Thursday, November 4, 2010

နိဗၺာန္ဆုိတာ


ဒကာႀကီး
နိဗၺာန္ဟူေသာတရားသည္ တကယ္ပင္ ရွိပါသလားဘုရား။
အကယ္၍ ရွိပါက ထုိတရားသည္ အဘယ္မွာနည္း။
မည္သည့္တရားႏွင့္ တူပါသနည္းဘုရား။

ဆရာေတာ္
ဒကာႀကီးရဲ႕ အေမးပုစၦာဟာ တစ္ခ်က္ခုတ္ သုံးခ်က္ျပတ္ ေမးခြန္းဘဲ ဒကာႀကီးရဲ႕။
ေမးခြန္းကို ေျဖရာမွာ ဦးပဥၨင္းဟာ တာ၀န္သုံးခုကုိ တခါတည္း ထမ္းေဆာင္ရလိမ့္မယ္။
ပထမတာ၀န္က နိဗၺာန္ဆုိတဲ့တရားဟာ တကယ္ရွိေၾကာင္း ျပဘုိ႔ျဖစ္တယ္။
ဒုတိယတာ၀န္ကေတာ့ နိဗၺာန္ဟာ ဘယ္ေနရာမွာရွိတယ္ဆုိတာျပဘုိ႔ ျဖစ္တယ္။
တတိယတာ၀န္ကေတာ့ နိဗၺာန္ရဲ႕အသြင္အျပင္လကၡဏာကုိ ေဖာ္ထုတ္ျပဘုိ႔ျဖစ္တယ္။
ပထမဆုံးတာ၀န္ျဖစ္တဲ့ နိဗၺာန္ဆုိတဲ့တရားဟာ တကယ္ရွိေၾကာင္း ျပဘုိ႔ရာ ဒကာႀကီးကုိ
ဦးပဥၨင္းက ျပန္ၿပီး ေမးရလိမ့္ဦးမယ္။ ကဲ ဒကာႀကီးကလဲ ေျဖပါဦး။

ဆရာေတာ္
ယေန႔ကမၻာေပၚမွာ ရွိေနၾကတဲ့လူေတြ အားလုံးဟာ
အသက္တစ္ရာထိေအာင္ ေနၾကရပါ့မလား။

ဒကာႀကီး
အသက္တစ္ရာထိေအာင္ ေနၾကရမွာ မဟုတ္ပါဘူးဆရာေတာ္။

ဆရာေတာ္
သူတုိ႔တေတြ ဘာျဖစ္ကုန္ၾကပါမလဲ ဒကာႀကီး
ဤတြင္ ဆရာေတာ္က သင္ပုန္းေပၚ၌
တဖက္မွ နိဗၺာန္ဟူေသာတရား တကယ္တမ္းတည္ရွိေနပုံႏွင့္
အျခားတဖက္မွ စၾကာ၀ဠာႀကီးႏွင့္တကြ
ဤစၾကာ၀ဠာႀကီးေပၚတြင္ ရွိရွိသမွ်ေသာသတၱ၀ါတုိ႔၏ မတည္မၿမဲ ေဖာက္ျပန္တတ္သည့္
သေဘာတုိ႔ကုိ ေအာက္ပါအတုိင္း ႏႈိင္းယွဥ္ေရးသားျပပါသည္။

စၾကာ၀ဠာႀကီးႏွင့္ဆန္႔က်င္ဘက္နိဗၺာန္
၁။ ေသျခင္းတရားရွိ၏။
၁။ ေသျခင္းတရားမရွိ။

၂။ အုိျခင္းတရားရွိ၏။
၂။ အုိျခင္းတရားမရွိ။

၃။ နာျခင္းတရားရွိ၏။
၃။ နာျခင္းတရားမရွိ။

၄။ ဒုကၡႏွင့္ဆင္းရဲျခင္းရွိ၏။
၄။ဒုကၡႏွင့္ဆင္းရဲတုိ႔မွကင္းၿငိမ္းသည့္တကယ့္ခ်မ္းသာသုခရွိ၏။

