Friday, October 8, 2010

လကၤာ၀ီကၽြန္း (၇)


ပီနန္း၊ ျမန္မာဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမွာ တစ္ညအိပ္ၿပီး
ေနာက္ေန႔မနက္အေစာ  ကြာလာလမ္ပူကုိ ခရီးဆက္ရမွာပါ။
ဒီအတြက္ မအိပ္ခင္ ခရီေဖာ္ေလးဦး ေဆြးေႏြးျဖစ္ပါတယ္၊
အရုဏ္ဆြမ္းဘုန္းေပးၿပီး ေန႔ဆြမ္းဘယ္မွာ ဘုန္းေပးမလဲ။
ခရီးသြားတဲ့အခါ ဆြမ္းေရး ကြမ္းေရးကိစၥက ထည့္သြင္းစဥ္းစားရမယ္ေလ။
အားတဲ့အခ်ိန္ ႀကဳံတဲ့ေနရာမွာ စားလုိ႔က မျဖစ္ဘူးမုိ႔လား။
ဘုန္းႀကီးျဖစ္ေနတာကုိး။


ဒါကို ကြာလာလမ္ပူကေန ပီနန္းကုိ အလာတုန္းက ၀င္ခဲ့တဲ့
Ipoh နားက Pandai Remis လုိ႔ ေခၚတဲ့ တံငွာရြာေလးမွာ ေက်ာင္းထုိင္ေနတဲ့
ခရီးေဖာ္တစ္ဦးလဲျဖစ္တဲ့ ဆရာေတာ္ ဦးမ႑လ က
အျပန္ခရီးမွာလဲ သူ႔ရြာမွာပဲ ေန႔ဆြမ္းဘုန္းေပးဘုိ႔ေျပာတာကုိ
အားလုံး သေဘာတူညီၾကပါတယ္။
သေဘာတူညီမႈရေတာ့ ဆရာေတာ္ဦးမ႑လက
သူ႔ရြာကုိ အေၾကာင္းစုံ ဖုန္းဆက္အေၾကာင္းၾကားတယ္။

ေစတနာရွင္တစ္ဦးက အိမ္ပင့္ၿပီး ပရိတ္တရားေတာ္နာလုိေၾကာင္း၊
ေန႔ဆြမ္းဆက္ကပ္လုိေၾကာင္း၊
ေန႔ဆြမ္းဆက္ကပ္တဲ့အခါ ဆရာေတာ္မ်ား စားဘူးဦးမည္မဟုတ္တဲ့
ဂဏန္းဘုန္းႀကီးဟင္းနဲ႔ ကပ္လုိေၾကာင္း
ဆရာေတာ္ဦးမ႑လ က တဆင့္ေျပာျပပါတယ္။

ဂဏန္းဘုန္းႀကီးဆုိတာ စားဘူးဘုိ႔ မေျပာနဲ႔ ၾကားေတာင္ မၾကားဘူးတဲ့ဒုိ႔တေတြ
ဂဏန္းဘုန္းႀကီးဆုိတာ ဘယ္လုိဟာႀကီးလဲ ဆုိတာ အေတြးနယ္ခ်ဲ႕ေနမိပါေတာ့တယ္။


မႏၱေလးေနတုန္းက ငယ္တုန္းရြယ္တုန္းဆုိေတာ့ ဥပုသ္ေန႔လုိ စာမသင္ရတဲ့ေန႔ေတြမွာ
စိတ္ကူးတည့္ရာ (ရည္ရြယ္ခ်က္မရွိ) ဟုိဟုိဒီဒီ ေလွ်ာက္သြားေလ့ရွိတယ္။
တခါတေလ ဘုရားႀကီး၊ တခါတေလ ေစ်းခ်ဳိ၊
တခါတေလ စစ္ကုိင္းေတာင္၊
တခါတေလ မႏၱေလးေတာင္၊
တခါတေလက်ေတာ့ အမရပူရ (ေတာင္ၿမဳိ႔) က
မယ္ဇယ္ပင္တန္း၊ ေတာင္သမန္အင္း၊ ဦးပိန္တံတား။


