Sunday, July 4, 2010

သာသနာကို မခ်စ္တတ္လွ်င္

“သာသနာကို မခ်စ္တတ္လွ်င္ ႏွစ္ရာေရာက္ တတ္ပါသည္”
-- ေနရဗာန္
သာသနာသည္ ရင္တြင္းမွာသာတည္၏၊ ျမင္ကြင္းမွာမတည္ႏိုင္။ ထို႔ေၾကာင့္ သာသနာကို ခ်စ္သူ ျမတ္ႏိုးသူတို႔သည္ ရင္တြင္း၌ သာသနာတည္ရန္ အားထုတ္ျခင္းျဖင့္သာ သာသနာကို ခ်စ္ရာ ျမတ္ႏိုးရာ ကာကြယ္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ရာ ေရာက္ပါသည္။
သာသနာ၏ အႏၱရာယ္ကိုကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ၾကရန္မွာ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္နိုင္မည့္ အရည္အခ်င္းအစစ္အမွန္ ရွိဖို႔လည္းလိုပါသည္။
ထိုအရည္အခ်င္းသည္ကား ရင္တြင္း၌ သာသနာတည္ေနရန္၊ ရင္တြင္း၌ ဓမၼကိန္းေနရန္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ တကယ္တမ္းဆိုလွ်င္ ပုထုဇဥ္တို႔အဖို႔ သာသနာကိို ေေစာင့္ေရွာက္ ထိန္္းသိမ္းကာကြယ္ႏႈိင္စြမ္းမရွိပါ။
အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ သာသနာသည္ အလြန္ေလးနက္ၿပီး အလြန္ျမင့္ျမတ္သည့္ အတြက္ လူသာမာန္ ပုထုဇဥ္တို႔အဖို႔ အေပၚယံေလာက္ အကာသေဘာေလာက္သာ ထိန္းသိမ္းႏိုင္ၿပီး အႏွစ္သာရ သေဘာအရ မည္သို႔မွ် မပတ္သက္ပါ။
သို႔ေပမယ့္ သာသနာေတာ္ကို ထိန္းသိမ္းကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ရန္ဟူေသာ ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ အဓမၼါဒီမ်ားကို တိုက္ဖ်က္ေရးတို႔ မိစၧာဒိ႒ိမ်ား ေေဖၚထုတ္ေရး ဆိုတာေတြကို အဖြဲ႔ႏွင့္ အသင္းႏွင့္ လုပ္ေဆာင္လာေနသည္ကိုလည္း ေတြ႔ေနရပါေတာ့သည္။
အံၾသစရာေကာင္းေပစြ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ျမန္မာျပည္တြင္ ဓမၼသတ္၊ ရာဇသတ္ႏွင့္ သာသနာႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ တရားခံုရုံးစသည္ျဖင့္ အခိုင္အမာလည္း ရွိေနပါသည္။
သို႔ပါလွ်က္ အဖြဲ႔အသင္းဖြဲ႔ကာ တပါးသူတို႔ကို ေဘာင္ေက်ာ္ၿပီး စြပ္စြဲေနမႈမ်ားမွာလည္း အရုပ္ဆိုးလွပါသည္။
စာေရးသူ၏ ပထမေစာင္းပါး “စြပ္စြဲမႈမွားပါက လက္သရမ္း ႏႈတ္သရမ္းျခင္းထက္ ဆိုးပါသည္” ကိုဖတ္ၾကၿပီး မႏွစ္မ်ဳိ႔ႏိုင္ၾကပဲ စိတ္ထိခိုက္ မႈႏွင့္ တံု႔ျပန္ေရးသားလာတာကိုလည္း ေတြ႔ရပါသည္။ ႀကိဳဆိုပါသည္။
