Monday, January 3, 2011

စုိးရိမ္မိတယ္


အေသာကမင္းႀကီးက ဂ်ိန္းဘာသာ၀င္ရွင္ဘုရင္ႀကီး။
သူ႔နန္းေတာ္ထဲမွာ အ၀တ္မ၀တ္တဲ့ ဂ်ိန္းဘုန္းႀကီးေတြကို ေန႔စဥ္ ပင့္ဖိတ္ၿပီး
ဆြမ္းဆက္ကပ္လွဴဒါန္းတယ္။

ကုိယ္တုံးလုံးဂ်ိန္းဘုန္းႀကီးေတြ နန္းေတာ္ထဲမွာ တရုန္းရုန္းေနမွာေပါ့။
ခြက္စြဲတဲ့သူက စြဲ၊ ဟင္းေကာ္တဲ့သူက ေကာ္၊
ရုပ္အဆင္းသ႑ာန္ကလဲ မိေမြးတုိင္း ဖေမြးတုိင္း ကုိယ္လုံးေပၚ၊
စဥ္းစားၾကည့္ရတာကေတာ့
ေန႔ဆြမ္းဆက္ကပ္တဲ့အခ်ိန္ နန္းတြင္းထဲမွာ
မိဖုရား ေမာင္းမမိႆံေတြနဲ႔ ဆူညံပြက္ေနမွာပဲ။

ေဆြစဥ္မ်ဳိးဆက္ကုိးကြယ္လာတဲ့ဘာသာမုိ႔သာ ဆက္ကုိးကြယ္ေနရတာ။
ဦးေဏွာက္ရွိတဲ့အေသာကမင္းႀကီး ဒီလုိမ်ဳိးဣေျႏၵမရွိတဲ့ဂ်ိန္းဘုန္းႀကီးေတြကုိ
သိပ္ေတာ့ ဘ၀င္က်ဟန္မတူပါဘူး။

တစ္ေန႔ေသာနံနက္ခင္း နန္းေတာ္ ေလသာျပဴတင္း ထြက္ထုိင္ေနခ်ိန္
ဣေျႏၵရရ ဆြမ္းခံၾကြေနတဲ့ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ကုိရင္ေလးတစ္ပါးကုိ ျမင္လုိက္ရတယ္။
ကုိရင္ေလးနာမည္က နိေျဂာဓ တဲ့။

ကုိရင္ေလးဆြမ္းခံၾကြေနတာကလဲ တကယ့္ကုိ ျငင္ျငင္သာသာ
တည္တည္ၾကည္ၾကည္ ဣေျႏၵရရ။
ဆုိေတာ့ သူ႔နန္းေတာ္ထဲ ေန႔ဆြမ္းလာစားေနတဲ့ ဂ်ိန္းဘုန္းႀကီးေတြနဲ႔
အကြာႀကီး ကြာျခားမွန္း ခ်က္ခ်င္းသိလုိက္တယ္။

ဒါနဲ႔ နန္းတြင္းထဲက လူတစ္ေယာက္ကုိ ကုိရင္ေလးေနာက္ အလုိက္ခုိင္းၿပီး
နန္းတြင္းထဲပင့္ခုိင္းလုိက္တယ္။

ကုိရင္ေလးနန္းတြင္းထဲေရာက္လာတယ္။
အေသာကမင္းႀကီးက သင့္ေတာ္တဲ့ေနရာမွာ ထုိင္ဘုိ႔ ေျပာေတာ့
ကုိရင္ေလး ေဘးဘီ ေ၀ွ႔ၾကည့္တယ္။
သူ႔ထက္ သီလ သိကၡာႀကီးသူ ဘယ္သူမွမရွိဘူးဆုိတာကုိ သိေတာ့
အေသာကမင္းႀကီးထုိင္တဲ့ ပလႅင္ေပၚတက္ထုိင္လုိက္တယ္။