အဲ့လုိ ဟုိဟုိဒီဒီေလွ်ာက္သြားေနတဲ့အခ်ိန္ေတြတုန္းက
မယ္ဇယ္ပင္တန္းကေန ဦးပိန္တံတားေပၚျဖတ္ေလွ်ာက္၊
ဟုိးဘက္အစြန္ေရာက္ေတာ့ ခပ္ရြယ္ရြယ္ ဒကာမတစ္ေယာက္ေတြ႔တယ္။
အသားမဲမဲ။ ပါးကြက္က်ားနဲ႔။
သူ႔ေရွ႕မွာ ဗန္း၊ ဗန္းထဲမွာ ဂဏန္းေကာင္ေက်ာ္ႀကီးေတြ၊
ဗန္းေဘးမွာ ထန္းေရအုိး၊ အုိးေပၚမွာ ဖန္ခြက္တင္ထားတယ္။
ၾကည့္ၿပီး တံေတြးမ်ဳိခ်ေနရတယ္။ ကုိယ္တံေတြးမ်ဳိခ်တာ သူမ်ားျမင္မွာလဲ စိုးရိမ္ရေသး။
မျဖစ္ဘူး၊ အၾကည့္ကုိလႊဲ၊ ေရွ႕အနည္းငယ္သြား။
ေက်ာက္ေတာ္ႀကီးဘုရားႀကီးထဲ၀င္ၿပီး အာနာပါနကုိ ၁၅ မိနစ္ေလာက္ ခပ္ပ်င္းပ်င္း ႐ွဴလုိက္မွ
ဂဏန္းေကာင္ေက်ာ္ေတြက မ်က္စိထဲက ထြက္သြားတယ္။

အခု
လာျပန္ၿပီ ဂဏန္း၊ ဒီဂဏန္းက ရုိးရုိးဂဏန္းမဟုတ္ဘူး။
ဂဏန္းဘုန္းႀကီးတဲ့။
ဘယ္လုိဟာႀကီးလဲ။
ဂဏန္းဘုန္းႀကီးလုိ႔ ဘယ္သူက ဘာေၾကာင့္ ဒီနာမည္ေပးထားတာလဲ။
ဂဏန္းေကာင္က လွလုိ႔ ဂဏန္းဘုန္းႀကီးလုိ႔ေခၚတာလား။
ရုပ္ဆုိးလုိ႔ ဂဏန္းဘုန္းႀကီးလုိ႔ ေခၚတာလား။
ဂဏန္းေကာင္ႀကီးက ဂတုံးပုံစံႀကီးမုိ႔လား။
ဒီဂဏန္းဘုန္းႀကီးနဲ႔ပတ္သက္တဲ့
အေတြးေတြ အေမးေတြက ရင္ထဲမွာ ျပည့္ေနေတာ့
မီးမွိတ္ မ်က္စိမွိတ္ အိပ္တဲ့အထိ အိပ္လုိ႔မေပ်ာ္ဘူး။

မနက္မုိးလင္း အရုဏ္ဆြမ္းစားၿပီး အျပန္ခရီးကားေပၚမွာလဲ
ဆရာေတာ္ဦးမ႑လ က
ကုိယ္ေတာ္ေတာ့ ဂဏန္းဘုန္းႀကီးနဲ႔ ေန႔ဆြမ္းဘုန္းေပးရမွာေနာ္ လုိ႔ေျပာလုိက္ေသး။
ေန႔ဆြမ္းစားရမဲ့အခ်ိန္နဲ႔ အိမ္ကုိ ျမန္ျမန္သာ ေရာက္ပါေတာ့လုိ႔ တမ္းတမိေတာ့တယ္။
မနက္ ၁၀ နာရီခြဲေလာက္မွာ ဆရာေတာ္ဦးမ႑လ သီတင္းသုံးတဲ့ေက်ာင္းကုိ ေရာက္တယ္။
ေရမုိးခ်ဳိးၿပီး ဆြမ္းစားရမဲ့အိမ္ကုိ ၾကြၾကတယ္။

စားရပါဘီ ဂဏန္းဘုန္းႀကီးဟင္း။
ဂဏန္းလုိ မာတဲ့အခြံေတြရွိေပမဲ့ အေတာ္အသားေပါတာပဲ။
(အသားေပါလုိ႔ ဂဏန္းဘုန္းႀကီးေခၚတာမ်ားလား၊ စားရင္း စဥ္းစားမိေသးတယ္။
ဟုတ္တယ္ေလ။ မ်ားေသာအာျဖင့္ ဘုန္းႀကီးေတြက ၀ၿပီး အသား အေခါက္ႀကီးေတြ ထူေနတာပဲ)
ဆြမ္းနည္းနည္း၊ ႀကဳံတုန္း ဂဏန္းဘုန္းႀကီးအသား မ်ားမ်ားစားပစ္လုိက္တယ္။
ဂဏန္းဘုန္းႀကီးအခြံပုံေတာင္ ေတာ္ေတာ္မုိ႔လာတယ္။ ေတာ္ေတာ္ျမင့္လာတယ္။
ဆြမ္းဒကာမ်ားကလဲ ဟင္းခြက္ကုိ အေလ်ာ့မခံဘူး။ ထပ္ထည့္ေပးရွာပါတယ္။
သူတုိ႔ေလးေတြရဲ႕ ေစတနာကုိ ၾကည့္ၿပီး
စားေနရတာဟာ ဂဏန္းဘုန္းႀကီးဟင္းစားရတယ္လုိ႔ မထင္ေတာ့ဘူး။
ေစတနာေတြ စားေနရသလုိပဲ။
ေစတနာေတြ ၀ါးေနရသလုိပဲ။