စာေရးသူကေတာ့ စိတ္မဆိုးပါ။ ဒီလိုပဲေရးၾကသားၾကရင္း စာဖတ္သူ ပရိသတ္က သာသနာအစစ္အမွန္ဆိုတာ ဘာလဲလို႔ သိလိုက္ၾကရင္ပဲ စာေရးသူအဖို႔ အက်ဳိးရွိလွပါၿပီ၊
သာသနာကိုခ်စ္ရာလည္း ေရာက္မည္ထင္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ စာေရးသူအေနျဖင့္လည္း တဖက္က ျပန္လည္ေရးသားလာသည့္ ေဒါက္တာ တင့္ဦး ဆိုသူကိုလည္း အသိအမွတ္ျပဳပါသည္။
သို႔ေသာ္ မွာခ်င္တာကေတာ့ အဲဒီဘက္ကတင္ထားတဲ့ `ေထရ၀ါဒ တို႔တိုင္းျပည္´ ၀က္ဆိုက္ဒ္၏ အညႊန္းစကားကဲ့သို႔ပင္ `အမိယုတ္က ႏႈတ္သရမ္း၏´ ဆိုတာမ်ဳိး မျဖစ္ေစလိုပါ။ သာသနာကို ေစာင့္ေရွာက္ၾကမည္ဟု ဆိုသူမ်ားအဖို႔ ယဥ္ေက်းဖို႔ေတာ့ လုိပါသည္။
ဥပမာ `တဖက္သားကို´ `အရူးထတာလား သာသနာဖ်က္တာလား´ ဆိုတဲ့အသံုးအႏႈန္းမ်ဳိးကို ေရွာင္သင့္ပါတယ္၊ သူေတာ္ေကာင္းမ်ား ႏွာေခါင္းရႈံ႔ရမည့္ အခ်က္ပါ၊ ဘယ္သူေတြကမ်ား သင္ေပး ေျမွာက္ေပးေနပါလိမ့္လို႔ ဆက္ေတြးရင္ လူႀကီးေတြပါ ထိခိုက္ပါလိမ့္မယ္။ ၀ါဒေရးရာဆိုတာ ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်း ေဆြးေႏြးရမယ့္ အရာေတြပါ။ ဗုဒၶ၀ါဒ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေရး ဆိုတာကို အေၾကာင္းျပၿပီး ညစ္ညမ္းစာေတြ မျဖစ္ေစခ်င္ပါဘူး။ လိမ္လိမ္မာမာေျပာလည္း ဒီစကားပါပဲ ပရိသတ္က အဆင့္အတန္းရွိပါတယ္။ ေဆာင္ရန္ေရွာင္ရန္ေလာက္က္ုိသာေျပာတာပါ။
ကဲ သာသနာအေၾကာင္း တေစ့တေစာင္းမွ်ေျပာၾကရေအာင္။ သာသနာဆိုတာ ျမတ္ဗုဒၶ၏အဆံုးအမတို႔ ၾသ၀ါဒတို႔၊ သာသနာ သံုးရပ္ ရွိတယ္တို႔ ဆိုတာ ေတြကေတာ့ အမ်ားသိရွိနားလည္ၿပီးသားပါ။ သဥာသိ စာသိေလာက္ကေတာ့ (ေထ/ျပည္) ၏ ၀က္ဆိုဒ္ထဲကလို သူငယ္တန္းအဆင့္သိမ်ဳိးပါ။
အထက္တန္းအဆင့္ သိဆိုတာမ်ဳိးကေတာ့ ရင္ထဲမွာ သစၥာကိန္းျခင္း၊ ျဖစ္ပ်က္ျမင္ - မုန္း - ဆံုးျခင္းနဲ႔ အတူ အရိယာဥာဏ္ကိန္းျခင္းကို ေခၚပါသည္။
ျမတ္ဗုဒၶ ပြင့္ေတာ္မူတာဟာ ေ၀ေနယ်ေတြကို အဲဒီ သစၥာဆိုက္ဖို႔ အရိယာဥာဏ္ကိန္းဖို႔ ပြင့္ေတာ္မူတာ ျဖစ္တယ္။ ပါရမီေတြျဖည့္ခဲ့တာ ဘုရားအျဖစ္ခံယူခဲ့တာ၊