အေသာကမင္းႀကီး အေတာ္အံ့ၾသသြားတယ္။
တခ်ိန္တည္းမွာဘဲ ကုိရင္ေလးကုိ အေတာ္သေဘာက်သြားတယ္။
ၿပီးေတာ့ တရားတစ္ပုဒ္ေဟာေပးဘုိ႔ ေလွ်ာက္တယ္။

ကုိရင္ေလးက
ဓမၼပဒပါဠိေတာ္မွာပါတဲ့ ဂါထာတစ္ပုဒ္ကို ေဟာလုိက္တယ္။

အပၸမာေဒါ အမတံပဒံ၊ ပမာေဒါ မစၥဳေနာ ပဒံ။
အပၸမတၱာ န မီယႏၲိ၊ ေယ ပမတၱာ ယထာ မတာ။
မေမ့မေလွ်ာ့ေနထုိင္ျခင္းဟာ မေသရာနိဗၺာန္သုိ႔ ေရာက္ေၾကာင္းျဖစ္တယ္။
ေမ့ေမ့ေလွ်ာ့ေလွ်ာ့ေနထုိင္ျခင္းကေတာ့ ေသျခင္းအေၾကာင္းတရားဘဲ။
သတိရွိသူေတြကုိ မေသသူလုိ႔ သတ္မွတ္ရမွာျဖစ္ၿပီး
သတိမရွိတဲ့သူေတြကေတာ့ ေသသူေတြနဲ႔ ထူးမျခားနားဘဲ။

Heedfulness is the path to the deathless,
Heedlessness is the path to death.
The heedful do not die,
the heedless are like the dead.

အေသာကမင္းႀကီး ဒီဂါထာေလးတစ္ပုဒ္နာၾကားခြင့္ရလုိက္တာကို
အေၾကာင္းျပဳၿပီး ဗုဒၶဘာသာ၀င္ျဖစ္လာတယ္။

ဒီကုိရင္ေလးနဲ႔ အေသာကမင္းႀကီးအေၾကာင္းဖတ္ရင္း
စဥ္းစားမိတာေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။

အရင္ပုိ႔စ္တစ္ခုမွာ ေျပာခဲ့သလုိ သာသနာ၀င္ရဟန္းေတာ္မ်ား
Expression ေကာင္းဘုိ႔ အျပေကာင္းဘုိ႔ အင္မတန္အေရးႀကီးပါတယ္။
အခု အေသာကမင္းႀကီး ဗုဒၶဘာသာ၀င္ျဖစ္လာတာလဲ
ကိုရင္ေလးရဲ႕ အျပေကာင္းမႈေၾကာင့္သာျဖစ္တယ္။

ကုိရင္ေလးအျပေကာင္းတယ္ဆုိတာလဲ တမင္တကာ လုပ္ၿပီး
အျပေကာင္းေနတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။
ဘုရားရွင္ျပဌာန္းခဲ့တဲ့ ေဟာၾကားခဲ့တဲ့အတုိင္းလုိက္နာက်င့္သုံးလုိက္တာပါဘဲ။

ဘုရားရွင္က ၿမိဳ႕တြင္း ရြာတြင္းသြားတဲ့အခါ
သကၤန္းကို သပ္သပ္ယပ္ယပ္ ညီညီညာညာ၀တ္သြားရမယ္။
သကၤန္းကို ရုံသြားရမယ္။
(ေက်ာင္းမွာလုိ ပခုံးႀကီးတစ္ဖက္ေဖာ္ၿပီး ၿမိဳ႔ထဲ ရြာထဲမသြားရဘူး။)
လက္ေတြ ခႏၶာကုိယ္ေတြကို လႈပ္ခါရမ္းၿပီး မသြားရဘူးစသျဖင့္
ဘုရားရွင္ညႊန္ၾကားခဲ့တဲ့ ၿမိဳ႕ထဲ ရြာထဲ သြားနည္းလမ္းညႊန္ခ်က္ေတြ ရွိၿပီးသားပါ။