ဆြမ္းစားၿပီးေတာ့ ဆြမ္းဒကာေလးက အခ်ဳိပြဲကပ္ရင္း
ဆရာေတာ္တုိ႔ကုိ ဂဏန္းဘုန္းႀကီးျမင္ဘူးေအာင္ ျပရအုံးမယ္လုိ႔ ဆုိၿပီး
ဂဏန္းဘုန္းႀကီးအေကာင္ကုိ ပန္းကန္ျပားထဲ ထည့္ယူလာပါတယ္။
ေတြ႔ခဲ့ရတဲ့အေကာင္ကေတာ့ ဦးပိန္တံတားမွာေတြ႔ခဲ့တဲ့ ဂဏန္းေလာက္မႀကီးဘူး။
ေျခေထာက္ေတြကလဲ မရွည္ဘူး။
အရြယ္က ဒုိးစိေလာက္ပဲ ရွိတယ္။ ၀ုိင္း၀ုိင္းေလး။
(ဒိုးစိ မသိတဲ့သူေတြ သိတဲ့သူကုိ ေမး)
သူရဲ႕အေရာင္က အ၀ါေရာင္သန္းတယ္။ သကၤန္းေရာင္ေပါ့။
ဒါ့ေၾကာင့္ပဲ မေလးရွားပင္လယ္ထဲက ေတြ႔တဲ့ ဂဏန္းကုိ
ကုိေရႊဗမာတုိ႔က ဂဏန္းဘုန္းႀကီးလုိ႔ နာမည္ေပးထားတာျဖစ္မယ္။

ေန႔လည္ဆြမ္းဘုန္းေပးၿပီး ေက်ာင္းျပန္၊ ခဏနားၿပီး ခရီးဆက္ခဲ့ပါတယ္။
ခရီးဆက္လုိ႔ နာရီ၀က္ေလာက္အၾကာမွာ ကားသမား တရုတ္ဒကာႀကီးက
လမ္းေဘးမွာ ဗမာစာတမ္းနဲ႔ ဆုိင္းဘုတ္ေတြ႔လုိက္တယ္ လုိ႔ေျပာပါတယ္။

ကားသမားဒကာက Petaling Jaya, SS 23, မွာ ရွိတဲ့
Chempaka Buddhist Lodge လုိ႔ေခၚတဲ့
(ခ်မ္ပက) စမၸကေက်ာင္းမွာ သီတင္းသုံးေနတဲ့
ခရီးေဖာ္ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမရဲ႕ တပည့္ဒကာပါ။


ဆရာေတာ္က နီးနီးကပ္ကပ္ ဗုဒၶဘာသာစာေပသင္ၾကားေပးေနေတာ့
ဆရာေတာ္ဖတ္တဲ့ ျမန္မာစာအုပ္ေတြျမင္ဘူးထားႀကီး
 ျမန္မာစာလုံးကုိေတာင္ သူမွတ္မိေနပါဘီ။
ဒါ့ေၾကာင့္ လမ္းေဘးက ျမန္မာလုိေရးထားတဲ့ဆုိင္းဘုတ္ကုိ သူ ျမင္လုိ႔
သူ႔ကားကုိ U-Turn ျပန္ေကြ႔ၿပီး ဆုိင္းဘုတ္ကုိ ျပပါတယ္။
နိေရာဓာရာမ တရားရိပ္သာတဲ့။

ဆုိင္းဘုတ္လမ္းညႊန္အတုိင္းလုိက္သြားေတာ့ ဦးဇင္းေလး ၁၀ ပါးေလာက္ကုိ ေတြ႔ပါတယ္။
သူတုိ႔ဟာ အင္ဒုိနီးရွားႏုိင္ငံက ျဖစ္ေၾကာင္း၊
ဒီနိေရာဓာရာမေက်ာင္းဆရာေတာ္ ဦးနႏၵသိဒၶိထံမွာ ရဟန္းျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာျပပါတယ္။