သာသနာေတာ္ျမတ္ ထားရစ္ခဲ့တာသည္ နိဗၺာန္အက်ဳိးအတြက္ ကြ်တ္ထိုက္သူေတြ ကြ်တ္ေစရန္အတြက္သာျဖစ္ပါတယ္၊ ခ်ဳ႔ံလိုက္ရင္ နိဗၺာန္အတြက္ ဘုရားပြင့္တယ္လို႔ဆိုႏိုင္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ သာသနာကို တကယ္ခ်စ္ရင္ နိဗၺာန္ေရာက္ဖို႔အတြက္္ ႀကိဳးစားျခင္းသည္သာ မွန္ကန္ပါတယ္။ နိဗၺာန္ေရာက္ရန္အတြက္ ႀကိဳးစားသည္ဆိုရာမွာလည္း သစၥာမသိေသာ သစၥာ မၿခံရံေသာ အေျခခံတရားမ်ားျဖစ္သည့္ ဒါန၊ သီလ၊ သမထတို႔ႏွင့္မရပါ။ သစၥာဆိုက္ေအာင္ မႀကိဳးစားဘဲ သကၤန္း၀တ္ၿပီး သာသနာျပဳသည္ဆိုသည္မွာလည္း မမွန္ပါ။
“သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ ကြ်တ္လြတ္ ထြက္ေျမာက္ပါရေစျခင္း အက်ဳိးငွါ အာမဘေႏၱခံယူၿပီး သကၤန္း၀တ္ၿပီး သစၥာဆိုက္ေအာင္မျပဳလုပ္မၾကိဳးစားလွ်င္ ဘုရားကိုလည္း လိမ္ရာၾကသလို၊ ဦးခ်ခံယူ အလွဴခံယူမႈသည္လည္း အလြန္မွႀကီးေလးေသာ အျပစ္ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။”
ျမန္မာျပည္မွာ သီလဂုဏ္၊ သမာဓိဂုဏ္ႀကီးမားသူတို႔ကိုလည္း အရိုအေသျပဳထိုက္ ဦးခ်ထိုက္သည္ဟု အဆိုအဆံုးမေတြရွိပါသည္။ မွန္ပါသည္ လူပုဂၢ္ိဳလ္ေတြအတြက္ဆိုလွ်င္ မွန္ပါသည္။ ရဟန္းသံဃာမ်ားအတြက္ဟူမူ ပညာဂုဏ္နဲ႔လည္း ျပည့္စံုရပါလိမ့္မည္။
ပညာဂုဏ္ဆိုသည္မွာလည္း မဂ္ဥာဏ္ဖိုလ္ဥာဏ္ရရွိျခင္း၊ ရရွိေအာင္ႀကိဳးစားေနျခင္းကို ဆိုလိုပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ အလွဴခံ၊ အပူေဇာ္ခံ၊ ရွိခိုးခံသူ ရဟန္းသံဃာမ်ားအဖို႔ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာစေသာ ဂုဏ္သံုးရပ္ႏွင့္ ျပည့္စံုဖို႔၊ ေလွ်ာ့ေျပာရလွ်င္ ျပည့္စံုေအာင္ႀကိဳးပမ္းေနဖို႔ လိုပါသည္။
ရဟန္းတို႔သည္ မိမိကိုယ္တိုင္လည္း သစၥာဆိုက္ရန္ႀကိဳးစားၾကသလို တပါးသူကိုလည္း သစၥာဆိုက္ရန္တိုက္တြန္းျခင္း၊ အားေပးျခင္းမ်ား အစဥ္အၿမဲျပဳလုပ္မွသာ သာသနာကို ထိမ္းသိမ္းရာ ခ်စ္ရာ မည္ပါသည္။ ဗုဒၶဘာသာကို ျမတ္ႏိုးသူတိုင္း ဤအေျခခံေလာက္ကိုေတာ့ သိသင့္ပါသည္။
သာသနာ၏ အႏွစ္သည္ နိဗၺာန္၊ သာသနာ၏ ပန္းတိုင္သည္ နိဗၺာန္၊ ထို႔ေၾကာင့္ နိဗၺာန္ကိုသိဖို႔လိုသည္။ သိရန္ႀကိဳးစားဖို႔လည္းလိုသည္၊ အထူးသျဖင့္ ရဟန္းသံဃာမ်ားက နိဗၺာန္ကို သိရန္ပိုၿပီးလိုပါသည္။ ဒီကိစၥႏွင့္ပါတ္သက္လို႔ ဆရာျမတ္ခ်စ္ငယ္ (ဒႆန) က (IBC)ခန္းမေဟာေျပာပြဲတခုမွာ ေျပာဘူးသည္၊