၅။ မတည္ၿမဲ။
၅။ တည္ၿမဲ၏။

၆။ စိတ္ႏွင့္ကံတုိ႔၏ဖန္ဆင္မႈ။
၆။စိတ္ႏွင့္ကံတုိ႔ကမဖန္ဆင္း (အသခၤတဓာတ္)

၇။ ပ်က္စီး၏ (အနိစၥ)
၇။ မပ်က္စီးႏုိင္ (နိစၥ)

၈။ အစအဆုံးရွိ၏ (အာဒိအနႏၱ)
၈။ အစအဆုံးမရွိ (အနာဒိအနႏၱ)

၉။ မသန္းရွင္းေခ်။
၉။ သန္႔ရွင္း၏။

၁၀။ ေမြးဖြးၾကရ၏ (ဇာတိ)
၁၀။ ေမြးဖြားၾကရျခင္းမရွိ (အဇာတိ)

၁၁။ မသိမျမင္ျခင္း၊ စြဲလန္းျခင္း၊ လုိခ်င္တတ္မက္ျခင္း၊ စိတ္ဆုိးျခင္း၊
ၾကမ္းတမ္းျခင္း၊ ရန္ၿငိဳးဖြဲ႔ျခင္းစသည့္ တရားမ်ားရွိ၏။
(အ၀ိဇၨာ၊ ဥပါဒါန္၊ ေလာဘ၊ ေဒါသ)
၁၁။ ဤတရားမ်ားအားလုံးမွ ကင္းစင္၏။
၁၂။ သံေယာဇဥ္ႀကဳိး (၁၀) ေခ်ာင္းျဖင့္ေႏွာင္ဖြဲ႔ထား၏။
၁၂။ မည္သည့္သံေယာဇဥ္ႀကဳိးမွ် မရွိ။

၁၃။ အေႏွာင္အဖြဲ႔ရွိ၏။
၁၃။ လြတ္လပ္၏။

၁၄။ သံသရာအတြင္း၌ရွိ၏။
၁၄။ သံသရာမွ လြတ္ေျမာက္၏။

၁၅။ အရသာမ်ားရွိ၏။
၁၅။လြတ္ေျမာက္သည့္အရသာ တစ္ခု တည္းသာ ရွိ၏။

၁၆။ အာသာေျပမႈမရွိ။
၁၆။ အာသာေျပလ်က္ရွိ၏။

၁၇။ ခ်ဳိးႏွိမ္၍ရ၏(သံ၀ရသေဘာရွိ၏)
၁၇။ ခ်ဳိးႏွိမ္၍ မရ။ အသံ၀ရသေဘာရွိ၏။

၁၈။ အကန္႔အသတ္ရွိ၏။
၁၈။ အကန္႔အသတ္မရွိ။

၁၉။ ခံစားျခင္း (ေ၀ဒနာ) ႏွင့္ တတ္မက္ျခင္း (တဏွာ)တရားတုိ႔ျဖင့္ အီေန၏။  
၁၉။ ေ၀ဒနာႏွင့္တဏွာတရားတုိ႔မွ လြတ္ေျမာက္၏။

၂၀။ တကယ္မရွိ(ပရမတ္မဟုတ္) ၊ မၿမဲ။
၂၀။ တကယ္ရွိ၏။ (ပရမတ္) ၿမဲ၏။

၂၁။ စၾကာ၀ဠာသည္ တကယ္မရွိ။
၂၁။ နိဗၺာန္သည္ တကယ္ရွိ၏။

ဆရာေတာ္
(အထက္ပါအတုိင္း သင္ပုန္းေပၚ၌ ေရးသားျပၿပီးေနာက္)
ကဲ၊ ဒကာႀကီး၊ အခု ဦးပဥၨင္းေရးျပထားတဲ့ ဆန္းစစ္ခ်က္အရ နိဗၺာန္ဆုိတဲ့တရားဟာ
တကယ္တမ္းရွိတယ္ဆုိတာကို လက္ခံႏုိင္ရလား။