ခဏေနေတာ့ ဆရာေတာ္ ဦးနႏၵသိဒၶိေရာက္လာပါတယ္။
သူ႔ရဲ႕ သာသနာျပဳလုပ္ငန္းစဥ္ေတြကုိ ေျပာျပၿပီး
အခု အင္ဒုိနီးရွားႏုိင္ငံက ဦးဇင္းေလးေတြကို ၀ိနည္း၊ အဘိဓမၼာ စတာေတြအျပင္
ပါဠိသဒၵါကုိလဲ သင္ေပးေနေၾကာင္း ေျပာျပပါတယ္။
ဒီလုိ တကယ့္ကုိ သာသနာျပဳေနတဲ့ဆရာေတာ္ကုိ ေတြ႔ရေတာ့လဲ
ရင္ထဲ အတုိင္းထက္အလြန္ ၀မ္းသာမိပါတယ္။

တိပိဋကေယာဆရာေတာ္က
သာသနာျပဳတယ္ဆုိတာ
ဘုရားမရွိေသးတဲ့ေနရာမွာ ဘုရားရွိေအာင္
တရားမရွိေသးတဲ့ေနရာမွာ တရားရွိေအာင္
သံဃာမရွိေသးတဲ့ေနရာမွာ သံဃာရွိေအာင္လုပ္တာကုိ ေခၚတာပါ လုိ႔ေျပာဘူးတယ္။

ဆရာေတာ္ဦးနႏၵသိဒၶိလဲ တိပိဋကေယာဆရာေတာ္ ေျပာတဲ့ သာသနာျပဳနည္းအတုိင္း
သာသနာျပဳေနတဲ့ တကယ့္သာသနာ့အာဇာနည္တစ္ပါးေပဘဲ။
ေက်ာင္းတုိက္တည္ေထာင္ၿပီးသြားဘီ၊ ဘုရားတည္ၿပီးသြားဘီ၊
ဗုဒၶဘာသာတရားစာေပကုိ သင္ေပးေနတယ္၊
ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြ ေမြးထုတ္ေနတယ္။

ဆရာေတာ္ဦးနႏၵသိဒၶိေက်ာင္းမွာ နာရီ၀က္ေလာက္ေနၿပီး
ကြာလာလမ္ပူ အျပန္ခရီးဆက္ပါတယ္။
ကားေပၚမွာ သာသနာျပဳ လုပ္ငန္း (Missionary Work) ဆုိတဲ့စကားလုံးကို
ဆက္ၿပီး စဥ္းစားေနမိပါတယ္။

သာသနာျပဳလုပ္ငန္းရဲ႕ ပင္မရည္ရြယ္ခ်က္က (6 Ps) ပီ - ေျခာက္လုံးပဲ။
(၁) Plant = ဗုဒၶဘာသာမ်ဳိးေစ့စုိက္ပ်ဳိးဘုိ႔
(၂) Perpetuate = ဆက္လက္ရွင္သန္ဘုိ႔
(၃) Preserve = ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ဘုိ႔
(၄) Prevent =  မေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္ကာကြယ္ဘုိ႔
(၅) Propagate = ဗုဒၶဘာသာတရားျပန္႔ပြါးဘုိ႔
(၆) Promote = ဗုဒၶဘာသာကုိ ျမွင့္တင္ဘုိ႔
ဒီ (P) ေျခာက္လုံးကို ဟန္ခ်က္ညီညီ မေလးရွားေျမေပၚမွာ လုပ္ရမဲ့တာ၀န္က ဒုိ႔တာ၀န္ပဲလုိ႔ သာသနာျပဳလုပ္ငန္း (Missionary Work) ဆုိတာနဲ႔ဆက္စပ္ၿပီး ေတြးရင္း
ကားစီးလုိက္လာတာ ညေန (၇) နာရီေလာက္မွာ ေခ်ာေမာစြာ
ေနရပ္ရင္း သီတင္းသုံးတဲ့ေက်ာင္းကုိ ျပန္ေရာက္ပါတယ္။

ဒီခရီးစဥ္မွာ ပါ၀င္ၾကတဲ့ ဘုန္းႀကီး ဦးဥတၱမ၊
သူ႔ဒကာ ကားေမာင္းကုသုိလ္ယူသူ မစၥတာေလ်ာင္း၊
ဓမၼာရုံဆရာေတာ္ဦးေကာသလႅ၊
တံငွာရြာေလးမွာ (သက္စြန္းဆံဖ်ား) သာသနာျပဳေနတဲ့ ဆရာေတာ္ဦးမ႑လတုိ႔ႏွင့္တကြ
ေတြ႔ခဲ့ဆုံခဲ့သူ၊ ေက်းဇူးျပဳဘူး၊ ယူဘူးသူအားလုံးကုိ ေက်းဇူးတင္ရွိပါတယ္။