“ဗုဒၶဘာသာေတြ ဘာအတြက္ရည္ရြယ္ၿပီး ဗုဒၶဘာသာကိုကိုးကြယ္ၾကသလဲ” လို႔ေမးရင္
“နိဗၺာန္ကိုရည္ရြယ္သည္”ဟုေျပာၾကမည္။
“နိဗၺာန္ဆိုတာဘာလဲလို႔ေမးရင္၊ ကမၻာကေမးရင္၊ အင္း.. အဲ… မသိဘူးဆိုၾကရင္ျဖင့္ ဗုဒၶဘာသာအတြက္ဂုဏ္သိမ္ရမည္သာျဖစ္သည္”တဲ့ အဲဒီအျဖစ္မ်ဳိးမျဖစ္ရေအာင္ ဆရာျမတ္က သတိေပးထားပါသည္။
သာသနာသည္ ေလာကုတၱရာပညာပါ။ ေကာကီ သဥာမဟုတ္ပါ။ သာသနာသည္ သံုးလြန္းတင္မွ ျပည့္စံုသည္ဆိုတာလည္း မွန္သင့္သေလာက္မွန္ပါသည္။
သို႔ေသာ္ အဓိကႏွင့္ သာမည ခြဲဖို႔ေတာ့လိုပါသည္။ ပရိယတ္ႏွင့္ပဋိပတ္ျပည့္စံုလွ်င္ေတာ့ အေကာင္းဆံုးပါ။ ပရိယတ္သက္သက္သည္လညး္ သာသနာ မမည္ပါ။ မွန္ကန္ေသာ ပဋိပတ္ႏွင့္ေပါင္းပါမွ သာသနာမည္ပါသည္။ ပရိယတ္သည္ သဥာမွာသာ လမ္းဆံုးပါသည္။
သဥာသည္ အပ်က္တရားမိႈ႔မၿမဲပါ။
ဒါေၾကာင့္ သာသနာၿမဲေအာင္ မွန္ကန္ေသာ ပဋိပတ္ႏွင့္ေပါင္းစပ္ပါမွ သာသနာၿမဲပါလိမ့္မည္။
သဥာပရိယတ္မၿမဲမႈ႔ေၾကာင့္ အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာ ၀ိ၀ါဒမ်ား ကြဲျပားလာမႈေၾကာင့္လည္း သဂၤါယနာတင္ခဲ့ၾကရျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ပထမအႀကိမ္ သဂၤါယနာတင္ပြဲတြင္ ရဟႏၱာရွင္ျမတ္ႀကီးမ်ားက ဦးစီးက်င္းပခဲ့သည္မွာအလြန္အားရစရာပါ။
သာသနာအေၾကာင္းကိုေျပာလွ်င္ နိဗၺာန္၊ ရဟႏၱာ၊ အရိယာႏွင့္ က်င့္စဥ္အေၾကာင္းကို ေျပာမွျပည့္စံုပါသည္။ မွန္ကန္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဆရာျမတ္ခ်စ္ငယ္(ဒႆန)က နိဗၺာန္အေၾကာင္းကို တြင္တြင္ႀကီး ေျပာေဟာေနသည္။
စာအုပ္အျဖစ္လည္း ေရးသားထုတ္ေ၀ၿပီ းျဖစ္ပါသည္။
နိဗၺာန္အေၾကာင္းကိုေကာင္းေကာင္းသိမွ နိဗၺာန္အေၾကာင္းကို ေျပာႏႈိင္ေရးႏႈိင္ပါသည္၊
ဒါရွင္းပါသည္။ နိဗၺာန္ဆိုတာကို ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ သိေစႏႈိင္ရုံမွ်မက ကမၻာကပါသိေအာင္ ရဲရဲ၀ံ့ံ၀့ံံေၾကျငာၿပီး ေျပာေဟာေရးသားေနပါသည္။
နိဗၺာန္အေၾကာင္း သိလုိသူမ်ားအတြက္လည္း ႀကံဳေတာင့္ႀကံဳခဲ အခြင့္အေရးတရပ္ျဖစ္ပါသည္။ ဒါကိုမတားသင့္ပါ၊