အဲ့ဒီလမ္းညႊန္ခ်က္အတုိင္းလုိက္နာရင္ ၾကည့္ေကာင္းတာပါဘဲ။
အျပေကာင္းေတာ့တာပါဘဲ။

ဒါ့ေၾကာင့္ သာသနာ၀န္ထမ္းရွင္ရဟန္းမ်ား
အျပေကာင္းေအာင္ က်င့္ႀကံေနထုိင္သင့္ပါတယ္။
အျပေကာင္းေအာင္ က်င့္ႀကံေနထုိင္ရပါမယ္။
ကုိရင္ေလးဘ၀ကတည္းက သြားတတ္လာတတ္ စားတတ္ေသာက္တတ္
ေနတတ္ထုိင္တတ္ေအာင္ (၀ါ) အျပေကာင္းေအာင္ သင္ေပးသင့္ပါတယ္။

ကုိရင္ေလးေတြဆုိေတာ့
အသက္အရြယ္အားျဖင့္ ငယ္ေသးေတာ့
သင္ေပးတဲ့ဆရာေကာင္း သမားေကာင္းရွိဘုိ႔လုိပါတယ္။
ကုိရင္ေလးေတြ ဆရာေကာင္းသမားေကာင္းကုိမ်ား မေတြ႔ရဘူးဆုိရင္
သူတုိ႔ေလးေတြ ျဖစ္ခ်င္တုိင္းျဖစ္ေနေတာ့တာ အားလုံးအသိပါ။

ျဖစ္သလုိေနထုိင္ သြားလာၿပီး ဆြမ္းခံထြက္ေနတဲ့
ကုိရင္ေလးေတြကုိ ေတြ႔ဘူးတဲ့ ဒကာႀကီးတစ္ေယာက္က ေလွ်ာက္ဘူးတယ္။

သူ ကမၻာေအးဘုရားဘက္ကေနၿပီး စြယ္ေတာ္ဘုရားဘက္ကုိအျပန္
လမ္းေပၚမွာ ကုိရင္ေလးအုပ္စုကုိ ေတြ႔တယ္တဲ့။
သပိတ္ေတြနဲ႔ ဆြမ္းခံျပန္လာပုံရတယ္တဲ့။
အခ်ိန္ကလဲ ၁၂ နာရီေတာင္ ေက်ာ္ေနၿပီဆုိပဲ။
သူကားေမာင္းလာတာကုိ ကားလမ္းေပၚပိတ္ၿပီး ၀ုိင္းတားၾကတယ္တဲ့။
 ဒါနဲ႔ ခဏရပ္လုိက္တာ သူ႔ကားေပၚ အကုန္၀ုိင္းတက္ၾကေတာ့တာပဲတဲ့။

အဲ့ဒကာနဲ႔ေတြ႔တုန္းက အဲ့ဒကာ ဒီလုိေလွ်ာက္ေတာ့
အင္း……
လုိ႔သာ သက္ပ်င္းရွည္ႀကီးခ်ႏုိင္ခဲ့တယ္။
ဘာျပန္ေျပာရမွန္းကို မသိေတာ့ဘူး။

တကယ္ေတာ့ ဒါဟာ တကယ့္ကုိ မျဖစ္သင့္တဲ့ကိစၥပါ။
ဒီလုိေခတ္ႀကီးထဲမွာ ဆရာသမားေတြက မဆုံးမဘဲ
ျဖစ္ခ်င္သလုိျဖစ္ဆုိၿပီး ပစ္ထားတဲ့ ဒီလုိကုိရင္ေလးေတြနဲ႔သာ
ေရရွည္ စခန္းသြားေနရရင္ျဖင့္
အေသာကမင္းႀကီးလုိ ဗုဒၶဘာသာကုိ ကူးေျပာင္းဘုိ႔ ေနေနသာသာ၊
ဗုဒၶဘာသာက တျခားဘာသာကုိ ကူးေျပာင္းသြားမွာေတာင္ စုိးရိမ္မိေသးတယ္။