ဒကာႀကီး
နိဗၺာန္ဆုိတဲ့တရားဟာ တကယ္ရွိတယ္ဆုိတဲ့အခ်က္နဲ႔ပတ္သက္လုိ႔
ဆရာေတာ္ရွင္းျပတဲ့အခ်က္အားလုံးကို တပည့္ေတာ္လက္ခံပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ သတၱ၀ါေတြမွာ ဇာတိတရားခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားရတယ္ဆုိတဲ့အခ်က္ကိုေတာ့
တပည့္ေတာ္ေခါင္းထဲမွာ မရွင္းေသးဘဲ ျဖစ္ေနပါတယ္ဆရာေတာ္။

ဆရာေတာ္
ဒါျဖင့္ ဦးပဥၨင္းက ရွင္းျပရေသးတာေပါ့။
 ဒကာႀကီး၊ ေမြးဖြားျခင္း (ဇာတိတရား) ဆုိတာဟာ ေသျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းတရားဘဲ။
နိဗၺာန္ေရာက္ၿပီးမွ သတၱ၀ါတစ္ဦးဦးဟာ ဖြားရအုံးမယ္ဆုိရင္
ထုိသတၱ၀ါဟာ ေသရမွာ အမွန္ျဖစ္တယ္။
အဲဒီလုိ ေသျခင္းတရားရွိေနရင္ နိဗၺာန္ဟာ ေမြးဖြားျခင္း၊
အုိျခင္း၊ နာျခင္း၊ ေသျခင္းဆုိတဲ့တရားေတြ
ခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာတရားမဟုတ္ေတာ့ဘူး။

ျမစ္တစ္စင္းဟာ ျမစ္ဖ်ားခံရာေဒသမွာ ေမြးဖြားၿပီး ျမစ္၀အထိဟာ
ဒီျမစ္ရဲ႕ တစ္သက္တာ ဘ၀ဘဲ။

ဒီနည္းအတုိင္းပါဘဲ၊ သတၱ၀ါတစ္ဦးဦးရဲ႕ ဘ၀တစ္သက္တာဟာ
ေမြးဖြားတဲ့အခ်ိန္ကစၿပီး ေသတဲ့အခါမွာ အဆုံးသတ္ရတယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္ နိဗၺာန္ဆုိတဲ့တရားထဲမွာ ေမြးဖြားျခင္းဆုိတဲ့တရား မရွိေတာ့ဘူး။

ေမြးဖြားျခင္းနဲ႔ေသျခင္းဟာ ႀကဳိးတစ္ေခ်ာင္းထဲဘဲ။
အစတစ္ဖက္က  ေမြးဖြားျခင္းဆုိတာျဖစ္ၿပီး
က်န္အစတစ္ဖက္က ေသျခင္းဘဲ။

သည့္ျပင္ အခ်က္တစ္ခ်က္လဲ ရွိေသးတယ္။
အဲဒါက ေမြးဖြားျခင္းနဲ႔ ေသျခင္းတုိ႔ဟာ ဒုကၡတရားေတြလဲျဖစ္တယ္။
ၿမဲလဲၿမဲတဲ့ တရားေတြလဲ မဟုတ္ၾကဘူး ဒကာႀကီး။

ဒကာႀကီး
ဆရာေတာ္ရဲ႕ ရွင္းလင္းခ်က္ျဖင့္ ေမြးဖြားျခင္းနဲ႔ ေသျခင္းတရားတုိ႔အေၾကာင္းကုိ
တပည့္ေတာ္ရွင္းရွင္းလင္းလင္း နားလည္ပါၿပီ ဆရာေတာ္။
နိဗၺာန္ဆုိတဲ့တရားဟာလဲ ေမြးဖြားျခင္း၊ ေသျခင္းဆုိတဲ့တရားတုိ႔ရဲ႕
ကင္းၿငိမ္းရာျဖစ္တယ္ဆုိတာကိုလဲ သိျမင္နားလည္ပါၿပီဆရာေတာ္။

အရွင္အရိယဓမၼ ၏ ဗုဒၶ၀ါဒျပႆနာမ်ား