လူ၀တ္ေၾကာင္ႏွင့္ျဖစ္ေစ ရဟန္းသံဃာျဖစ္ေစ နိဗၺာန္ကိုသိလွ်င္ နိဗၺာန္အေၾကာင္းေျပာမည္၊ ေျပာေတာ့သိၾကရသည္၊
မ်က္မွန္းဆႏႈိင္ၾကရသည္၊ ေၾသာ္ ဒို႔ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ေတြရဲ႕ရည္ရြယ္ခ်က္ နိဗၺာန္ဆိုတာ ဒါပါလားလို႔ ေကာင္းေကာင္း မွန္းဆတတ္ၾကၿပီ မဟုတ္ပါလား။
ဒါသည္ပင္လွ်င္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္္ ပုထုဇဥ္တို႔အတြက္ မ်က္ကန္းလမ္းေလွ်ာက္ ဘ၀မွ လြတ္ရသည္ မဟုတ္ပါလား။
ဆရာျမတ္က နိဗၺာန္ကိုဘာနဲ႔သိသလဲ၊ ဥာဏ္နဲ႔သိသည္၊ စိတ္နဲ႔ေတာ့ မသိႏႈိင္ဟုေျပာသည္။ ဒါဆိုရင္ ဥာဏ္ကို ဘယ္လုိတည္ေဆာက္သလဲ၊ ေဟာသလိုတည္ေဆာက္တယ္ဟု ဥာဏ္တည္ေဆာက္ပံုကိုပါ ေဟာေပးေနသည္။ နိဗၺာန္အရွိတရားကို ကမၻာကသိေအာင္စိန္ေခၚ ၿပီးေဟာေျပာသည္။ နိဗၺာန္ကိုေရာက္ေစႏႈိင္သည့္ နည္းလမ္းကိုလည္း အာမခံျဖင့္ ေဟာေျပာေပးေနသည္၊ အခုမွမဟုတ္ ယခင္္ႏွစ္ေပါင္းသံုးဆယ္ေက်ာ္ေလာက္ကပင္ ျဖစ္သည္။
နိဗၺာန္ကိုသိဖူးေတြ႔ဘူးသူသည္ ဘာေျပာေျပာမွန္ေနၿပီး၊ နိဗၺာန္ကိုမသိ မေတြ႔ဘူးသူတို႔သည္ ဘာေျပာေျပာ မွားတတ္ၾကကုန္၏ ဆိုတဲ့ ဆရာျမတ္၏ စကားသည္ မွတ္သား ဘြယ္ေကာင္းလွပါသည္။
နိဗၺာန္ကို ပုထုဇဥ္တို႔မေတြ႔ႏႈိင္ အရိယာမွသာ ေတြ႔ႏႈိင္ပါသည္၊ အရိယာဟုတ္ မဟုတ္ဆိုတာကို စစ္ရန္လိုသည္ဟု (ေထ/ျပည္) အဖြဲ႔ေဒါက္တာတင့္ဦးက ဆိုပါသည္။
ဒါမွန္ပါသည္
ဒီစကားမ်ဳိးကို ဆရာျမတ္က ေျပာခဲ့ဘူးတာလည္း မ်ားပါၿပီ။ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးကလည္း သူ၏ တရားေတာ္မ်ားထဲတြင္ မိန္႔ဘူးပါသည္။
ေယာဂီ တစ္ဦး၏ စိတ္တို႔သန္႔ရွင္းမႈ႔၊ ေပါ့ပါးမႈ၊ လြတ္ေျမာက္မႈ႔၊ သို႔မဟုတ္၊ ညစ္ေထးမႈ႔ စသည္တို႔ကို သူေတာ္ေကာင္းႀကီးမ်ား (တရားရၿပီး)ႏွင့္ အရိယာႀကီးမ်ားက သိႏႈိင္ျမင္ႏႈိင္ေတာ္မူၾက ပါတယ္တဲ့၊ ဒါေၾကာင့္ တကယ္တရားရၿပီးသူသည္ အခ်ိန္မေရြး သူေတာ္ေကာင္းႀကီးမ်ား၏ အစစ္အေဆးကိုခံယူႏႈိင္ပါသည္။ ထိုသုိ႔အစစ္အေဆးခံယူႏႈိင္သူ ပုဂၢိဳလ္ျမတ္တို႔သည္ သာသနာေတာ္၌ ရဲရင့္ျခင္းအျဖစ္သို႔ေရာက္ရွိၾကပါသည္။ ဆရာျမတ္ ခ်စ္ငယ္(ဒႆန)သည္ရဲရင့္ျခင္းရွိမရွိဆိုတာကို သူ၏ ၀က္ဆိုက္ www.chitnge.com မွာဖတ္ရႈ႔ေလ့လာႏႈိင္ပါသည္။
