႔ တစ္ႏွစ္တန္သည္၊ ႏွစ္ႏွစ္တန္သည္ ထားေသးေၾကာင္း၊
ၿပီးမွ အသားက်မွ ရဟန္းေဘာင္တက္ေပးေၾကာင္း ေျပာပါတယ္။
အင္း၊ ဒါလဲ ဟုတ္သလုိလုိပဲ။

ေန႔လည္စာစားၿပီးေတာ့ ဧည့္သည္အာဂႏၱဳေဆာင္ကုိ ဦးဇင္းေလးက လုိက္ပို႔တယ္။
အေဆာင္ေလးက ေတာ္ေတာ္ေလး သပ္ယပ္တယ္။
ေဘးပတ္ပတ္လည္ အခန္းေတြဖြဲ႔ထားၿပီး အလည္တည့္တည့္မွာ
ဧည့္ခန္းသေဘာမ်ဳိး ကုလားထုိင္ေလးေတြ ခ်ထားတယ္။
ေရခ်ဳိးခန္း၊ သန္႔စင္ခန္းစသည္တုိ႔က ျပည့္ျပည့္စုံစုံ သပ္သပ္ယပ္ယပ္ပဲ။
အာဂႏၱဳ ဧည့္သည္ေတြအတြက္ နားေနေဆာင္ တည္းခုိေဆာင္
သီးသန္႔ ေဆာက္ထားတဲ့ သေဘာပဲ။

ဒုိ႔နုိင္ငံက ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြ ဧည့္သည္ အာဂႏၱဳဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြအတြက္
ဒီလုိစဥ္းစားေပးတာ နည္းတယ္။
ငယ္စဥ္ ကုိရင္ဘ၀တုန္းက ေက်ာက္ပန္းေတာင္း၊
ဂူေက်ာင္းမွာ ေနခဲ့ဘူးတယ္။
အဲ့ကေနၿပီး ရန္ကုန္၊ မႏၱေလးတုိ႔မွာရွိတဲ့ ပရိယတၱိစာသင္တုိက္ႀကီးေတြ
ေျပာင္းေရႊ႕ကာ စာေပသင္ယူခဲ့ရတယ္။
မႏၱေလးမွာ ေနစဥ္ ငယ္စာသင္တုိက္ျဖစ္တဲ့
ေက်ာက္ပန္းေတာင္းက ဆရာေတာ္ႀကီးပ်ံေတာ္မူလုိ႔ သြားေတာ့
ငယ္စဥ္ကေနခဲ့တဲ့ ဂူေက်ာင္းမွာ အိပ္စရာ ေနရာမရွိဘူး။
ဘယ္ေနရာ သြားအိပ္ရမွန္းမသိဘူး။
ေတြ႔တဲ့ေနရာ ျဖစ္သလုိ ၀င္အိပ္ခဲ့ရတယ္။
စားေတာ့လဲ ဘယ္ဆြမ္းစား၀ုိင္း ၀င္စားရမယ္ မသိဘူး။
ႀကဳံသလုိပါပဲ။

အျပစ္တင္တာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။

ျမန္မာျပည္ေက်ာင္းတုိက္ႀကီးေတြမွာ
ဒကာ ဒကာမေတြလွဴဒါန္းထားတဲ့ ေက်ာင္းေဆာင္ေတြက မ်ားမွမ်ား။
ဒါေပမဲ့
အာဂႏၱဳကုိ ဧည့္ခံတဲ့ ထားတဲ့ ဧည့္သည္အာဂႏၱဳေဆာင္ဆုိတာ
သီးျခားထားတဲ့အေလ့အက်င့္ မရွိဘူး။
ဧည့္သည္ အာဂႏၱဳဆုိတာ ကင္းေကာင္းတဲ့အရာမွ မဟုတ္တာ။
ဘုရားရွင္ကေတာင္ ဧည့္သည္တုိ႔အေပၚျပဳက်င့္ရမဲ့၀တ္
(အာဂႏၱဳက၀တ္) ဆုိၿပီး တခန္းတနား ေဟာၾကားခဲ့တာ မဟုတ္ပါလား။