ကြ်န္ေတာ္တို႔သည္ သာသနာကို တကယ္ခ်စ္ၾကသည္ဆိုလွ်င္ အစြဲေတြ မေစၧရေတြကို ပယ္သတ္လိုက္ၾကပါ၊ တကယ္တရားေပးႏႈိင္သူကို ဆရာတင္ၾကရန္ ၀န္မေလးၾကပါႏွင့္။ နိဗၺာန္ကို တကယ္ယံုၾကည္သက္၀င္ၿပီး ေရာက္ရွိရန္ႀကိဳးစားၾကပါ။
(ေထ/ျပည္) အဖြဲ႔က ေဒါက္တာတင့္ဦးရဲ႔ကိုးကားခ်က္တခုကိုလည္း တင္ျပလိုပါေသးတယ္ ဒါက ဘူတာေရာစနသိကၡါပုဒ္ပါ….. အၾကင္ရဟန္းသည္ ရဟန္းမဟုတ္ေသာသူအား လူတို႔၏ ကုသိုလ္ ကမၼပထတရား ဆယ္ပါး ထက္လြန္ျမတ္ေသာ စ်ာန္မဂ္ဖိုလ္ တရားကို ေျပာၾကားျငားအံ့ ေျပာတိုင္း ဟုတ္မွန္ေသာ္ ပါစိတ္ အာပတ္သင့္၏။ ဤသို႔ျပၾကကုန္ေလာ့ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။ ဆိုတဲ့အခ်က္ပါပဲ။ ဒီအခ်က္ကိုေထာက္ျပၿပီး မဂ္တား ဖိုလ္တား လုပ္ေနတာ ခုမွမဟုတ္ပါဘူး ၾကာျမင့္လွပါပေကာ။ ဒီေနရာမွာ စ်ာန္၊မဂ္ဖိုလ္စကားကို ေျပာၾကားရင္ အာပတ္ သင့္သည္ဆိုတဲ့ ကိစၥႏွင့္ပါတ္သက္လို႔ ေဆြးေႏြးမႈ႔ေတြအမ်ားႀကီး ရွိခဲ့ၾကဘူးပါတယ္။ ကုသိုလ္ကမၼပထတရားဆယ္ပါးကို ဘယ္ေလာက္ပဲ ပိုင္းျဖတ္ကန္႔သတ္ထားပါသလဲ။
သစၥာဆိုက္သည့္ အခန္းကို ခ်န္ထားၾကပါသလား။
သာသနာပတရားေလာက္ကိုသာဆိုလိုတာလား။ စ်ာန္ မဂ္ဖိုလ္ပိုင္းကို ေျပာမျပထိုက္သူမ်ားဆိုသည္မွာ ပုထုဇဥ္အားလုံးကို ဆိုလိုပါသလား။
ဒါဆိုရင္ အရိယာ ျဖစ္ၿပီးသူ အခ်င္းခ်င္းသာေျပာဆိုထိုက္ပါသလား။
ပုထုဇဥ္ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားအဖို႔ စ်ာန္ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ဆိုတာကို မသိထိုက္၊ မၾကားထိုက္ေတာ့ဘူးလား
စတဲ့သေဘာတရားေဆြးေႏြးခန္းေတြ ရွိခဲ့ပါတယ္။ မိမိတို႔ မိရိုးဖလာကိုးကြယ္တဲ့ (ဂိုဏ္းကိုေတာ့ထည့္မေျပာေတာ့ပါဘူး) ဆရာေတာ္ (မိမိတို႔ေက်းရြာက)ေတြနဲ႔လည္း ေဆြးေႏြးေလွ်ာက္ထားခဲ့ဘူးပါတယ္။
(ဒါက သေဘာတရားပိုင္း အယူအဆပိုင္းပါ။)
ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးသည္ သာသနာပ တရားမ်ား ျဖစ္ၾကသည့္ ဒါန၊ သီလ၊ သမထ တရား တို႔ကို ပယ္သည္ မဟုတ္ပါ။ သာသနာတြင္း တရား ျဖစ္ေအာင္ သစၥာ ၿခံရံေသာ ဒါန၊ သစၥာ ၿခံရံေသာ သီလ၊ သစၥာၿခံရံေသာ သမထ တရားမ်ား ျဖစ္ေအာင ္ျပဳျပင္တည့္မတ္ ေပးေတာ္ မူခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ဤသည္ကိုပင္လွ်င္ ဒါနႏွင့္သီလ ကိုပယ္သူ ဓမၼအႏၱရာယ္ အျဖစ္ ထိုေခတ္က စြပ္စြဲ ေျပာဆိုမႈ႔ မ်ား အႀကီးအၾကယ္ရွိခဲ့ၾက ပါသည္။

“ငါေသရင္သပိတ္ မသြတ္နဲ႔” လူမိုက္ေသရင္ ပုတ္တယ္ လူလိမၼာ ေသရင္ဓါတ္ေတာ္ၾကြင္းတယ္” ဟူေသာ ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး ၏ တရားစစ္ တရားမွန္ မ်ားသည္ ထိုေခတ္က လူမိုက္မ်ား အဖို႔ အနာေပၚဒုတ္က် သလို နာက်ည္း ခံစားၾကရပံု ေပၚပါသည္၊
ထို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္ရွိ အခ်ဳိ႔ေသာ ဗုဒၶဘာသာ ဂိုဏ္းဂဏ ႀကီးမ်ားကပင္လွ်င္ ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးကို နစ္နစ္ နာနာ တိုက္ခိုက္ လာၾက ပါသည္။

အခ်ဳိ႔ဂိုဏ္းႀကီးမ်ားဆိုလွ်င္ ယေန႔ထက္တိုင္ ပိန္ေဖါင္း ပိန္ေဖါင္း ျဖင့္ နာမည္ ႀကီးလွ်က္၊ စည္ကား သိုက္ၿမိဳက္လွ်က္ ရွိၾကပါသည္။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ မိုးကုတ္ ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးသည္ အေျပာႏွင့္အလုပ္၊ အေဟာႏွင့္အက်င့္၊ ပရိယတ္ႏွင့္ပရိပတ္တို႔၏ ကိုက္ညီမႈ႔၊ ပါဠိကို ဘာသာျပန္တဲ့အပိုင္း၊ ဘာသာျပန္ေသာ္လည္း သေဘာတရားအရေဆာင္ၿပီး ယူရမယ့္အပိုင္း။ တိုက္ရိုက္ယူရမယ့္အပိုင္းဆိုတာလည္းရွိပါတယ္၊
မည္သုိ႔ရွိပါေစ စာေရးသူကေတာ့ စ်ာန္ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္၊ နိဗၺာန္အေၾကာင္းကို သိခ်င္ၾကားခ်င္တဲ့ဆႏၵျပင္းလွပါသည္။ အနိမ့္ဆံုး မ်က္ရမ္းမွန္းဆ၍လည္း ျမတ္နိဗၺာန္ကိုၾကည္ညိဳခ်င္ပါသည္။
ပူေဇာ္ခ်င္ပါသည္။ ကိုယ္တိုင္လည္းေရာက္ခ်င္လွပါသည္။ ဒါေၾကာင့္ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္အေၾကာင္း၊ အရိယာအေၾကာင္း၊ ရဟႏၱာအေၾကာင္းကို ႀကိဳးႀကိဳးစားစားေလ့လာပါသည္။ ေျပာႏႈိင္ေဟာႏႈိင္မည့္ ဆရာေကာင္းဆရာျမတ္မ်ားကိုလည္း ရွာေဖြဆည္းကပ္မိပါသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္အတြက္ ၀ိပႆနာကမၼဌာန္းစခန္းဖြင့္ရေရးကိုပင္ ရြာဦးေက်ာင္းက ဘုန္းႀကီးႏွင့္ အေတာ္ကေလးအတိုက္အခံလုပ္ၿပီးမွ စခန္းဖြင့္ၾကရပါသည္ မ်ားလည္း ရွိပါသည္။ ကြ်န္ေတာ့္ကိုယ္ေတြ႔ပါ၊ အခ်ဳိ႔ေနရာေတြမွာ၀ိပႆနာတရား က်င့္ႀကံခြင့္ကိုပင္ မရၾကေသးပါ၊ အမ်ားႀကီးပါ၊
ေဒါက္တာတင့္ဦးတို႔လည္း သိႏႈိင္ေလာက္ပါတယ္၊
ကဲ..မဂ္ဖိုလ္ကို မတားခ်င္ၾကပါနဲ႔ေတာ့။ အခုလည္း ဒီသိကၡါပုဒ္ကို ေဒါက္တာတင့္ဦးက ေထာက္ျပေနျပန္ပါၿပီ။ ဘာလ…. မဂ္အေၾကာင္းဖိုလ္အေၾကာင္း နိဗၺာန္အေၾကာင္းကိုၾကားရတာ နားခါးၾကလို႔လား၊ နားခါးရင္ မွားပါလိမ့္မယ္၊ ဆဌမသဂၤါယနာတင္ ပိဋကတ္ေတာ္ေတြမွာ မဂ္ေၾကာင္း ဖိုလ္ေၾကာင္း နိဗၺာန္ေၾကာင္း ၀ိပႆနာအေၾကာင္းေတြက အားနည္းလြန္းလွပါတယ္လို႔ ေထာက္ျပမႈေတြလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။ ၀မ္းနည္းဘြယ္ ေကာင္းေလစြ။ ဒါေၾကာင့္လည္းထင္ပါတယ္ ျမန္မာျပည္က နာမည္ႀကီးဘုန္းႀကီးတပါး နိုင္ငံျခားကို မၾကာခင္ကပဲၾကြလာေတာ့၊ ထိုႏိုင္ငံက ဗုဒၶဘာသာအသင္း ဥကၠ႒ဆိုသူ ႏိုင္ငံျခားသားက ေမးသတဲ့၊ ျမန္မာ ပိဋကတ္ေတာ္ေတြထဲမွာ ဗုဒၶ၀င္က႑ကို သုတၲံပိုင္းမွ လည္းေကာင္း၊ ၀ိနည္းပိုင္းမွလည္းေကာင္း ေရးသားေဖာ္ျပၾကတာေတြ ေလ့လာေတြ႔ရွိရပါတယ္။ အဘိဓမၼာပိုင္းမွ ခ်ဥ္းကပ္ေရးသားေဖာ္ျပၾကတာ မေတြ႔ရေသးပါဘူး ရွိေကာ ရွိပါသလားဟု ေမးျခင္းျဖစ္ပါသတဲ့။
ဒါလည္း အဲဒီျမန္မာဘုန္းႀကီးက ျပန္ေျပာလို႔သိရတာပါ။ ေျပာခ်င္တာက အဘိဓမၼာပိုင္းအားနည္းတယ္ဆိုတာပါပဲ။ ျမန္မာျပည္မွာလည္း သီလေတာင္လံုျခံဳ ေအာင္လုပ္ပါအံုး၊
မဂ္ေတြဖိုလ္ေတြ ၀ိပႆနာေတြလုပ္မေနၾကနဲ႔အုံးဆိုတဲ့ကာလရွည္ႀကီးကို အၾကာႀကီး ျဖတ္သန္းခဲ့ၾကရတယ္ မဟုတ္ပါလား။
ဒါေတြႀကီးစိုးေနတာကို ေဖါက္ထြက္သူ ေတြထဲမွာ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက ထင္ရွားလွပါတယ္။
အခုလည္း ဆရာျမတ္ခ်စ္ငယ္ (ဒႆန)က ေဖါက္ထြက္ေနရတံုးပါပဲ။ လူ၀တ္ေၾကာင္နဲ႔ နိဗၺာန္အေၾကာင္းေတြ ေျပာေန ရသလားဆိုတဲ့ သူေတြကလည္း ရွိေနပါေသးတယ္၊ မဂ္ဖိုလ္ဆိုတာ မတားေကာင္းပါဘူး။
သိတဲ့လူကေျပာရင္ အားေပးရမွာပါ၊ မယံုရင္ စစ္ၾကည့္ၾကေပါ့။
ရင္တြင္းသာသနာထြန္းကားပါေစ
ေနာက္ဆက္ၾကေသးတာေပါ့။
ေနရဗာန္
ကမၻာ့ေျမာက္ျခမ္း။
@hittai.net